چگونه یک کارواش یا واترجت خانگی کار می کند؟

25 مرداد 1395

اگر از نظافت روزانه حیاط خانه، وسایل موجود در آن و شستشوی ماشین خود با روش های قدیمی و کسل کننده خسته شده اید و به دنبال راهی جایگزین می گردید که نظافت با کیفیت بالا تر را تضمین کند و سرعت را افزایش دهد؛ به فکر خرید یک شوینده فشار قوی متناسب با نیاز های نظافتی خود باشید. کارواش خانگی با فشاری در حدود ۱۰۰ الی ۱۶۰ بار مناسب شستشوی خانگی بوده و می تواند در مدت زمان بسیار کمی، به شستشوی گسترده بپردازد. اما شاید یکی از اصلی ترین سوالات پیش از خرید دستگاه واترجت نحوه عملکرد کارواش خانگی می باشد. در ادامه به بررسی کامل این موضوع خواهیم پرداخت.

نحوه عملکرد کارواش خانگی

چطور یک کارواش دستی خانگی سبب نظافت می شود؟

چطور یک کارواش دستی خانگی سبب نظافت می شود؟

همانظور که می دانید مولکول آب، دارای قطب های الکتریکی مثبت و منفی می باشد. این قطب های مثبت و منفی گرایش اتصال به مولکول های دیگر را دارند. در هنگام برخود با اشیاء، مولکول های آب به آنها متصل می شود و به عبارت دیگر قطب های ناهمنام یکدیگر را جذب می نمایند. مواد شوینده یا صابون های شیمیایی به کمک مولکول های آب می آیند و با همین تئوری به جدا کردن آلودگی ها از سطح می پردازند.  این مواد با حذف آلودگی و چربی سبب اتصال و جذب بهتر مولکول آب به دیگر اجسام می شود. در این میان آلودگی ها و لکه های قدیمی و چسبنده به سادگی از سطح جدا نمی گردند و به روش یا راهکاری موثرتر برای حذف آنها نیاز است. نحوه کارکرد دستگاه کارواش دستی خانگی نیز با توجه به موارد ذکر شده طراحی شده است. به این ترتیب که آب پرفشار بر سطح پاشش شده و با گسستن پیوند بین مولکولی ذرات آلاینده به شستشو می پردازد.

 

– آیا جت واتر خانگی به سطح آسیب می زند؟

واتر جت خانگی عملکرد خوبی جهت حذف آلودگی های مناطق باریک و کم عرض دارد. کارواش دستی خانگی با قدرت بالا، فشار و سرعت به مانند یک چکش عمل کرده؛ و با ضربه های مکرر به آلودگی سبب کنده شدن آن از سطح و در نتیجه نظافت می شود. البته در استفاده از واتر جت خانگی، همواره این نگرانی وجود داشته که فشار زیاد آب سبب خرابی سطوح می شود یا خیر؟ در جواب باید گفت که در صورت انتخاب و خرید دستگاه کارواش مناسب که فشار و دبی لازم را تعیین نماید هیچ گونه آسیبی بر سطوح وارد نمی گردد. در این راستا لازم است تا دفترچه راهنمای دستگاه به طور کامل مطالعه گردد. همچنین به منظور اطمینان بیشتر از عملکرد جت واتر خانگی و قابلیت آن در حذف آلودگی بدون آسیب رساندن به سطوح، می توان آن را در بخشی کوچک از سطح مورد نظر امتحان کنید. در صورت کارایی مثبت، تمامی سطح را با کارواش خانگی خود بشویید.

بخش های گوناگون یک کارواش دستی

شوینده فشار قوی خانگی بسیار ساده تر از آن چیزی است که شما می پندارید. کارواش برقی خانگی دارای یک پمپ آب است که توسط موتور الکتریکی، بر حرکت و سرعت آب می افزاید. آب ورودی را می توان از شیر آب و یا از هر منبع آب تمیز دیگر، وارد واترجت خانگی کرد. هر واترجت خانگی شامل ۵ جزء بسیار مهم می باشد که در ذیل به آن می پردازیم:

نحوه عملکرد کارواش دستی خانگی

آب ورودی کارواش دستی خانگی

– آب ورودی کارواش دستی خانگی

آب ورودی واترجت خانگی، از شیر آب ساده تأمین می شود. ممکن است، هنگام باز کردن شیر آب مقداری ناچیز املاح وجود داشته باشد که توسط فیلتر دستگاه از آب حذف می شود. فشار بالای واترجت خانگی مناسب نظافت آلودگی هایی است که با آب و مواد شوینده به آسانی تمیز نمی شوند و نیازمند فشار بالای آب جهت حذف آن از محیط می باشد. اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که دستگاه جت واتر خانگی به هیچ عنوان مناسب عملیات سنگین نظافتی نبوده و زمان استفاده از دستگاه محدود می باشد.

– موتور الکتریکی

موتور الکتریکی طراحی شده در دستگاه کارواش خانگی سبب قدرت پمپ می شود. البته نوع صنعتی واترجت ها دارای موتور بنزینی و دیزلی نیز می باشد. صرف نظر از نوع پمپ یکی از اصلی ترین و تاثیرگذارترین بخش ها در عملکرد و ساخت کارواش خانگی موتور است که نیروی لازم برای بخش های مختلف از جمله پمپ را تامین می نماید.

پمپ آب کارواش دستی خانگی

پمپ آب کارواش دستی خانگی

– پمپ آب کارواش دستی خانگی

در واترجت خانگی از پمپ به عنوان قلب این دستگاه یاد می شود. پمپ ها توسط موتور به حرکت درآمده و آب داخل شده را قدرت بخشیده و با فشار بالا به سمت شلنگ می فرستد. این آب پر فشار، پس از رسیدن به نازل توسط لنس و تفنگی به بیرون پاشیده می شود. هر گونه آسیب به پمپ واتر جت خانگی می تواند تمامی عملکرد دستگاه را تحت تاثیر قرار دهد.

– شلنگ فشار قوی

شلنگ ها از یک لوله ساخته شده اند که آب از طریق آن به بیرون پاشش می یابد. شلنگ های معمولی قابلیت تحمل فشار آب بالا را نداشته و در صورت استفاده از آن نه تنها شستشو با کیفیت انجام نمی شود؛ بلکه ممکن است به پارگی و خرابی شلنگ منجر شود. شلنگ های فشار قوی در واترجت خانگی با تحمل فشاری در حدود ۴۱۳ بار، بسیار کار آمد می باشد. این شلنگ از یک شبکه سیم با ۲ یا چند لایه از پلاستیک فشرده تشکیل یافته است. استفاده از شلنگ های فشار قوی در دستگاه کارواش خانگی بسیار مهم بوده چرا که علاوه بر نظافت، ایمنی را نیز تضمین می نماید.

 

قطعات جانبی جت واتر خانگی

قطعات جانبی جت واتر خانگی

– قطعات جانبی تاثیرگذار در عملکرد کارواش خانگی

بنا بر نوع نیاز به نظافت و انواع آلودگی، می توان از واترجت خانگی با تفنگی و نازل و همچنین برس های گوناگونی استفاده کرد. به منظور نظافت های معمول، می توان از تفنگی های ساده، و جهت شستشوی خاص مانند شستشوی اتومبیل از مواد شوینده و برس های دوار و غیره بهره برد. همچنین برای شستشوی مناطق دور از دسترس نظیر پشت بام با نما خارجی طبقات بالا تر می توان از نازل های گوناگونی بهره برد.

 

 

 

 

کارکرد واترجت خانگی

نحوه عملکرد واتر جت خانگی

نحوه عملکرد واتر جت خانگی

یک اصل کلی جهت چگونگی کارکرد واترجت خانگی وجود دارد که ما آن را به طور خلاصه بیان کرده ایم:
۱.مواد شوینده از داخل مخزن به درون شلنگ وارد می شود.
۲.آب از داخل شیر به واتر جت خانگی وارد می شود. توسط فیلتر آلودگی و املاح از آب جدا می شود.
۳.موتور با به حرکت در آوردن پمپ، سبب افزایش فشار آب می شود.
۴.آب پر فشار با ماده شوینده همراه شده و توسط نازل به سطح مورد نظر پاشیده می شود. دمای آب در این هنگام ۴۰ درجه سانتیگراد می باشد.
۵.توسط نازل های گوناگونی که در دسترس قرار دارد، می توان شستشوی را بهبود بخشید. همچنین این نازل ها می تواند بر فشار آب اثر داشته باشند. واترجت های خانگی سبب کاهش مصرف آب نیز می باشد؛ که در نتیجه استفاده از این دستگاه جهت شستشوی توصیه می شود.

نکته: هرگز نباید در حالی که دستگاه روشن است حتی برای چند لحظه مانع از خروج اب شد. چراکه این امر می تواند آسیب جدی به پمپ وارد کرده و عملکرد کارواش خانگی را مختل نماید.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: