نظافت محیط در صنایع غذایی با اسکرابر صنعتی

15 تیر 1398

نیاز به نظافت و ضد عفونی سطوح کف در صنایع مختلف احساس می شود. صنایع غذایی از جمله صنایعی هستند گه توجه ویژه ای را در این زمینه نیاز دارند. در این صنایع تولید محصولات و مواد غذایی بایستی در بالاتری سطح بهداشت صورت گیرد. در نتیجه شستشوی سطوح کف با استفاده از تجهیزات کارآمد از اهم امور نظافتی در صنایع غذایی به حساب می آید. استفاده از اسکرابر صنعتی یک راه موثر و کارآمد برای شستشوی سریع و دقیق سطوح کف می باشد که نیاز صنایع غذایی را نیز در بخش نظافت سطوح کف برطرف می نماید.

نحوه روبرو شدن با مشکلات نظافت در صنایع غذایی

اسکرابر مناسب صنایع غذاییدر صنایع تولید کننده مواد غذایی بیشتر شرکت ها امروزه ترجیح می دهند تا برای نظافت و شستشوی سطوح کف سالن ها از تجهیزات نظافتی مکانیزه بهره ببرند. به روایت آمار، بر طبق تحقیقات بدست آمده در انستیتو Piepoli، حدود ۸۷ درصد از شرکت های لبنی، شیرینی پزی و صنایع غذایی، تجهیزات نظافتی حرفه ای را برای شستشوی سطوح کف انتخاب کرده و ترجیح داده اند. از بین این شرکت ها حدود ۹۰ درصد آنها تجهیزات نظافتی مانند اسکرابر صنعتی را خریداری کرده و بقیه از تجهیزات شرکت های خدماتی برای اینکار بهره می برند.

عملکرد اسکرابر در شستشوی سطوح کف مراکز تولیدی مواد غذایی

در کارخانجات تولیدی مواد غذایی، سطح بالایی از بهداشت مد نظر است. آلودگی های سطوح کف مانند انواع باکتری ها و قارچ ها موجب غیر بهداشتی شدن محیط تولید و در نتیجه غیر بهداشتی شدن مواد غذایی تولیدی می شود. از این جهت استفاده از دستگاه زمین شوی یا اسکرابر برای شستشوی سطوح کف و خشک کردن آن ضرورت پیدا می کند. این دستگاه برای شستن کف زمین، از برس های آغشته به محلول شستشوی بهره می برد. سطوح شستشو شده بصورت همزمان توسط دستگاه خشک می شوند تا محیط بلافاصله قابل استفاده باشد. جدا بودن مخازن آب اسکرابر اجازه انتشار آب آلوده در محیط را نمی دهد و در نتیجه محیط صنایع غذایی بطور مناسب شستشو می شود.

مشخصات کلی تولید کننده کفشوی مناسب

اسکرابر مناسب صنایع غذاییاسکرابر صنعتی مورد استفاده در کارخانجات تولید مواد غذایی از نظر ساختار و کیفیت تولید بایستی دارای مشخصات ویژه ای باشد. این تجهیزات بایستی از برند های معتبر تهیه شوند تا کیفیت مطلوبی ارائه نمایند. اسکرابر صنعتی مناسب همچنین باید تعمیر و نگهداری آسانی داشته باشد. وجود سیستم های زمان سنج برای تعیین زمان بازبینی دستگاه در کاهش آسیب های شدید و هزینه های گزاف موثر است. مثلا توجه به زمان مناسب بررسی برس و تی دستگاه، در افزایش طول عمر این بخش ها و تحمیل نشدن هزینه تعویض تاثیر می گذارد. برخورداری شرکت تولید کننده یا ارائه دهنده اسکرابر از متخصصین فنی زبده عامل مهم دیگری است که باید مد نظر قرار گیرد. سهولت استفاده، کلید های کنترلی ساده و قابل فهم و سازگاری با محیط زیست از دیگر ویژگی های اسکرابر مناسب می باشد.

اسکرابر مناسب صنایع غذایی

بخش دیگری از مرحله خرید اسکرابر، به انتخاب مدل مناسب برای کاربرد و محیط مورد نظر اختصاص دارد. مدل های متنوعی از اسکرابر دستی و خودرویی و با منبع تغذیه باتری یا جریان مستقیم برق و در ابعاد مختلف طراحی و تولید می شوند. نکته اول در زمینه تجهیزات نظافتی اسکرابر تناسب دستگاه با محیط می باشد. اسکرابر صنعتی سرنشین دار برای محیط های وسیع کاربرد دارد و اسکرابر دستی برای محیط های کم وسعت بکار می آید. اسکرابر خودرویی عملیات شستشوی سطوح کف را در محیط های وسیع تسهیل می بخشد و اسکرابر دستی در محیط های کوچک که امکان حرکت مدل های خودرویی وجود ندارد، کاربردی است. کارایی عملی هر دستگاه نیز در کاتالوگ آن مشخص شده و باید با کارایی مورد نظر مطابقت داشته باشد. اگر کفشوی دستی مورد نیاز است، انتخاب بین مدل های باتری دار و کابلی بسته به دسترسی مناسب به پریز برق دارد اما در محیط های صنایع غذایی کابل باعث انتقال آلودگی شده و انتخاب مدل های باتری دار ارجحیت دارد.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: