مکنده صنعتی مخصوص ماشین آلات بسته بندی و خطوط بسته بندی اتوماتیک

25 خرداد 1398

دستگاه های بسته بندی برای بسته بندی کردن انواع محصولات و مواد غذایی، آرایشی، صنعتی و غیره مورد استفاده قرار می گیرند. در عملیات بسته مواد، هرگونه ماده زائد و ضایعات بایستی بطور مداوم حذف شوند. عدم مدیریت صحیح این مشکلات نظافتی، می تواند منجر به تحمیل هزینه های ناشی از توقف عملکرد دستگاه ها و ماشین آلات بسته بندی گردد. استفاده از مکنده صنعتی ویژه با تجهیزات مخصوص راهکار ایمن و مناسبی برای مدیریت نظافت خطوط بسته بندی در کارخانجات به حساب می آید. در این مقاله مدل های مکنده مخصوص مورد استفاده در این بخش ها و مزایای استفاده از آن بررسی می شود.

اهمیت جمع آوری مداوم آلودگی ها از روی ماشین آلات بسته بندی

مکش مداوم آلودگی ها از روی سطح خطوط بسته بندی محصولات و مواد مختلف از جهات مختلفی دارای اهمیت است. در وهله اول این امر موجب کاهش ضایعات و جلوگیری از ایجاد آلودگی بر روی محصولات می شود. مکش مداوم ضایعات همچنین موجب بهینه سازی کارایی سیستم شده و خطر کاهش کیفیت محصولات غذایی را افزایش می دهد.

استفاده از مکنده صنعتی برای خطوط بسته بندی

مکنده صنعتیدستگاه مکنده صنعتی تجهیزات بسیار مناسبی برای جمع آوری ضایعات و بازیابی مواد پلاستیکی، کاغذی و پارچه ای بر روی ماشین آلات بسته بندی می باشد. مکنده ها دارای یک پمپ مکش هستند که با ایجاد خلا در داخل مخزن جاروبرقی صنعتی باعث مکش هوا و ذرات به داخل می شود. قرارگرفتن یک فیلتر در ورودی مخزن دستگاه باعث می شود تا ذرات ریز جذب شده و از بازگشت آنها به محیط جلوگیری گردد. برای نظافت ماشین آلات بسته بندی با مکنده صنعتی نیازی به توقف آن ها نیست و بنابراین وقفه ای در فرآیند بسته بندی ایجاد نمی شود. مکنده صنعتی از پخش شدن ضایعات در محیط جلوگیری کرده و هرگونه ذرات آلوده ای که محصولات را آلوده می کند، مکش می نماید.

جاروبرقی صنعتی مخصوص جمع آوری مواد از روی ماشین آلات بسته بندی

جاروبرقی یا مکنده های صنعتی مخصوص خطوط بسته بندی، امکان مکش پیوسته ضایعات و مواد و در نتیجه افزایش بازدهی را فراهم می نمایند. ضایعاتی که در این بخش ها توسط مکنده جمع آوری می شوند، از داخل یک فیلتر بزرگ عبور می کنند. فیلتر مخصوص تعبیه شده در این دستگاه ها بایستی ذرات ریز جمع شده از روی ماشین آلات را بطور کامل جذب نماید تا سطح ایمنی و بهداشت محیط ارتقا یابد.

مزایای استفاده از مکنده صنعتی مخصوص در بخش بسته بندی کارخانجات

مکنده صنعتی مخصوص خطوط بسته بندیمکنده مخصوص جمع آوری ضایعات از روی ماشین آلات بسته بندی و خطوط آن دارای ویژگی ها و مزایای متعددی است. این جارو برقی وقفه های مورد نیاز برای نظافت ماشین آلات را از بین برده و بطور مداوم در حین عملکرد دستگاه ها، فرآیند جمع آوری ضایعات را انجام می دهد. نحوه جمع آوری ضایعات با این مکنده ها به گونه ای متمرکز است که اجازه پراکنده شدن آنها را نمی دهد. با بکارگیری این دستگاه ها همچنین کیفیت محصولات در لحظه بررسی و تضمین می شود. با حذف خطرات ناشی از آلودگی های احتمالی بر روی خطوط بسته بندی توسط مکنده ، کیفیت محصولات نهایی ارتقا می یابد. تخلیه مخزن این جاروبرقی ها به راحتی با جدا کردن مخزن از دستگاه صورت می گیرد. فیلتر خطی مخصوص این تجهیزات نیز افزایش کیفیت نظافت را موجب می شود. ویژگی دیگر جاروبرقی صنعتی مخصوص خطوط بسته بندی، ابعاد کوچک و منسجم آن است که باعث شده تا فضای کمی در خط تولید کارخانجات اشغال شود. مکنده R305 شرکت نیلفیسک یکی از این مکنده هاست که دارای مخزن بزرگ ۱۵۰ لیتری ، فیلتر نایلونی بزرگ و موتور قدرتمند ۲۲۰۰ واتی می باشد.

در ویدئوی زیر نحوه عملکرد یک جاروبرقی صنعتی بر روی خطوط بسته بندی را مشاهده می نمایید.

 

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: