۵ دلیل نیاز یک مجموعه به دستگاه اسکرابر

22 آبان 1398

نظافت و شستشوی سطوح در هر محیطی یک ضرورت است و باید به دنبال راهی بود که بتواند که بتوان این کار را آسان تر انجام داد. برای شستشوی سطوح کف دستگاه مکانیزه شوینده زمین طراحی و ساخته شده اند. دستگاه کفشوی که با نام اسکرابر معروف است در محیط های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه های کفشوی دارای مدل های مختلفی هستند که در طی زمان پیشرفته تر نیز شده اند. اسکرابر دارای بخش های مختلفی است که در مجموع موجب شستشو و سپس خشک کردن محیط می گردند. برای توضیح بسیار ساده از عملکرد یک دستگاه اسکرابر صنعتی می توان گفت چرخش برس و پاشش آب بر روی سطح باعث می شود آلودگی ها از سطح جدا شوند و سپس توسط تی لاستیکی و سیستم مکش به طور کامل جمع آوری می شوند.

 

دلایل استفاده از اسکرابر

اما سوال مهم اینجا است که چرا باید به جای روش های دستی شستشو مانند تی و سطل، از دستگاه مکانیزه کفشوی استفاده نمود. در ادامه ۵ دلیل برای جایگزینی دستگاه های مکانیزه جدید با روش های سنتی شستشوی کف بیان شده است.

 

۱- شستشوی آسان تر، سریع تر و بهداشتی تر با اسکرابر

شاید در وهله اول به نظر برسد که استفاده از ابزار ساده مانند تی و سطل برای شستشوی سطح زمین، بسیار ساده تر از استفاده از دستگاه های مکانیزه کفشوی باشد. اما در حقیقت این گونه نیست. بهره وری دستگاه اسکرابر نسبت به روش دستی به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست و چندین برابر می باشد. در روش های سنتی سطح زمین پس از شستشو مدتی مرطوب باقی می ماند و باید تا خشک شدن کامل از عبور بر روی این سطوح خودداری نمود. زیرا علاوه بر اینکه خطر لغزش برای افراد وجود دارد، سطوح مرطوب قدرت بالایی در جذب آلودگی ها دارند و همچنین انتقال آلودگی در این شرایط بسیار سریع اتفاق می افتد. در حالتی که از تی و سطل استفاده شود، تی هر بار پس از نظافت بخشی از سطح، در سطل شستشو می شود و همین آب کثیف داخل سطل مجدد مورد استفاده قرار می گیرد. همین موضوع باعث پراکندگی آلودگی در محیط می گردد. بنابراین برای داشتن محیطی بهداشتی می توان از دستگاه اسکرابر برای شستشوی سطح زمین استفاده نمود.

 

۲- دستگاهی موثر برای شستشوی سطوح سخت

روش دیگری نیز برای شستشوی سطح زمین وجود دارد و آن استفاده از دستگاه واترجت صنعتی می باشد. واترجت برای شستشوی سطوح مختلف هموار و ناهموار مورد استفاده قرار می گیرد. اما مشکل اصلی در این مورد خیس ماندن سطح زمین می باشد. دستگاه واترجت نیز قدرت بالایی در از بین بردن آلودگی های سخت، جرم و رسوبات دارد. می توان در چنین شرایطی پس از شستشو با واترجت و از بین برم جرم و رسوب، با استفاده از اسکرابر، آب و آلودگی ها را جمع آوری نمود. راه حل دیگر برای جمع آوری آب استفاده از جاروبرقی آب و خاک می باشد.

 

۳- فناوری کارآمد و بهینه

دستگاه کف شوی در طی سالیان، بسیار تغییر پیدا کرده و بهینه تر شده است. طراحی ارگونومیک و کنترل آسان دستگاه، از ویژگی های مهم آن به شمار می رود. استفاده از دستگاه کفشوی نیاز به آموزش پیچیده ای ندارد و فقط با معرفی کلید ها و اهرم ها، کاربر می تواند به راحتی از آن استفاده نماید.

 

۴- دوستدار محیط زیست

یکی از مهمترین ویژگی های دستگاه اسکرابر صرفه جویی در مصرف آب می باشد. در صورتی که آلودگی سطح زیاد باشد و یا نیاز ضدعفونی باشد، می توان در مخزن آب تمیز از محلول مواد شوینده نیز استفاده نمود. در مناطقی که میزان آلودگی بالاست می توان میزان پاشش آب یا مواد شوینده را بالا برد اما در برخی نواحی که آلودگی کمی دارند با کم کردن پاشش آب می توان از مصرف بی رویه آن جلوگیری نمود. استفاده از دستگاه کفشور به میزان قابل توجهی در مصرف آب صرفه جویی می نماید و همین امر موجب کاهش مواد شوینده و در نتیجه کاهش اثرات زیست تخریب پذیری گردد.

 

۵- وجود مدل های مختلف و انتخاب مدل مناسب

دستگاه کف شور دارای مدل های مختلف دستی، سرنشین دار، کابلی و باتری دار می باشد که در هر محیط با توجه به شرایط موجود یک مدل انتخاب می گردد. اسکرابر ها از دستگاه های کوچک دستی تا مدل های سرنشین دار با ابعاد بزرگ هستند که هریک برای محیطی خاص مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین در هنگام انتخاب یک دستگاه کف شور باید شرایط محیطی را در نظر قرار داد و شناخت کافی نسبت به دستگاه ها داشت تا بتوان دستگاهی با بهترین کارایی برای حیط خریداری نمود. در صورت نیاز می توان با کارشناسان در این حوزه مشورت نمود.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
  1. Pingback: ارتقاء سطح کیفی نظافت در مدارس - شریف صنعت پارسا

نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: