سه تفاوت مهم میان جاروبرقی صنعتی و تجاری

12 تیر 1398

جاروبرقی ابزار اصلی نظافت در هر محیطی است و فضاهای کوچک و بزرگ،‌ صنعتی و غیر صنعتی بدین وسیله تمیز خواهند شد. تنوع محصولات تولید شده و ارائه شده به بازارهای جهانی به اندازه ای است که انواع آلاینده های سبک و سنگین در حجم های کم و زیاد در مراکز تجاری و صنعتی به راحتی قابل جمع آوری هستند. در هر محیطی نظافت معنای خاص خود را دارد،‌ به این معنا که مفهوم تمیزی در محیط های مسکونی، تجاری، صنعتی و … به شیوه خاص خود تعریف می شود و برای دست یابی به سطح بهداشت مورد نظر باید ابزار مناسب همان محیط در نظر گرفته شود. جاروبرقی خانگی برای خانه، جاروبرقی تجاری برای محیط های تجاری، درمانی، آموزشی و … و جاروبرقی صنعتی برای واحدهای صنعتی و کارگاهی کاربرد دارد. جاروبرقی تجاری و صنعتی دارای تفاوت های عمده ای هستند که مرزی میان کاربردهای آن ها تعیین می کند.

چه عواملی میان جاروبرقی صنعتی و تجاری تفاوت ایجاد می کند؟

طبقه بندی مکنده های عرضه شده به بازار بر اساس ویژگی های ساختاری صورت گرفته و این ویژگی ها تعیین می کنند که چه دستگاهی برای چه کاری مناسب است. برخی از مشخصه های اساسی که گویای تفاوت های عمده میان رده های تجاری و صنعتی هستند،‌ به شرح زیر می باشد:

 

بدنه و شاسی

جاروهای تجاری و صنعتی از لحاظ ساختار بدنه کاملاً متفاوت هستند:

 

جاروبرقی تجاری

جاروهای تجاری از جنس پلاستیک فشرده و یا استیل ساخته شده اند. این دستگاه ها برای جمع آوری گرد و خاک کاربرد دارند و برخی از مدل ها توانایی مکش آب را نیز دارند. این رده از مکنده ها برای استفاده در مراکز تجاری و اداری، آموزشی و … تجهیزات مناسب و ایده آلی به شمار می آیند.

 

 

 

 

 

جاروبرقی صنعتی

دستگاه های مکنده صنعتی جهت نظافت محیط های صنعتی و جمع آوری آلاینده های صنعتی طراحی و تولید شده اند و با توجه به این که مراکز صنعتی شرایط کاری سخت و دشوار دارند، تجهیزاتی در آن ها به کار گرفته می شود که مقاومت و استحکام بالا داشته باشند. با توجه به این شرایط بدنه و شاسی دستگاه های جاروبرقی صنعتی از جنس فولاد ساخته اند. بدنه فولادی از دوام و استحکام بالایی برخوردار بوده و در برابر آلاینده های سخت و ضربات احتمالی مقاومت بالایی از خود نشان می دهد.

 

 

 

سیستم فیلتراسیون

یکی از تفاوت های عمده میان دستگاه های جاروبرقی تجاری و جاروبرقی صنعتی در سیستم فیلتراسیون آن ها است. جاروهای تجاری اغلب دارای فیلترهای کیسه ای (فیلتر طبقه بندی نشده) هستند و تنها برای کاربردهای روزمره مناسب می باشند و قدرت چندان بالایی ندارند. این در حالی است که دستگاه های جاروبرقی صنعتی به سیستم فیلتراسیون قدرتمند تجهیز گردیده اند و بر اساس ظرافت بافت و سطح مقطع فیلتر می توانند ذراتی به کوچکی ۱ یا ۳ میکرون را فیلتر کنند. این فیلترها جاروبرقی صنعتی را جهت استفاده در محیط های صنعتی مناسب می سازند.

 

موتور و پمپ

واحد مکنده هسته اصلی دستگاه های جارو برقی می باشد. موتور تعبیه شده بر روی جاروهای تجاری از نوع کلکتوری است که در آن جهت انتقال انرژی میان منبع خارجی و روتور از زغال استفاده می شود. صفحات زغالی سایش مداوم دارند که در اثر آن حرارت ایجاد خواهد شد و به همین امکان استفاده از این موتور به صورت دائم کار وجود ندارد و برای نظافت محیط های تجاری و اداری که حجم کاری نظافت در آن ها کمتر است، به کار می روند. موتور طراحی شده برای دستگاه های جاروبرقی صنعتی از نوع توربینی است که بر پایه القای الکترومغناطیسی عمل می کند. در این روش سایش روی نمی دهد و بنابراین میزان استهلاک موتور به حداقل کاهش می یابد. این ویژگی موتور توربینی سبب می شود جاروبرقی صنعتی قابلیت کارکرد دائمی و پیوسته داشته باشد.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: