شستشوی دریچه های سیستم های خنک کننده با واترجت صنعتی

29 تیر 1398

گرد و خاک بر جای مانده بر روی سطوح مختلف داخلی و بیرونی ممکن است باعث ایجاد مشکلات تنفسی برای افراد شود. بعضی از این آلودگی ها بر روی سطح زمین و برخی دیگر بر روی سطح دستگاه ها و تجهیزات و یا بخش هایی مانند کانال های هوا بر جای می مانند. استفاده از واترجت صنعتی بصورت ایمن یک راه مناسب برای حذف گرد و خاک از روی سطوح مختلف است. واترجت ها از آب پر فشار برای حذف آلودگی ها و جرم ها بهره می برند. در این مقاله نکاتی در ارتباط با نحوه موثر حذف گرد و خاک از کانال های مجرای هوا ارائه می شود.

اهمیت نظافت دریچه ها و داکت های تهویه هوا

واترجت صنعتینظافت داکت سیستم های تهویه هوا برای بخش های خانگی و صنعتی و بخصوص رستوران ها و صنایع غذایی اهمیت دارد. تهویه نا مناسب می تواند باعث نگهداری مواد غذایی در دمای نا مناسب و در نتیجه رشد باکتری و ایجاد بیماری هایی برای مصرف کننده شود. بنابراین نظافت و شستشوی داکت ها و دریچه های ورودی هوا بصورت منظم دارای اهمیت است.

 

 

استفاده از واترجت صنعتی

اگر شرکت یا مجموعه شما با آلودگی سیستم های مجرای هوا مواجه است، شستشو و تمیز کردن آنها یک چالش مهم به حساب می آید. استفاده از واترجت صنعتی یک راه و ایده مناسب برای شستن این بخش ها می باشد. واترجت ها با اعمال آب با فشار مناسب بر روی دریچه های ورودی هوا، خاک و جرم ها را به سرعت از داخل منافذ آن ها از بین می برند. آب پر فشار خروجی از دستگاه کارواش صنعتی فشاری بالاتر از فشار آب خروجی از شلنگ داشته و بنابراین قدرت از بین برندگی بالاتری دارد. با بکارگیری دستگاه واترجت، هوای بیرون گرد و خاک را به داخل نمی آورد و در نتیجه زحمت نظافت کامل منزل یا دیگر محیط ها در اثر این آلودگی ها به حداقل می رسد. همچنین برای تمیز کردن کویل های خنک کننده از این دستگاه می توان استفاده کرد. اعمال آب با فشار پایین و رعایت فاصله مناسب در شستشوی این کویل ها باید مد نظر قرار گیرد.

بهبود عملکرد تهویه هوا

واترجت صنعتیاگر دمای داخل محیط علیرغم روشن بودن تهویه هوا، بیش از حد بالا می باشد، زمان استفاده از واترجت صنعتی برای از بین بردن آلودگی های سیستم خنک کننده فرا رسیده است. بنابراین بهتر است مجراهای هوای ورودی تهویه هوا بصورت جداگانه با واترجت شستشو شوند. کانال های تهویه، بطور منظم حجم زیادی از هوا را عبور می دهند، به همین دلیل خاک  و رسوبات بر دیواره آنها تجمع پیدا می کنند. در نتیجه برای جلوگیری از کاهش کارایی کانال ها ناشی از گرفتگی آنها، تمیز کردنشان ضروری است. آسیب بزرگ سیستم تهویه آلوده، به بخش های پزشکی و صنایع غذایی وارد می شود. شستشوی کندانسور و اواپراتور و بلوری فن ها از دیگر بخش های مهم در جهت افزایش بازدهی برای داکت های اسپیلت به حساب می آید.

زمان مناسب برای شستشوی داکت ها

زمان شستشوی داکت سیستم های خنک کننده و تجهیزات مربوط ممکن است با برخی علائم مشخص باشد. مثلا در صورت مشاهده رطوبت در بخش های مختلف تجهیزات یا وجود گرد و غبار در اطراف دریچه ها، شستشوی داکت ها اهمیت پیدا می کند. عمیق بودن سطح آلودگی ها به معنای ضرورت شستشوی گرد و غبار ها می باشد. قبل از شروع فصل استفاده از تهویه های هوا، بهترین زمان برای شستشوی تجهیزات و دریچه های هوای سیستم های خنک کننده است.

نکات مهم در ارتباط با نظافت دریچه های هوا

واترجت صنعتیدریچه های هوا بعد از مدتی دچار جرم ها و آلودگی های انباشته شده هستند. پراکنده شدن این آلودگی ها در هنگام نظافت، می تواند باعث ورود آنها به سیستم تنفسی افراد شود. در نتیجه گرد و خاک های به شدت آلوده می تواند مشکلاتی را برای افراد ایجاد کند. بنابراین استفاده از ماسک و تجهیزات ایمنی هنگام نظافت و یا شستشوی دریچه های هوا و سایر تجهیزات مانند داکت ها ضرورت دارد.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: