کنترل آلودگی ها در صنایع غذایی با استفاده از تجهیزات نظافتی

19 مرداد 1398

صنایع غذایی نسبت به آلودگی های ایجاد شده در محیط تولید بسیار حساس هستند. در این صنایع وجود آلودگی می تواند کیفیت مواد غذایی را کاهش داده و آنها را غیر بهداشتی نماید. در نتیجه توجه به نظافت و شستشوی سطوح در خط تولید مواد غذایی ضرورت دارد. تجهیزات نظافتی مانند اسکرابر و جاروبرقی برای ایجاد محیط تمیز و بهداشتی در صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرند.

اقدامات پیشگیرانه در صنایع غذایی

مکنده صنایع غذاییپیشگیری در آلودگی مواد غذایی، از اقدامات مهم در جهت جلوگیری از مشکلات احتمالی بعدی است. پیاده سازی تغییرات جدید نیازمند ایجاد ذهنیت مناسب در افراد نسبت به تجهیزات مکانیزه می باشد. آموزش اولیه و برنامه ریز اقدامات پیشگیرانه برای جاروبرقی های صنعتی و اسکرابر ها نیز اهمیت دارد. این یک راهکار مناسب برای پاسخگویی به تمام افراد و اطمینان از بکارگیری صحیح دستگاه توسط اپراتور می باشد. همچنین مدیران مجموعه ها اطمینان می یابند که تجهیزات نظافتی و سرمایه آن ها به درستی حفظ می شود.

 

استفاده از اسکرابر صنعتی

اسکرابر های صنعتی برای شستشوی سطوح کف مورد استفاده قرار می گیرند. این دستگاه ها دارای برس های شستشو برای تمیز کردن سطح و سیستم مکش برای خشک کردن آن هستند. بعلت ضرورت سطح بالای بهداشت، نیاز است تا دستگاه اسکرابر مورد استفاده در صنایع غذایی به خوبی ضدعفونی شوند. از این جهت علاوه بر برس اسکرابر، بخش های دیگر بدنه دستگاه باید تمیز و بهداشتی باشد. به همین منظور بهتر است قبل از ورود اسکرابر به بخش های مختلف کارخانجات صنایع غذایی، برس ها، تی، مخازن، بدنه و چرخ ها بوسیله ماده ضدعفونی کننده، عاری از آلودگی شوند.

جاروبرقی صنعتی

جاروبرقی صنعتیمکنده یا جاروبرقی صنعتی از دیگر تجهیزات نظافتی مورد استفاده در صنایع غذایی می باشد. بسته به نوع کاربرد مورد نظر، مدل های متنوع جاروی برقی در این محیط ها قابل استفاده هستند. اگر جمع آوری مایعات همراه با ذرات جامد مد نظر باشد، جاروی مخصوص آب و خاک بایستی مورد استفاده قرار گیرد. در صورت نیاز به جمع آوری ذرات مواد غذایی همراه با مایعات باید از جاروبرقی های دارای فیلتر های مخصوص بهره برد.

 

 

واترجت صنعتی

برای شستن روغن و دیگر آلودگی ها مشابه بر جای مانده بر روی سطوح، بسته به کاربرد از اسکرابر یا جاروبرقی صنعتی مخصوص می توان استفاده کرد. اما راهکار بهتر بکارگیری دستگاه واترجت می باشد. این دستگاه با اعمال آب پر فشار آلودگی های سطوح مختلف را حذف می نماید. مدل های آب گرم علاوه بر حذف آلودگی و شستشوی سطح، قادر به ضدعفونی سطوح نیز هستند. بنابراین استفاده از آنها در صنایع غذایی دارای مزیت می باشد. شستشوی مخازن و اتصالات از جمله کاربرد های دستگاه واترجت صنعتی آب گرم در این صنایع است. واترجت آب گرم دارای یک گرم کن برای افزایش دمای آب ورودی می باشد.

تجهیزات حرفه ای نظافت

با ارزیابی محیط، فرآیند های مورد نظر، حجم مواد آلوده و روش موجود نظافتی (در صورت وجود) از دیگر تجهیزات نظافتی در صنایع غذایی استفاده می شود. این تجهیزات نظافتی شامل دستگاه های سوییپر اسکرابر و یا مکنده انتقال پنوماتیک مواد می گردند. سوییپر اسکرابر یک دستگاه ترکیبی است که عملیات جمع آوری زباله ها و شستشوی سطح را با هم انجام می دهد. مکنده انتقال مواد یکی دیگر از این تجهیزات است که به منظور انتقال پنوماتیک مواد اولیه مانند دانه ها در صنایع غذایی بکار گرفته می شود.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: