نکات و ترفند هایی برای نظافت رستوران ها

12 مرداد 1398

نظافت سطوح کف در رستوران ها یک چالش جدی و مهم به حساب می آید. رد پای افراد و بر جای ماندن باقی مانده مواد غذایی بر روی سطوح کف از جمله آلودگی هایی هستند که در رستوران ها مشکل ساز هستند. تمیز و زیبا بودن این محیط ها قطعا تفاوت چشم گیری را در تجربه مشتریان ایجاد خواهد کرد. بنابراین داشتن یک برنامه منظم و حرفه ای برای نظافت رستوران که هر شخص مسئولیت خود را به خوبی درک نموده، اهمیت دارد. استفاده از تجهیزات نظافتی حرفه ای مانند اسکرابر نیز در این زمینه مورد توجه است.

برنامه ریزی نظافت رستوران

در گام اول باید یک برنامه ریزی اصولی برای نظافت رستوران انجام گیرد. در این برنامه ریزی برآورد تعداد و هزینه تجهیزات نظافتی مانند کفشوی و یا ابزار های دستی شستشوی سطح، بخش بندی و اولویت بندی نظافت و تعیین دقیق برنامه های هر فرد اهمیت دارد.

نحوه انجام خدمات

اسکرابر صنعتی رستورانرستوران ها برای نظافت محیط سه راه خرید تجهیزات، اجاره آن ها یا واگذاری انجام خدمات به شرکت های خدماتی را در مقابل دارند. در صورتیکه تجهیزاتی مثل اسکرابر تهیه می شود، بایستی نیروی خدماتی مخصوص و آموزش دیده هم برای آن در نظر گرفت. این نیرو البته با توجه به مکانیزه بودن عملکرد دستگاه، قادر است تا بخش های دیگر نظافت را هم انجام دهد. اجاره دستگاه به جای خرید آن ها نیز مزایای مخصوص به خود را دارد. مقرون به صرفه و در عین حال کارآمد بودن روش در انتخاب آن ها مورد توجه است.

 

آموزش کارکنان

در صورت انتخاب هریک از روش های ذکر شده برای نظافت رستوران، آموزش کارکنان و نیروی خدماتی بایستی به درستی انجام گیرد تا بازدهی و کیفیت مد نظر بدست آید. برای آموزش کار با دستگاه ها بایستی یک برنامه مدون و دقیق جهت استفاده ایمن و با بازدهی حداکثری تنظیم شود. آموزش نحوه کار با دستگاه و نگهداری از آن در این بخش مورد توجه است. بخش دیگری از آموزش کارکنان به تدوین و آموزش اصول نظافت و نکات بهداشتی مرتبط با رستوران می باشد.

اولویت بندی

تمرکز بیشتر بر روی نظافت مکان هایی که اولویت دارند، یکی از نکات مهم در امر نظافت رستوران هاست. این مکان ها شامل بخش های دیدنی و خاص رستوران، ورودی ها و سرویس های بهداشتی می شود.

مدیریت لکه ها

اسکرابر صنعتیلکه های آب و دیگر نوشیدنی ها خطر سر خوردن افراد را در رستوران ها افزایش می دهند. به همین جهت مدیریت شستشوی سطوح و رفع این نوع آلودگی ها، برای افزایش ایمنی کارکنان و مشتریان ضرورت دارد. برای بدست آوردن نتیجه مناسب شستشو، استفاده از اسکرابر دستی پیشنهاد می شود. اسکرابر صنعتی محلول آب و ماده شوینده را بر روس سطح پاشش نموده و بوسیله برس ها سطح را تمیز می کند. این دستگاه آب آلوده را از سطح جمع آوری نموده و بوسیله موتور مکنده آنرا به مخزن انتقال می دهد.

 

استفاده از اسکرابر با کیفیت

از نظر مشتری ها یکی از جنبه های مهم یک محل مانند یک رستوران بالا بودن سطح بهداشت و تمیزی آن می باشد. اسکرابر صنعتی از تجهیزات با کیفیتی است که برای شستشوی سطوح کف در محیط های مختلف مانند رستوران ها کاربرد دارد. اسکرابر باتری دار دستی در بین مدل های مختلف اسکرابر با توجه به وسعت این محیط ها پیشنهاد می شود. باتری این اسکرابر ها قابل شارژ بوده و تا چند ساعت شارژدهی می نماید. نگهداری صحیح از باتری این دستگاه منجر به افزایش طول عمر آن می شود. باتری این دستگاه بعد از هر بار استفاده در پایان عملیات شستشو، باید شارژ شود. دیگر نکات نگهداری باتری اسکرابر نیز باید بر طبق دستور العمل دستگاه انجام گیرد. انجام امور تعمیر و نگهداری دستگاه بطور منظم نیز در کاهش زمان وقفه در عملکرد دستگاه و افزایش بازدهی تاثیر گذار است.

نظافت سطح با جاروبرقی

جاروبرقی صنعتیبخش اول نظافت، شامل جمع آوری خاک و آلودگی های سطح بایستی قبل از بکارگیری اسکرابر انجام گیرد. این بخش با استفاده از دستگاه جاروبرقی به نحو عالی و موثر قابل انجام است. جاروبرقی با ایجاد خلا در مخزن، ذرات را به داخل جارو مکش می نماید.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: