تشخیص و عیب یابی کارواش خانگی

27 خرداد 1399

دستگاه واترجت خانگی دارای استفاده روزانه و پرکاربرد برای شستشو و نظافت حیاط خانه، باغ و خودرو است و ممکن به دلیل روش های نادرست استفاده، دستگاه آسیب ببیند. با ایجاد مشکل در هر یک از بخش های بکار رفته در دستگاه، عملکرد دستگاه مختل می گردد. عیب یابی کارواش خانگی در مواردی کار ساده و آسانی است و توسط کاربر رفع می شوند. اما این امر می تواند به عنوان یک مهارت و با داشتن دانش کافی و درست به صورت اصولی انجام پذیرد.

برای تشخیص خرابی و عیب یابی کارواش خانگی و رفع آن، آشنایی با بخش های مختلف دستگاه، برای کاربر تا حدودی ضروری و نیاز است، تا راه کار مناسبی برای حل مشکل انتخاب شود. تفنگی، لنس، موتور، پمپ، و نازل و شلنگ از اجزای مهم این دستگاه است.

روش های عیب یابی کارواش خانگی

. خراب شدن نازل و فشار نامناسب آب

. نشت آب و اخبلال در عملکرذ دستگاه

. خرابی موتور، لرزش زیاد، ایحجاد صدای بلند

. کاهش فشار آب ورودی

. کاهش فشار آب خروجی

. رسوب گرفتگی فیلتر

 

مهارت عیب یابی کارواش خانگی

مهارت عیب یابی کارواش خانگی

مزایای عیب یابی واترجت خانگی

دستگاه های واترجت خانگی یک تجهیزات نظافتی برای رفع بسیاری از آلودگی ها، با پاشش آب فشار قوی می باشند و به همین دلیل آگاهی از نحوه رفع برخی از مشکلات و عیوب آنها نیاز به دانش فنی زیادی نداشته و در موارد ساده به راحتی قابل عیب یابی و برطرف شدن هستند. فقط در برخی موارد است که این مشکلات باید توسط افراد متخصص عیب یابی و حل شوند. پس از عیب یابی، با تعمیر دستگاه مجددا می توان از مزایای آن بهره برد و گاهی اوقات نیز تعویض قطعات یکی از اقدامات عیب یابی کارواش خانگی است. بنابراین قبل از هر کاری باید علت را بررسی نمود.

چگونگی عیب یابی واترجت خانگی

در برخی موارد به آسانی و با دانستن چند نکته ساده می توان به برطرف نمودن مشکلات دسگاه کارواش دستی پرداخت در این موارد عیب یابی کارواش خانگی ساده است و بدون مراجعه به تعمیرکار متخصص، به سادگی قابل حل شدن هستند. در ادامه به بررسی برخی از این نکات می پردازیم:

عملکرد پمپ

اگر دستگاه افت فشار آب داشته باشد باید نحوه عملکرد پمپ بررسی گردد، زیرا پمپ وسیله افزایش فشار آب است، در برخی موارد که علت خرابی پمپ نیست، ممکن است مشکل از فرسودگی نازل و یا تفنگی باشد. جرم گرفتگی و رسوب در بخش هایی مثل تفنگی و لنس و یا آلودگی فیلتر باعث کاهش فشار آب دستگاه می شود. می توان با تعویض این تجهیزات جانبی در برخی موارد مشکل را حل نمود.

داغی موتور

از علت های داغی موتور، کوچک بودن نازل یا دهانه دستگاه است که باید متناسب با با دستگاه نصب شود و همین طور گرفتگی شیر تخلیه باید تمیز  شده و یا تعویض گردد. نوسانات برق نیز می توناند موجب بروز مشکلاتی از قبیل افزایش صدای دستگاه و یا ایجاد لرزش شود. در صورت آسیب جدی به موتور عملیات تعویض قطعه باید با کمک متخصص صورت پذیرد.

افت فشار آب

پیچ خوردگی و یا نشت آب از شیلنگ می تواند باعث بروز مشکلاتی از قبیل افت فشار آب گردد. در مواردی می توان با نصب شیلنگ جدید این مشکل را برطرف نمود. گرفتگی در دهانه شیر خروجی آب و یا فیلتر مکش که قبل از ورود آب به پمپ قرار می گیرد، هرچند وقت یکبار باید تمیز شوند.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: