کاربرد، عملکرد و ساختار کف شوی صنعتی

29 خرداد 1399

اسکرابر صنعتی یک دستگاه مکانیزه و تخصصی نظافت می باشد که برای شستشوی سطوح کف استفاده می شود. ساختار کف شوی صنعتی به شکلی طراحی شده که در محیط های مختلفی از جمله مراکز تجاری، اداری، آموزشی و… قابل استفاده می باشد. این دستگاه به صورت همزمان عملیات شستشو و خشک کردن را انجام داده، بنابراین از لغزندگی سطوح کف جلوگیری می نماید و اختلالی در تردد افراد ایجاد نمی کند. این دستگاه نسبت به روش های قدیمی نظافت از جمله تی کشیدن سطوح، دارای مزایای بسیاری می باشد و از جهات گوناگون برای کاربر و مجموعه سودمند و مفید است.

مزایای استفاده از کفشوی صنعتی

دستگاه اسکرابر صنعتی جز پرکابردترین تجهیزات نظافتی می باشد که افزایش کیفیت، افزایش سرعت، بهبود کارایی و ارتقا سطح کیفی بهداشت از مهمترین شاخصه ها و مزایای استفاده از این دستگاه مکانیزه به شمار می آید. ساختار کف شوی صنعتی به صورت منسجم سبب کاهش مصرف آب، مواد شوینده، کاهش هزینه های شستشو در مقایسه با روش های سنتی و دستی، کاهش مدت زمان مربوط به خشک شدن سطح زمین به دلیل وجود سیستم مکش قوی، کاهش سرعت جذب دوباره آلودگی سطح زمین و افزایش کیفیت و سرعت شستشو می شود که از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است.

مزایای استفاده از کفشوی صنعتی

مزایای استفاده از کفشوی صنعتی

ساختار کف شوی صنعتی

ساختار کف شوی صنعتی به صورت منسجم و پیشرفته می باشد که این ساختار از چهار بخش اصلی تشکیل شده است، که در ادامه به صورت اجمالی بررسی می شوند.

– مخازن مجزای آب تمیز و آب کثیف

این مخازن به صورت جدا از هم در قسمت انتهایی دستگاه می باشند. در طول شستشو از آب تمیز استفاده می شود و آب کثیف وارد فرایند شستشو نمی گردد. آب آلوده جمع آوری شده توسط مکش به مخزن آب کثیف منتقل می شود. بدین صورت آلودگی در محیط همانند نظافت با تی رشته ای پخش نمی شود.

– سیستم برس زنی و شستشو

کلیه دستگاه های اسکرابر مجهز به یک یا دو برس می باشند که با سرعت بالا به صورت دوار می چرخد. در هنگام شستشو و چرخش این برس، به صورت همزمان آب تمیز به روی برس پاشش می شود و برس با حرکت سریع خود آلودگی های سخت و عمیق را از سطوح جدا می کند. این برس ها بر اساس میزان حساسیت کفپوش و نوع آلودگی به شکل های برس نرم، استاندارد و زبر موجود می باشند.

کفشوی صنعتی دستگاهی مکانیزه

کفشوی صنعتی دستگاهی مکانیزه

– مکش و خشک کن

این سیستم یکی از ویژگی های برجسته ساختار کف شوی صنعتی می باشد. این سیستم از اجزایی همچون: تی لاستیکی، موتور وکیوم، شیلنگ و مخزن آب کثیف تشکیل می شود. تی تعبیه شده در قسمت انتهایی دستگاه آلودگی ها را جمع آوری کرده و از طریق شیلنگ های مکش متصل به خود و به کمک مکش قوی ایجاد شده توسط موتور وکیوم، آن ها را به مخزن آب کثیف منتقل می کند و سبب خشک شدن سریع همچنین براق شدن سطح زمین می شود.

- مکش و خشک کن

– مکش و خشک کن

– موتور جلوبرنده

دستگاه اسکرابر به علت تجهیز به موتور جلوبرنده نیازی به هل دادن توسط کاربر نمی باشد. این بخش هدایت پذیری بالاتری را برای دستگاه ایجاد نموده و کاربر تنها کافیست تا جهت دستگاه را تعیین نماید.

نحوه عملکرد اسکرابر صنعتی

ساختار کف شوی صنعتی متناسب با نوع دستگاه، نسبت به شیوه های سنتی نظافت، سرعت شستشو را ۵ تا ۳۰ برابر افزایش می دهند. به دلیل سرعت عملیات نظافت، هزینه های مربوط به نیروهای کاری را کاهش می دهند. با توجه به عملکرد منظم و یکنواخت چرخش سیستم برس، کیفیت شستشوی سطوح به نحو قابل توجهی افزایش می یابد. عملکرد این دستگاه به گونه ای است که همزمان عمل شستن، خشک کردن سطوح مختلف را انجام می دهد. این دستگاه آب تمیز را بر روی سطح پاشش نموده و با فعال شدن خودکار سیستم برس، عمل سایش و چرخش انجام می شود. با چرخش سریع برس تمام آلودگی ها از درز و شکاف ها جدا شده و آلودگی های باقی مانده توسط تی لاستیکی دستگاه برطرف و بوسیله شیلنگ مکش به درون مخزن آب کثیف منتقل می شوند. به این ترتیب آب آلوده به واسطه ساختار کف شوی صنعتی وارد چرخه نظافت نشده و از انتقال آن جلوگیری می شود.

نحوه عملکرد اسکرابر صنعتی

نحوه عملکرد اسکرابر صنعتی

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: