استفاده از اسکرابر برای شستشوی سریع انبار

۲۶ شهریور ۱۳۹۸

تمامی کارخانه ها و صنایع دارای یک یا چند انبار هستند که برای نگهداری مواد اولیه و محصولات تولیدی مورد استفاده قرار می گیرند. گرد و غبار و آلودگی ها در کارخانه ها و کارگاه های تولیدی بسیار زیاد است که باید کنترل شوند. عدم کنترل آلودگی ها در این محیط ها می تواند باعث آلوده شدن مواد و محصولات گردد و در نتیجه کیفیت آن ها کاهش پیدا کند. به همین دلیل انبار ها باید همواره نظافت شوند تا بتوان از کیفیت و سلامت محصولات تولیدی در ذخیره سازی آن ها اطمینان حاصل نمود. در گذشته روش مرسوم برای نظافت و شستشوی کف انبار استفاده از تی و سطل بوده است. اما این ابزار قدیمی دارای مشکلاتی از جمله کندی روند نظافت و زبان بر بودن عملیات برای کاربر و در نتیجه خستگی نیروی خدماتی، کیفیت پایین شستشو و باقی ماندن آلودگی بر روی سطح و همچنین لغزنده شدن زمین و ایجاد مشکلاتی عبور و مرور افراد می باشد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، در حوزه نظافت نیز پیشرفت هایی وجود داشته است و دستگاه های متعددی برای سطوح مختلف و عملیات های مختلفی طراحی شده اند. اسکرابر یکی از دستگاه های جدید در حوزه نظافت صنعتی می باشد که استفاده از آن بسیار رواج یافته است.

 

آشنایی با اسکرابر صنعتی

از دستگاه اسکرابر یا کفشوی در محیط های مختلفی از جمله محیط های صنعتی و به خصوص در انبار ها برای شستشوی سطوح کف استفاده می شود. اسکرابر یک دستگاه مکانیزه است که برای شستشو و خشک کردن زمین با کفپوش های مختلفی به کار می رود. کفشوی دارای بخش های اصلی برس، تی لاستیکی، دو مخزن مجزا برای آب تمیز و آب کثیف و موتور مکنده می باشد. مجزا بودن مخازن آب کثیف و آب تمیز موجب بالا رفتن کیفیت شستشو می گردد. چرخش برس باعث می شود آلودگی ها و جرم های سخت را از سطح جدا می کند. تی لاستیکی کثیفی ها را به همراه آب آلوده جمع کرده و سپس اوسط موتور مکنده به داخل مخزن آب کثیف هدایت می کند.

 

دلایل به کارگیری اسکرابر برای نظافت انبار

استفاده از شیوه های سنتی برای کنترل گرد و غبار و آلودگی ها با توجه به مساحت بالای انبار ها، نیاز به زمان طولانی و انرژی زیادی دارد. در عین حال روش های سنتی کیفیت و ایمنی لازم را ندارند و خطرات زیادی به همراه خواهند داشت. بنابراین استفاده از دستگاه های مکانیزه و مدرن به منظور نظافت و شستشوی انبار بسیار کارا خواهد بود و در کمترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت می توان محیط را به طور کامل نظافت نمود. سهولت کار با دستگاه ها و ایمنی و ارگونومیک بودن آن ها باعث شده کاربر به آسانی از آن ها استفاده نماید و به هیچ عنوان احساس خستگی نکند. استفاده از اسکرابر برای شستشوی کف انبار باعث می شود سطح پس از شستشو سریعا خشک شود بنابراین هیچ گونه لغزندگی بر روی زمین به وجود نخواهد آمد که همین موجب ایمنی بیشتر می گردد. اسکرابر به گونه ای است که با مکش آب و آلودگی به داخل دستگاه، از انتشار آن در محیط جلوگیری می نماید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: