۵ ویژگی مهم جاروبرقی آب و خاک

۱ آذر ۱۳۹۵

استفاده از جاروبرقی آب و خاک جایگزین مناسبی برای شیوه سنتی نظافت می باشد. جارو های آب و خاک شباهت زیادی به نمونه های جاروبرقی معمولی داشته با این تفاوت که در این تجهیزات به جای پاکت از مخزن پلاستکی برای جمع آوری زباله ها استفاده می شود، اگر چه این تنها ویژگی جاروبرقی آب و خاک نمی باشد. در ادامه مقاله به سایر ویژگی های این دستگاه ها در مقایسه با جاروبرقی ها خواهیم پرداخت.

ویژگی مهم جاروبرقی آب و خاک

تجهیز به دستگاهی که در کنار مواد جامد بتواند ضایعات مایع را از میان بردارد در محیط های مختلف نظیر آشپزخانه های صنعتی، باشگاه ها، استخرها، مراکز و مجتمع های تجاری و… بسیار کاربردی است. اما جالب است بدانید منازل یکی از مهم ترین مکان هایی محسوب می گردد که در آنها از یک جاروی آب و خاک می توان بهره گرفت. یک جاروبرقی آب و خاک در مدل خانگی با داشتن ابعادی کوچک، بدنه ای مقاوم و وزنی کم به راحتی قابل حمل بوده و در حیاط و محوطه بیرونی، آشپزخانه، انباری، موتورخانه و… قابل استفاده می باشد. در ادامه به پنج ویژگی مهم این دستگاه ها اشاره می نماییم:

۱- تطبیق پذیری جارو برقی آب و خاک

جاروبرقی آب و خاک و کاربرد های متنوع آن

تطبیق پذیری جارو برقی آب و خاک

یکی از جنبه های بسیار مهم جاروی آب و خاک این است که این جاروها تطبیق پذیری بالایی با امور نظافتی دارند. به عبارت دیگر این جارو ها قابلیت انجام همه امور نظافتی را داشته و به نوعی همه کاره محسوب می شوند. از جاروبرقی آب و خاک برای تخلیه باد تشک های بادی و اسباب بازی های استخر، جمع آوری مایعات ریخته شده روی سطوح، جمع آوری آلاینده های ریز و درشت، باز نمودن لوله ها و بازیابی اقلام فرو رفته در آب استفاده می شود. علاوه بر این ها برای نظافت شومینه، اجاق های هیزمی و جمع آوری برف های ریخته شده در حیاط نیز می توان از این جاروی آب و خاک استفاده نمود. بطور کلی جاروبرقی آب و خاک ابزاری قدرتمند و سودمند هستند که می توانند جایگزین مناسبی و کارآمدی برای ابزار هایی مانند پمپ های هوا، برس ها، و بیل ها باشند.

 

 

۲- قدرت موتور جارو برقی آب و خاک

جاروبرقی آی و خاک و قدرت مکش بالای آن

قدرت موتور جارو برقی آب و خاک

مکنده های آب و خاک قدرت بالایی در مکش و بلند نمودن ذرات داشته از این رو در برابر جمع آوری آلاینده های مایع و جامد بسیار کارآمد و موثر هستند. موتور های قدرتمند به کار رفته در این مدل ها هر گونه آلودگی اعم از مایعات و جامدات را جمع آوری می کنند.

 

 

 

 

 

۳- جابه جایی جارو های آب و خاک

جارویرقی آب و خاک و قابلین جا به جابب آن

جابه جایی جارو های آب و خاک

جاروبرقی اب و خاک به خاطر چرخ های پلاستیکی بکار رفته در ساختارشان، قابلیت جابه جایی بالایی داشته و به راحتی از مکانی به مکان دیگر حرکت می کنند. به واسطه چرخ های بزرگ بکار رفته در قسمت عقب، این جارو ها به راحتی در بین طبقات جا به جا می شوند.

 

 

 

 

۴- ابعاد جاروبرقی های آب و خاک

جاروبرقی آی و خاک و ابعاد متناسب جارو برقی آب و خاک

ابعاد جاروبرقی های آب و خاک

جارو برقی آب و خاک در ابعاد گوناگون و با ظرفیت مخزن متنوعی بین ۱۲ تا ۱۷۵ لیتر تولید می شود. مخزن های بزرگتر برای استفاده در صنایع کاربرد بیشتری داشته در حالی که مخزن های کوچکتر کاربری خانگی دارند. در کنار ظرفیت مخزن بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که افزایش حجم مخزن، باعث افزایش وزن دستگاه می شود ضمن اینکه مخازن بزرگتر نسبت به نمونه های کوچکتر، دیرتر پر شده و نیاز کمتری به تخلیه شدن دارند. اگرچه چرخ های بکار رفته در جاروبرقی آب و خاک، قابلیت جا به جایی را افزایش می دهند اما در نمونه های بزرگتر به علت وزن سنگین جارو، جا به جایی در بین طبقات با دشواری هایی همراه است.

 

 

۵- تخلیه مخزن جاروبرقی آب وخاک

جاروبرقی اب و خاک و تخلیه آسان مخزن جارو

تخلیه مخزن جاروبرقی آب وخاک

تخلیه مخزن این جارو برقی ها بسیار آسانتر از آن چیزی است که به نظر می آید. برای تخلیه مایعات داخل مخزن کافی است تا شیلنگ را داخل مخزن قرار داده و دستگاه را روشن کنید، مایعات به راحتی از داخل مخزن جارو برقی آب وخاک تخلیه می شوند. برای تخلیه آلاینده های خشک نیز به واسطه چرخ ها و دسته بکار رفته در مخزن دستگاه، مخزن به راحتی جا به جا می شود. در نمونه های خانگی جاروی آب و خاک نیز به خاطر ابعاد کوچک جارو و سبکی مخزن هیچ گونه مشکلی در جابه جایی و تخلیه مخزن وجود ندارد.

 

موارد اشاره شده دربالا تنها بخشی از ویژگی های مهم جاروبرقی آب و خاک می باشد. اگرچه در گذشته این مدل از جارو برقی ها فقط برای نظافت صنعتی در صنایع به کار می رفت اما امروزه با تولید نمونه های خانگی، به طور وسیعی در نظافت منازل استفاده می شوند.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: