پارامتر های مهم در خرید جاروبرقی صنعتی مناسب

6 مرداد 1395

امروزه برای صرفه جویی در وقت و انرژی و با پیشرفت تکنولوژی صاحبان و شاغلان صنعت و تجارت ترجیح می دهند که ماشین ها و دستگاه های الکتریکی را جایگزین نیروی انسانی کنند و در پایان نتیجه بسیار مطلوب تر و با کیفیت تر به دست آورند. از این رو برای نظافت و تمیز کردن محیطشان به سوی استفاده از دستگاه های نظافت صنعتی و جاروبرقی های صنعتی گام بر می دارند. این جاروها شامل انواع تجاری، نیمه صنعتی و صنعتی هستند. جهت خرید جاروبرقی صنعتی مناسب توجه به برخی ویژگی ها و نکات ضرورت دارد در ادامه به بررسی برخی از این نکات می پردازیم.


خرید مکنده صنعتی مناسب کار آسانی نیست. جاروبرقی های صنعتی و تجاری گزینه های بسیار زیاد و تقریبا بی پایانی دارند که در محیط های صنعتی و تجاری و دیگر محیط ها از آن ها استفاده می شود. جارو برقی ها در اندازه ها و ظرفیت های کاملا متفاوت در سایزهای کوچک تا سایزهای بسیار بزرگ مناسب برای محیط های مختلف ساخته شده اند. این جارو ها برای نظافت روزمره یک محیط تا نظافت و جمع آوری مواد شیمیایی و فلزات با ارزش کاربرد دارند. جارو هایی که از کیفیت بالاتر و قدرت محافظت بیشتری برخوردار هستند در کارخانه های صنایع غذایی، کارخانه های تولید مواد شیمیایی، داروسازی ها، صنعت پتروشیمی، فروشگاه های اتوموبیل و… به کار گرفته می شوند. هم چنین می توان این جارو برقی های صنعتی را در کشتی ها، محل نگه داری واگن های قطار، فرودگاه ها و ورزشگاه ها و در بسیاری از اماکن دیگر استفاده نمود. در بعضی صنایع گاهی برای جمع آوری و بازیافت باقی مانده مایعات یا جامدات را به کار می روند و مواد جمع شده دوباره استفاده می شود که این امر توسط یک دستگاه نظافت صنعتی مناسب امکان پذیر می باشد. اما خرید جاروبرقی صنعتی مناسب با نیاز چگونه ممکن است؟ در هنگام انتخاب بهترین جارو برقی نکاتی را در نظر گرفت. مکنده ها با توجه به کیفیت و قیمت دسته بندی می شوند که باید با دقت با یکدیگر مقایسه شوند.

جاروبرقی صنعتی و کاربرهای آنانواع جاروبرقی صنعتی و نیمه صنعتی

یک مکنده صنعتی را براساس نوع آلودگی که مکش می نماید و محیط به کارگیری به چندین دسته طبقه بندی می نمایند:

– خاک
– آب و خاک
– ضد انفجار
– مخصوص غبارهای خطرناک
– صنایع غذا و دارو
– صنایع بسته بندی
– مخصوص تراشه ها و مواد نفتی

فاکتورهای اساسی برای خرید جارو برقی صنعتی مناسب

برای خرید مکنده صنعتی مناسب توجه به برخی پارامتر ها بسیار ضروری می باشد، برخی از این پارامترها عبارتند از:

۱- موتور

در ابتدای برای خرید جاروی صنعتی مناسب باید به قلب دستگاه یعنی موتور آن توجه نمود. در مکنده های ارزان تر اغلب از یک موتور تک مرحله ای استفاده شده است. این دستگاه همان هوای ورودی مکنده برای جمع آوری ذرات را برای خنک کردن موتور استفاده می کند، بنابراین تا حد زیادی امکان ورود آلودگی به داخل موتور افزایش می یابد و از طول عمر دستگاه می کاهد. هم چنین هر چه توان موتور بیشتر باشد موتور قدرت بیشتری دارد. موتورهای مناسب تر موتورهایی هستند که در طرفین آن دو پمپ خنک کننده قرار گرفته است که می تواند مدت زمان بیشتری روشن بماند و طول عمر بیشتری دارد. هر چند که این موتورها گران تر هستند اما قابل اطمینان تر هستند.

جاروبرقی صنعتی و کاربرهای آن

مخزن جاروبرقی صنعتی

۲- مخزن

نکته بعدی که در خرید مکنده صنعتی مناسب باید به آن توجه نمود ظرفیت مخزن جاروبرقی و جنس بدنه آن است. این جاروها از جنس های مختلف برای کارایی های مختلف ساخته شده اند: ۱- بدنه پلاستیکی (پلاستیک فشرده) ۲-بدنه استیل ۳-بدنه فولادی که جاروهای تجاری و هتلی دارای بدنه پلاستیکی، جاروهای نیمه صنعتی دارای بدنه استیل و جاروهای صنعتی دارای بدنه فولادی و ضد زنگ هستند. هم چنین اگر ظرفیت مخزن کوچک باشد تعداد دفعات تخلیه مواد بیشتر می شود و انجام با تاخیر این عمل روی کارکرد مکنده تاثیر منفی می گذارد و به موتور فشار وارد می شود، پس توجه به ظرفیت مخزن دستگاه در هنگام خرید جاروبرقی صنعتی مناسب آن یک نکته ضروری می باشد.

جاروبرقی صنعتی و کاربرهای آن

فیلتر مکنده صنعتی

۳- فیلتر

مرحله بعدی که باید به آن دقت نمود فیلتر دستگاه می باشد. به خصوص اگر مواد مورد جمع آوری ذرات ریز پودری باشد نگه داری از فیلتر مهم است. ساده ترین فیلتر پاکت جاروبرقی می باشد که جاروهای خانگی و تجاری از این نوع فیلتر استفاده می کنند. در جاروی صنعتی از فیلترهای چندگانه استفاده شده است به این صورت که ابتدا یک فیلتر ذرات با حجم بزرگ تر را می گیرند و فیلتر بعدی به ذرات کوچک تر در برخی به موارد ذرات میکرونی اجازه عبور و حرکت به سمت موتور نمی دهد. اما اگر مواد مکش شده مایع باشد کاربران دستگاه باید به پر شدن مخزن دستگاه توجه داشته باشند زیرا اگر مایع بیشتر از ظرفیت مجاز وارد مخزن شود به سمت موتور و دیگر اجزای داخلی حرکت می کند و آسیب می رساند. به عنوان یک گزینه اختیاری می توان یک شناور درون مخزن مایع قرار داد تا هنگامی که مخزن به حداکثر ظرفیت خود رسید مکش قطع شود.

۴- قدرت مکش

یکی از مهم ترین مولفه های خرید جاروبرقی صنعتی مناسب قدرت مکش آن می باشد. هرچه قدر پمپ دستگاه خلا بیشتری درون جارو ایجاد کرده باشد که به پیروی از آن فشار فضای بیرون جاروبرقی بیشتر است، قدرت مکندگی جارو بیستر می شود.

۵- سرعت مکش

سرعت مکش جاروبرقی به مقدار مواد بلعیده شده در یک واحد زمانی مشخص گفته می شود و بر حسب سانتی متر مکعب در دقیقه سنجیده می شود هر چه سرعت مکش یک جارو بیشتر باشد بهتر است.

جاروبرقی صنعتی و کاربرهای آن

ساختار فیزیکی جارو برقی صنعتی

۶- ساختار فیزیکی

وزن دستگاه، دستگیره، چرخ های حرکتی، ابعاد جارو و قدرت مانور جارو در فضاهای مختلف در انتخاب یک جاروی مناسب موثر است.
لازم است تا خرید جاروبرقی صنعتی مناسب با در نظر گرفتن تمام مواردی که ذکر شد و البته با در نظر گرفتن بودجه ای که در اختیار می باشد صورت گیرد.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: