مقایسه اسکرابر دستی و اسکرابر خودرویی

13 آذر 1395

امروزه با صنعتی شدن جوامع و لزوم رعایت بهداشت در سطوح بالا، استفاده از دستگاه های صنعتی جایگزین شیوه های سنتی نظافت شده است. اسکرابر ها از جمله دستگاه های مکانیزه نظافت صنعتی می باشند که کاربرد وسیعی در نظافت سطوح کف و درخشندگی آنها دارند. اسکرابر ها بر اساس نوع هدایت به دو دسته اسکرابر های خودرویی و اسکرابرهای دستی تقسیم می شوند. هر یک از اسکرابرهای دستی و خودرویی ویژگی هایی دارند که توجه به آنها و در نظر گرفتن شرایط محیط نظافتی، می توانند راهنمای خوبی در تهیه دستگاه مناسب با نیاز های نظافتی باشد.

 

اساس عملکرد اسکرابر صنعتی

اسکرابر دستی و ویژگی های آناسکرابرها دستگاه های مکانیزه ایی هستند که برای نظافت سطوح کف به کار می روند. این دستگاه ها نه تنها سطوح کف را با استفاده از برس های تعبیه شده در دستگاه شستشو می دهند بلکه به واسطه سیستم مکش و تی نصب شده در اسکرابر، آب کثیف ناشی از شستشوی سطوح را جمع آوری نموده و سطوحی خشک و عاری از آلودگی بجای می گذارند. بر خلاف شیوه های سنتی که از یک سطل آب برای نظافت استفاده می کرد و پس از اولین شستشوی تی کثیف در سطل، آب سطل کثیف شده و در ادامه فرآیند تی کشی، به جای نظافت سطوح باعث انتشار بیشتر آلودگی ها به نقاط مختلف می شد، اسکرابرها مجهز به دو مخزن مجزا برای آب کثیف و آب تمیز بوده و همواره از آب تمیز برای شستشوی سطوح استفاده می کنند. از این رو استفاده از اسکرابر ها یا کف شوی های صنعتی علاوه بر کاهش زمان و هزینه های نیروی خدماتی، باعث ارتقا کیفیت نظافتی نیز می شود.

 

عوامل موثر در انتخاب کف شوی صنعتی

اسکرابر و مزیت های آنابعاد محیط نظافتی از جمله موادی است که نقش مهمی در انتخاب اسکرابر مناسب ایفا می کند زیرا تناسب ابعاد محیط و ابعاد اسکرابر تاثیر چشم گیری در افزایش بهره وری دستگاه دارد. اسکرابرهای کوچکتر برای محیط های محدود و متراکم مناسب بوده در حالیکه نمونه های بزرگتر برای نظافت محیط های وسیع گزینه بهتری می باشند. دسترسی به پریز برق از جمله موارد دیگری است که در هنگام تهیه اسکرابر در نظر گرفته می شود. اسکرابرها بر اساس نوع منبع تغذیه به دو دسته باطری دار و کابلی تقسیم می شوند، و در اماکنی که استفاده از کابل برق برای افراد حاضر در محیط یا عملکرد دستگاه مشکل ساز بوده و یا دسترسی به پریز برق میسر نباشد از اسکرابر های باطری دار استفاده می گردد.

 

مزایای استفاده از اسکرابر سرنشین دار

اسکرابر خودرویی و مزایای آناسکرابر های سرنشین دار یا خودرویی به خاطر ابعاد بزرگتری که نسبت به نمونه های دستی دارند، پهنای شستشوی بیشتری داشته و برای نظافت اماکن وسیع گزینه مناسب تری می باشند. از سوی دیگر ظرفیت مخزن این مدل از کف شو ها نسبت به نمونه های دستی بزرگتر بوده و در حین نظافت سطوح، نیاز کمتری به تعویض و تخلیه آب مخزن دارند. همین امر تاثیر قابل توجهی در کاهش زمان لازم برای نظافت اماکن وسیع ایجاد می کند. هر چه ابعاد دستگاه اسکرابر بزرگ تر باشد، پهنای شستشو و مخازن آب تمیز و کثیف دستگاه بزرگ تر می باشد. این مدل از اسکرابرها مجهز به صندلی کاربر بوده و کاربر با نشستن بر روی صندلی وظیفه هدایت دستگاه را بر عهده می گیرد، از این رو کمتر خسته شده و توانایی بیشتری برای ادامه نظافت خواهد داشت، در نتیجه راندمان کار افزایش می یابد.

 

مزایای استفاده از اسکرابر دستی

اسکرابر دستی و مزایای آن

اسکرابر های دستی به لحاظ ابعاد کوچکتری که نسبت به نمونه های خودرویی دارند برای نظافت اماکن کوچک و متراکم کاربرد ویژه ایی دارند. سرعت نظافت با این دستگاه ها بیشتر از شیوه های سنتی بوده و قابلیت جابه جایی راحت تری نسبت به نمونه های خودرویی دارند. این دستگاه ها کاملا مقرون به صرفه بوده و برای نظافت های روزانه کاملا مناسب می باشند.

 

لینک های مفید:

اسکرابر صنعتی: فهرست محصولات

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: