معرفی مزایا و کاربرد های دستگاه واترجت صنعتی ثابت

۱ تیر ۱۳۹۸

فرآیند شستشوی سطوح مختلف و رفع آلودگی ها از اهم فعالیت ها در بسیاری از محیط های داخلی و بیرونی می باشد. انجام این فرآیند با استفاده از تجهیزات مکانیزه نظافتی بصورت موثر تر، سریع تر و با زحمت کمتر صورت می پذیرد. دستگاه واترجت صنعتی یکی از این تجهیزات است که برای شستشوی سطوح کف و قطعات و ماشین آلات بکار می آید. این دستگاه که از آب پر فشار برای حذف آلودگی ها بهره می برد، در مدل های متحرک و ثابت طراحی و تولید می شود. در این مقاله مزایا و کاربرد های واترجت  ثابت مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرد.

معرفی واترجت صنعتی ثابت

واترجت ثابتواترجت ها با برخورداری از یک پمپ فشار قوی، آب را با فشار بالا به سطوح آلوده پاشش می نمایند. تفاوت اصلی واترجت ثابت از نمونه های متحرک، عدم امکان جابجایی دستگاه و قرارگیری واترجت در یک مکان ثابت می باشد. این دستگاه ها از مدل های کوچک تا واترجت های بزرگ صنعتی برای رفع مشکلات نظافتی و حذف آلودگی ها در صنایع مختلف بکار می آیند. بعضی از مدل های این دستگاه، واترجت آب سرد و بعضی دیگر شوینده فشار قوی آب گرم نام دارند. تامین منبع تغذیه دستگاه در تمامی مدل ها بوسیله جریان برق و با اتصال واترجت به پریز صورت می گیرد.

 

ویژگی های واترجت صنعتی ثابت

واترجت صنعتی ثابتواترجت ثابت بسته به نوع کاربرد و محل مورد استفاده می تواند دارای یک بدنه استیل یا فولادی باشد. بدنه استیل مقاومت بالایی نسبت به بدنه فولادی در برابر سایش و زنگ زدگی دارد. معمولا در صنایع غذایی با توجه به اهمیت خوردگی فلزات، از واترجت دارای بدنه استیل استفاده می شود. بعضی از این واترجت ها دارای چند پمپ هستند که قابلیت تنظیم فشار دارند. این دستگاه ها برای نظافت کارخانجاتی مثل کارخانه مواد غذایی کاربرد دارند. تعداد بالای پمپ این امکان را فراهم می آورد تا بیش از یک کاربر با اتصال شلنگ و نازل به دستگاه، عملیات شستشو را انجام دهند. کاربر این دستگاه برای کنترل و استفاده از دستگاه تنها با کلید های ساده تنظیم حرارت و فشار آب، کلید تنظیم مواد شوینده و کلید پاور سر و کار دارد. مدل های آب گرم واترجت ثابت دارای یک دیگ بخار برای افزایش دما هستند.

مزایای استفاده از واترجت ثابت

واترجت صنعتی ثابتاولین مزیت واترجت ثابت، غیر متحرک بودن آن است که موجب محبوبیت آن در بین بخشی از کاربران شده است. نداشتن افت فشار در طول شلنگ یکی دیگر از مزایای این واتر جت ها به حساب می آید. بواسطه لوله کشی انجام شده برای واترجت ثابت، شیر ها تقویت شده و افت فشاری نخواهد داشت. غیر متحرک بودن این دستگاه، برخورد بدنه با اشیا در محیط کار دستگاه را حذف نموده و همین موضوع موجب افزایش طول عمر واترجت می شود. پمپ های متعدد بکار رفته در ساختار واترجت ثابت نیز امکان شستشوی سطح بطور همزمان توسط چند کاربر را فراهم نموده است. در نتیجه سرعت فرآیند شستشو و نظافت سطح مورد نظر افزایش چشم گیری پیدا می کند. طراحی ساخت پمپ و کیفیت آن به گونه ای است که انجام کار های سنگین به مدت طولانی با این دستگاه امکان پذیر است. با توجه به منسجم بودن ساختار واترجت ثابت، قرار گرفتن آن ها در محیط فضای زیادی را اشغال نمی کند.

کاربرد ها

واترجت صنعتی ثابتواترجت ثابت در صنایع مختلف مانند کشتی رانی، غذایی، کارخانجات و کشاورزی کاربرد دارد. بسته به حجم کاربرد و نوع آلودگی ها انتخاب بین سایز های متفاوت دستگاه و واترجت های آب سرد یا گرم انجام می شود. ناوگان های حمل و نقل می توانند این دستگاه را در محلی ثابت نصب کنند و قدرت از بین برندگی بالای آن و امکان استفاده چند کاربر بصورت همزمان وسایل نقلیه خود را شستشو دهند. در صورت نبودن فضای مناسب برای نصب این دستگاه ها می توان از مدل هایی استفاده کرد که بر روی دیوار نصب می شوند و مزاحمتی را ایجاد نمی کنند. از این واترجت در صنایع کشاورزی برای شستن اصطبل ها و سوله ها، در صنایع غذایی و دارویی برای شستن مخازن و نقاله ها، در کشتی رانی برای شستن تجهیزات و عرشه کشتی استفاده می گردد.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: