واتر جت خانگی و نحوه استفاده از آن

21 مرداد 1395

واترجت خانگی قابلیت شستشوی تمامی لوازم خارج از منزل را دارا می باشد. این شستشوی شامل شستشوی ماشین، باربیکیو، نرده ها، اسباب بازی پلاستیکی کودکان،نمای ساختمان تا ارتفاعی مشخص، دیوارها، حیاط خانه و از میان برداشتن خزه ها می شود. همچنین می توان لوازم چوبی داخل حیاط مانند میز و یا صندلی را با بهترین کیفیت شستشو داد. در واقع استفاده از کارواش خانگی سبب سرعت در امر نظافت شده و می توان به وسیله این دستگاه در مدت زمانی کوتاه، مساحت وسیعی را مورد شستشوی قرار داد. کار با دستگاه کارواش دستی بسیار آسان بوده و به وسیله آن می توان به سنگفرش ها را شست. خرید این وسیله جهت نظافت، نیاز به داشتن اطلاعاتی می باشد. در این مقاله، به نحوه استفاده از کارواش های خانگی پرداخته ایم.

دسته بندی کارواش خانگی

دسته بندی کارواش حانگی و همین طور صنعتی عموما بر دو اساس صورت می پذیرد. این دسته بندی در مدل های صنعتی دستگاه نیز به چشم می خورد. نوع منبع تغذیه و دمای آب خروجی از دستگاه اساس این دو دسته بندی می باشد. در ادامه به بررسی این دو طبقه بندی می پردازیم.

کارواش خانگی برقی یا واترجت بنزینی

نیروی لازم به منظور عملکرد بخش های مختلف دستگاه از طریق برق و یا سوخت تامین می گردد. کارواش در رده خانگی  عموما دارای موتور الکتریکی هستند و نیروی لازم پمپ برای افزایش فشار آب از طریق برق تامین می گردد. دستگاه های شوینده پرفشار صرف نظر از مدل بنزینی و برقی، دارای یک پمپ فشار قوی هستند. این پمپ، فشار آب ورودی را جهت شستشوی سطوح با مساحت های گوناگون افزایش می دهد. کارواش ها در دو گونه خانگی و صنعتی طراحی و تولید شده اند. هرکدام با مقدار فشار معینی به شستشوی می پردازد.

– کارواش برقی

کارواش خانگیپمپ این گونه کارواش خانگی، فشار آب را از ۱۰۰ تا ۱۶۰ (بار) افزایش می دهد. این فشار مناسب مصارف خانگی بوده و  شستشوی نمای ساختمان، نرده، اتومبیل و دوچرخه را بر عهده دارد.

قیمت این گونه بسیار ارزان تر از واترجت بنزینی می باشد. وزن بسیار سبک، قابلیت حمل آسان، ابعاد فشرده، سادگی در استفاده، ایمنی بالا و مانورپذری مناسب از جمله مهم ترین ویژگی های این نوع کارواش خانگی می باشد.برخی از انواع کارواش های برقی به مخزن مواد شوینده مجهز شده اند. به منظور خرید واترجت خانگی در مدل برقی، استفاده از یک محافظ ولتاژ برق توصیه می شود تا در صورت نوسان الکتریسیته، به دستگاه آسیبی وارد نشود.

 

146632015504 – واترجت بنزینی

میزان فشار آب در این دسته از کارواش ها بسیار بالاتر از مدل های برقی می باشد(در حدود ۲۰۷ بار). البته این محصول نیاز به آب بیشتری نسبت به همتای برقی و خانگی خود دارد. واترجت بنزینی جهت کارهای بسیار بزرگتری طراحی شده است. می توان از آن در شستشوی مزرعه و گاراژ کوچک و ساختمان اداری و ماشین های بزرگ صنعتی بهره برد. در رده خانگی عموما از دستگاه واترجت بنزینی استفاده نشده و این دستگاه ها مصارف صنعتی دارند.

واترجت خانگی آب گرم یا آب سرد

دمای آب خروجی دز دستگاه های کارواش دستی یک معیار مهم در دسته بندی این دستگاه می باشد. بر این اساس دو دستگاه کارواش خانگی آب گرم و آب سرد طراحی شده اند که هریک کاربردهای مجزایی دارند.

 

– کارواش خانگی آب گرم

کارواش خانگی آب گرم

کارواش خانگی آب گرم

برخی آلودگی ها نظیر الودگی های چرب و روغنی به سادگی از میان برداشته نمی شوند و نیازمند به کارگیری دستگاهی تخصصی و دقیق هستند. استفاده از آب گرم علاوه بر افزایش سرعت شستشو کیفیت نظافت را چندبرابر می نماید. برای مثال از میان برداشتن لکه ها از روی باربیکیو با این دستگاه خانگی بسیار آسان است. تجهیز به آبگرمکن عامل متمایز کننده این مدل از کارواش آب سرد می باشد. این آبگرمکن به دلیل جلوگیری از آسیب به پمپ دستگاه بعد از آن تعبیه شده است.

 

 

 

– کارواش خانگی آب سرد

کارواش خانگی آب سرد

کارواش خانگی آب سرد

این نوع کارواش عموما از کاربرد بیشتر و هرینه خرید و نگه داری پایین تری برخوردار است، در نتیجه طرفداران بیشتری را به خود اختصاص داده است. ساختار ساده تر و امکان به کارگیری در بخش های مختلف شستشو یکی از مهم ترین ویژگی های این دستگاه تخصصی می باشد. در کارواش آب سرد خانگی هیچ گونه افزایش دمای آبی صورت نگرفته و آب پس از افزایش فشار از نازل خارج می گردد.

 

 

 

 

 

نازل های گوناگون

نازل های گوناگون واتر جت

نازل های گوناگون واتر جت

نازل یکی از مهم ترین بخش ها در هر دستگاه کارواش دستی خانگی می باشد چرا که تعیین کننده نحوه حروج آب از دستگاه می باشد. آب می تواند در یک خط یا یک نقطه از دستگاه خارج شود و این امر تنها با انتخاب نوع مناسب نازل صورت می پذیرد. ن در کارواش خانگی معمولاً ۱ نازل ارائه می شود که قابلیت تغیر زاویه پاشش از ۰ درجه تا ۶۵ درجه را دارد. البته کمپانی ها انواع دیگری از نازل را در اختیار کاربران قرار داده اند که می توان به نازل توربو یا نازل دوار اشاره کرد.در واترجت های صنعتی تعداد این نازل ها از ۳ تا ۵ متغیر بوده؛ و دارای یک کد رنگی می باشند. با توجه به رنگ، زاویه پاشش معین می گردد.آغاز کار با واترجت های خانگی برای کاربران بسیار ترسناک بوده؛ اما پس از کارکرد و آشنایی با دستگاه، این ترس از بین می رود. کاربر احساس رضایت و آسودگی خواهد کرد. به هنگام خرید کارواش خانگی توجه به انتخاب نازل مناسب با نوع آلودگی بسیار اهمیت دارد.

 

روش راه اندازی

راه اندازی دستگاه واتر جت دستی بسیار ساده است. فقط کافی است به برخی نکات توجه نمود، برخی از این نکات عبارتند از:

  • راه اندازی کارواش خانگیقبل از شروع کار این نکته شایان ذکر است که آب از نازل جریان می یابد.
  • تمامی اتصالات شنگ به گونه ای است که هوا داخل آن جریان نداشته باشد.
  • نازل ها باید بگونه ای وصل شود که در هنگام کار از جایش خارج نشود و درست کار کند.
  • واترجت ها در هنگام شروع کار مقداری لرزش دارند. این بسیار طبیعی است؛ چرا که موتور برای کار آماده می شود.
  • با روشن شدن کامل دستگاه مقداری به پمپ فشار آورده می شود؛ تا هوای داخل آن بصورت کامل تخلیه شود.
    حال دستگاه آماده کار می باشد.

 

 منبع آب

کارواش خانگی باید به یک منبع آب متصل باشد

جهت کار با کارواش خانگی ابتدا باید منبع آب را بررسی کرد. باید از کافی بودن حجم آب جهت

شستشوی اطمینان یافت. همچنین باید از ورود آب تمیز به داخل دستگاه اطلاع کسب کرد. از آلودگی و یا موانع احتمالی نیز جلوگیری کرد. همچنین در صورت پیچ خوردگی شلنگ قبل از شروع کار، باید آن را برطرف کرد.

 

 

نکات ایمنی مهم به هنگام استفاده از کارواش خانگی

تکنیک نظافتی با کارواش خانگی کارواش های خانگی قابلیت از بین بردن آلودگی و یا جرم از سطوح را دارا هستند؛ اما بدین معنا نیست که این دستگاه های خانگی بتوانند رنگ و یا زنگ زدگی را از سطوح تمیز کنند. برای این امر نیاز به یک واترجت صنعتی با قدرت بالا می باشد.

بهتر است به منظور عدم خرابی سطوح و جلوگیری از آسیب های احتمالی، ابتدا کارواش خانگی و انواع پاشش آب توسط نازل را در یک بخش جزئی امتحان کرده و سپس تمامی سطح را بشویید.

پس از امتحان این دستگاه خانگی بهتر است از قواعد زیر پیروی کنید:
۱. جهت حفاظت از گیاهان داخل حیاط، بهتر است قبل از شروع کار، از یک پارچه استفاده کنید. اطراف سطح مورد نظر را با پارچه بپوشانید تا آسیبی وارد نیاید.

۲. جهت شستشوی بنای خارجی، نازل را مستقیماً بر روی سطح قرار ندهید. بلکه با زاویه ۴۵ درجه و فاصله مناسب از سطح می توانید بهترین شستشوی را با کیفیت بالا داشته باشید.

۳. به منظور حذف اثر و یا خطوط، شستشوی را از پائین به بالا آغاز کرده و آن را بصورت عمودی ادامه دهید.

۴. توجه داشته باشید که جهت شستشوی مناطق وسیع، پاشش آب نباید از ابتدا تا انتها با یک فشار و به یک طریق باشد. به مرور زمان باید دسته را بلند تر و از فشار بیشتری استفاده کرد. البته دقت کنید که با افزایش طول دسته، ممکن است کمی فشار و تکان بوجود بیاید.

۵. هرگز شیشه ها و پنجره ها را با کارواش خانگی پر فشار نشویید. شیشه ها با فشار زیاد آب می شکنند.

۶. از نشانه گرفتن خروجی دستگاه به سمت افراد، حیوانات و به طور کل موجودات زنده خودداری کنید.

۷. بهتر است از وسایل ایمنی نظیر دستکش، عینک و چکمه حین استفاده از واتر جت خانگی استفاده نمود.

۸. تمامی لوازم برقی را به دور از محدوده نظافت قرار دهید.

شستشوی بهتر با مواد شوینده

کارواش خانگی و استفاده از مواد شوینده امروزه جهت شستشوی با کیفیت بهتر، در تمامی اماکن از مواد شوینده استفاده می شود. که این امر در واتر جت ها نیز دارای مصداق می باشد. با خرید کارواش خانگی باید لوازم جانبی مخصوص شستشوی آلودگی مورد نظر و در صورت لزوم مواد شوینده خاصی تهیه شود.

دانستن این مساله حائز اهمیت است که هر واترجت با یک مواد شوینده خاصی می تواند سطح را بشوید؛ و نباید از شوینده های قوی و سفید کننده ها استفاده شود.

به خاطر داشته باشید که مواد شوینده باید از داخل نازل بر سطوح پاشیده شود و نمی توان آن را جداگانه بر روی سطح قرار داد. بدین منظور نیاز به تغییر نازل می باشد.

بهتر است ابتدا دفترچه راهنمای این وسیله شستشوی خانگی را خوانده؛ سپس اقدام به استفاده از کارواش برقی و مواد شوینده نمائید.

همچنین برخی از کارواش های خانگی با مواد شوینده بسیار رقیق عمل می کنند. این مواد باید با مقدار مشخصی از آب (بسته به ماده شوینده) ترکیب شود.

برای داشتن یک شستشوی با کیفیت بالای نظافتی، بهتر است ابتدا آلودگی را بدون استفاده از ماده شوینده تمیز کرده؛ سپس با تغییر نازل، ماده شوینده را بر سطح بپاشید. دقایقی بعد دوباره سطح را بشوئید.
همچنین، جهت جلوگیری از تغییر رنگ سطح یا خوردگی، سطح را مرطوب نگه دارید.

نگهداری از کارواش خانگی مراقبت از کارواش خانگی

در زمستان از ضد یخ جهت جلوگیری از یخ زدگی پمپ استفاده کنید. همچنین به منظور عملکرد بهتر، باید از لوازم جانبی آن به درستی مراقبت شده؛ از پیچ خوردگی شلنگ و ضربه به نازل ها جلوگیری شود. همچنین باید مراقب کودکان باشید؛ چرا که این وسیله برای ایشان بسیار جذاب می باشد. لیکن امکان آسیب و صدمات جدی برایشان بسیار زیاد است.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: