سوییپر دستی و یا سوییپر سرنشین دار؟

۱۴ مرداد ۱۳۹۸

سوییپر یک دستگاه مکانیزه است که همانند جارو برای جمع آوری آلودگی ها و گرد و خاک به کار می رود. امروزه سوییپر نقشی اساسی در فعالیت های نظافتی محیط های مختلف دارد و برای نظافت اولیه و جمع آوری ضایعات از سطح زمین مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از دستگاه جاروب صنعتی علاوه بر این که کیفیت نظافت را بالا می برد، امور نظافتی را برای کارگران نیز آسان می نماید. سطوح تمیز و درخشانی که به وسیله دستگاه های نظافتی به وجود می آید، خود می تواند تبلیغی برای استفاده از این تجهیزات مکانیزه و مدرن شود. برس های کنار ضایعات را به سمت مرکز هدایت می کند و از آن جا توسط برس مرکزی و سیستم مکنده، به داخل مخزن هدایت می کند. سیستم مکش در سوییپر ها دارای فیلتر می باشد که از بازگشت گرد و غبار به محیط جلوگیری نماید. دستگاه جاروب صنعتی می تواند گرد و خاک، بطری و برگ را از سطح زمین به خوبی جمع آوری نماید. با استفاده از تجهیزات نظافتی جدید مانند سوییپر ها ، بهداشت و نمای ظاهری محیط بهبود می یابد. سویپر یا جاروب صنعتی دارای مدل های مختلفی است که در شرایط و محیط های مختلف کارایی های متفاوتی از خود نشان می دهند. بنابراین در انتخاب دستگاه مناسب با محیط باید دقت لازم لحاظ شود.

 

فاکتورهای مهم در انتخاب دستگاه سوییپر

دستگاه سوییپر دارای دو رده بندی اصلی دستی و سرنشین دار است که با این که عملکرد مشابهی دارند، در محیط های مختلفی به کار می روند. هر دو مدل جاروب صنعتی به خوبی عمل نظافت و جمع آوری آلودگی ها را انجام می دهند اما در عین حال دارای تفاوت هایی نیز می باشند. برای انتخاب مدل دستگاه، فاکتورهای مانند وسعت محیط و میزان استفاده از دستگاه تعیین کننده می باشند. در ابتدا باید محیط به طور کامل از جوانب مختلف بررسی شود. وسعت محیط و تراکم موانع نقشی اساسی در تعیین دستگاه سوییپر دارند و مشخص می کنند قابلیت مانور دستگاه باید چقدر باشد. میزان استفاده از سوییپر عاملی تعیین کننده در انتخاب مدل دستگاه می باشد.

 

وسعت محیط

در صورتی که وسعت محیط متوسط بوده و یا دارای راهروی باریک باشد، سوییپر دستی بسیار مناسب خواهد بود. سوییپر دستی در محیط هایی که دارای موانع محیطی زیاد هستند و دستگاه های دیگر به خوبی عمل نمی کنند، کارایی مناسبی از خود نشان می دهد. مدل دستی همچنین دارای قابلیت مانور بیشتری است و کاربر به راحتی آن را برای نظافت پله ها، رمپ و بخش های مختلف جابجا می نماید. برای محیط های با وسعت بالا، سوییپر دستی کارا نخواهد بود و می توان از سوییپر خودرویی استفاده نمود. در فضاهای باز و محیط های وسیع مانند پارکینگ ها، فرودگاه ها و مراکز خرید مدل سرنشین دار توصیه می گردد.

 

مدت زمان استفاده از دستگاه سوییپر صنعتی

جاروب خیابانی یا سوییپر خودرویی به دلیل ابعاد بزرگ، دارای باتری های بزرگی نیز می باشد. همین امر سبب می شود در محیط هایی که مدت زمان نظافت در آن ها بالاست، از دستگاه های بزرگ نیز استفاده نمود تا به خوبی جوابگوی محیط باشد. برای نظافت محیط وسیع که به زمان زیادی نیاز دارد استفاده از جاروب صنعتی سرنشین دار توصیه می شود.

 

تعداد دفعات استفاده از دستگاه جاروب صنعتی

سویپر دستی در محیط های کوچک به طور مداوم می توانند مورد استفاده قرار گیرند. از مدل دستی می توان هم در فضاهای باز و هم بسته به دفعات استفاده نمود. اما مدل سرنشین دار برای نظافت های کلی معمولا هفته ای یکبار مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین مدل دستی به دلیل پهنای نظافت کمی که دارد برای نظافت گوشه و کناره های دیوار بسیار مناسب است.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: