استفاده از واترجت صنعتی در کشاورزی و دام پروری

12 شهریور 1398

آلودگی در هر محیط و یا صنعت، نوعی خاص است که ممکن است در سایر محیط ها وجود نداشته باشد. بنابراین روش نظافت در محیط های مختلف نیز می تواند متفاوت باشد. صنعت کشاورزی و دام داری نیز آلودگی هایی از نوع خود دارند که باید به روش خود نظافت و شستشو شوند. حفظ بهداشت برای انبارها و سوله های نگهداری محصولات کشاورزی و یا سالن های پرورش دام از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در کشاورزی تمیز بودن محیط و تجهیزات موجب بالا رفتن کیفیت محصولات و صحت سلامت آن ها می گردد. ورود هرگونه آلودگی به محصولات باعث می شود خراب شدن و یا حتی انتقال بیماری به مصرف کنندگان می شود. همچنین در صنعتی دام پروری نیز حفظ بهداشت ماشین آلات و محیط باعث جلوگیری از بیماری دام ها، تلفات آن ها و حتی انتقال بیماری و آلودگی به افراد مصرف کننده نیز می گردد. نظافت این محیط ها مخصوصا به وسیله تجهیزات مدرن همانند شوینده پرفشار یا واترجت صنعتی می تواند مشکلات حوزه نظافت در این حوزه را برطرف نماید.

 

مشکلات نظافت در صنایع کشاورزی و دام پروری

در محیط های کشاورزی سطوحی مانند انبار ها و یا ماشین آلات کشاورزی باید به صورت منظم نظافت و شستشو شوند تا علاوه بر دور کردن آلودگی ها و حفظ بهداشت، بتوان طول عمر دستگاه ها و ماشین آلات را نیز افزایش داد. در سالن های دام پروری نیز جهت حفظ بهداشت و سلامت دام ها حتما باید تجهیزات مورد استفاده و سالن ها و اصطبل ها به خوبی شستشو و نظافت شوند. وسعت بالای انبار ها و سالن ها در این دو صنعت باعث شده نظافت آن ها زمان زیادی را به خود اختصاص دهد در عین چند نیروی خدماتی همواره باید در حال پاکسازی این نواحی باشند. در روش سنتی یا دستی این کار بسیار زمان بر خواهد بود. از سوی دیگر ممکن است کیفیت بهداشت و نظافت به حد مطلوب نرسد و آلودگی ها به مرور موجب آسیب به محصولات کشاورزی و دام ها گردد. شستشوی سطوح در این محیط ها با مصرف بالای آب همراه است که به هیچ عنوان به صرفه نمی باشد.

 

مزایای استفاده از تجهیزات مدرن در کشاورزی و دامداری

برای برطرف نمودن مشکلات نظافت در صنعت کشاورزی و دام پروری از دستگاه های مکانیزه صنعتی می توان استفاده نمود. از دستگاه سوییپر برای نظافت سالن ها و محوطه، جاروبرقی صنعتی برای جمع آوری آلاینده ها، ضایعات و حتی دانه ها و همچنین دستگاه واترجت صنعتی برای شستشوی سطوح مختلف و ماشین آلات کشاورزی استفاده می شود. این دستگاه ها با بالا بردن کیفیت نظافت، موجب تسریع نظافت نیز می شوند. از طرفی باعث می شود به جای چند نیروی خدماتی، یک کاربر از دستگاه های نظافتی استفاده نماید. بدین طریق با کاهش نیروهای خدماتی، هزینه های مربوط به نظافت کاهش می یابد. از طرفی نظافت محیط با دور کردن آلودگی ها و باکتری ها موجب سلامت دام ها و محصولات کشاورزی می گردد.

 

به کارگیری واترجت صنعتی و بهبود سطح بهداشت

قبل از استفاده از هر وسیله یا تجهیز در کشاورزی و دامداری بهتر است به طور کامل شستشو و در صورت لزوم ضدعفونی گردد تا باکتری ها و قارچ ها از بین بروند و وارد محیط نشوند. دستگاه واترجت صنعتی بهترین دستگاه برای شستشوی تجهیزات در این صنعت می باشد. واترجت آبگرم با ایجاد آب پرفشار با دمای تا حدود ۱۰۰ درجه توانایی از بین بردن میکروب ها و ضدعفونی کردن سطوح را دارد. به همین دلیل برای شستشوی سطوح انبار و سوله ها و همچنین تجهیزات و دستگاه ها به کار می رود. اما برای شستشوی فضولات دام ا استفاده از واترجت آب سرد توصیه می شود تا بتوان مانع از رشد و تکثیر باکتری ها و بوی نامطبوع شد. صرفه جویی در مصرف آب یکی از مهمترین مزایای استفاده از دستگاه واترجت صنعتی در دامپروری می باشد.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: