مراحل راه اندازی و استفاده از کارواش خانگی جهت شستشوی سطوح کف

5 اسفند 1396

شستشوی سطح کف حیاط خانه، باغ و ویلا از جمله امور مهم نظافتی محیط خانگی به حساب می آید. در این راستا می توان از دستگاه ها و تجهیزات مختلفی استفاده نمود که یکی از رایج ترین و محبوب ترین آنها دستگاه کارواش خانگی می باشد. از میان برداشتن آلودگی های مختلف، جرم و لکه و آلودگی از سطح کف با استفاده از دستگاه کارواش خانگی تنها یکی از کاربردهای این دستگاه نظافتی به شمار می آید. در واقه یک واترجت خانگی می تواند برای شستشوی ماشین، باربیکیو، نرده و راه پله، استخر، نما، دیوارها و بسیاری دیگر از بخش های محیط خانگی مورد استفاده قرار گیرد. آنچه از اهمیت زیادی برخوردار است طرز استفاده از کارواش خانگی و نحوه راه اندازی آن می باشد. در این مقاله نحوه راه اندازی و استفاده از واترجت خانگی به منظور شستن سطح زمین شرح داده می شود.

 

طرز کار کارواش خانگی

معرفی دستگاه واتر جت خانگی

معرفی دستگاه واتر جت خانگی

دستگاه واتر جت خانگی از یک پمپ فشار قوی، تفنگی، لنس و نازل بهره می برد. آب در فشار پایین وارد دستگاه شده و پس از عبور از پمپ فشار قوی، با فشار زیاد به سطح مورد نظر پاشش می گردد. از آنجایی که فشار آب در دستگاه بسیار زیاد است نمی توان از شلنگ های معمول در طراحی دستگاه استفاده نمود در نتیجه آب پس از عبور از پمپ از طریق شلنگ فشار قوی به سمت لنس و سپس نازل هدایت می گردد. نازل دستگاه در بخش انتهایی قرار گرفته و تعیین کننده نحوه پاشش آب به سطح مورد نظر است. استفاده از تجهیزات جانبی مانند برس دوار، نازل زمین شوی و لجن کش نیز بسته به نوع کاربرد قابل استفاده هستند. به هنگام راه اندازی کارواش خانگی یکی از مهم ترین بخش ها انتخاب نازل متناسب با نوع آلودگی می باشد.

 

 

– طریقه راه اندازی و نصب کارواش خانگی

به منظور راه اندازی کارواش خانگی پس از مطالعه کامل دفترچه راهنما به مراحل زیر عمل نمایید:

راه اندازی کارواش خانگی

راه اندازی کارواش خانگی

۱-ابتدا دستگاه و دیگر تجهیزات را از داخل کارتن آن بیرون بیاورید.

۲-پایه های دستگاه که سبب ثابت ماندن آن بر روی زمین می شوند را بوسیله آلن نصب کنید.

۳-چرخ های حرکتی را در جای مخصوص آن نصب کنید و آنرا بوسیله بست آبی رنگ تعبیه شده، محکم نمایید.

۴-دسته بالایی واترجت را متصل و بوسیله پیچ های تعبیه شده محکم نمایید.

۵-لنس، نازل، تفنگی، نازل مواد شوینده و کابل برق را در محل های تعبیه شده در پشت دستگاه قرار دهید.

۶-اتصالات مربوط به تجهیزات جانبی مورد نیاز مانند نازل زمین شوی را مطابق دفترچه راهنما نصب نمایید.

– اقدامات لازم برای استفاده از کارواش خانگی

بعد از پایان مراحل نصب و راه اندازی، می توانید دستگاه را مورد استفاده قرار دهید. ابتدا محل مورد نظافت را از وسایل حجیم خالی نمایید و سپس محلی برای اتصال کابل برق واترجت بیابید. کودکان را از محل نظافت دور کنید و عملیات نظافت را با قرار دادن فشار واترجت بر روی فشار عملیاتی مورد نیاز آغاز نمایید.

شستشوی سطح با واترجت خانگی

شستشوی سطح با واترجت خانگی

۱- یک منبع آب مناسب بیابید و شلنگ آنرا به خروجی پشت دستگاه متصل کنید. پیش از اتصال ورودی دستگاه به منبع آب اطمینان حاصل نمایید که منبع توانایی تامین دبی مورد نیاز دستگاه را دارد.

تمام شیرآلات و اتصالات باید کاملا محکم شوند تا هوا وارد دستگاه نگردد. سپس در ابتدای روشن نمودن دستگاه به منظور جلوگیری از به عقب پرت شدن کاربر لازم است تا نازل در کمترین حالت خروج اب تنظیم شود. و یا فعال کردن کلید ایمنی از پاشش ناگهانی آب جلوگیری نمایید.

۲- تفنگی را به شلنگ فشار قوی دستگاه متصل کنید. طرف دیگر تفنگی را به لنس و سپس نازل مورد نیاز عملیات شستشو متصل نمایید. اگر به شستشوی عمیق سطح نیاز دارید از نازل تورنادو استفاده کنید تا آلودگی ها به طور کامل از بین بروند. برای شروع شستشو لازم است شیر آب ورودی باز شده و تفنگی را به منظور خروج هوا سیستم در ابتدا یک بار فشار دهید. پیش از روشن شدن دستگاه باید تمام تنظیمات فشار و نوع نازل و لنس تعیین شود.

۵- دستگاه را به پریز برق بزنید و با در دست گرفتن تفنگی و لنس، کلید استارت واترجت را بزنید. عملیات شستشو را به دقت و با مراقبت کامل از یک نقطه مشخص محیط آغاز کنید.

۷- برای شستشوی عمیق تر سطح، از نازل زمین شوی دوار استفاده نمایید. در صورت نیاز از مواد شوینده در کنار آب پر فشار بهره مند شوید. استفاده از کفش جلو بسته، دستکش و عینک ایمنی به افزایش سطح ایمنی کاربر و جلوگیری از آسیب های احتمالی منجر می شود.

– نکات ایمنی به هنگام استفاده از واتر جت خانگی

از آنجایی که در دستگاه شوینده فشار قوی از آب پرفشار استفاده می شود، لازم است تا به برخی نکات به منظور جلوگیری از آسیب به دستگاه، افراد و یا سطوح توجهه نمود.

– برای جلوگیری از آسیب به پمپ جت واتر خانگی نباید هرگز نباید دستگاه را در حالت روشن رها نمود چرا که در این صورت اب پرفشار راهی برای خروج نیافته و دوباره به پمپ بازمی گردد اگر این فرایند چندبار تکرار شود دمای آب افزایش می یابد و موجب آسیب به پمپ می گردد. درنتیجه اگر دستگاه واتر جت را روشن کردید، باید آب از دستگا خارج شود.

– اگرچه فشار آب در یک دستگاه کارواش خانگی کمتر از مدل های صنعتی می باشد اما همین فشار کم نیز می تواند در صورت عدم توجه به نکات ایمنی نظیر نپوشیدن لباس مناسب، دستکش و عینک موجب آسیب به کاربر گردد. همچنین هرگز نبابد دستگاه را به  سمت موجودات زنده نشانه گرفت.

– فاصله ۱ تا ۲ متری را با سطح مورد شستشو رعایت نمایید و اطمینان حاصل نمایید آب بر روی کابل برق و اتصالات الکتریکی پاشش نمی شود. و از ایستادن بر روی نردبان خودداری نمایید، چراکه فشار آب به هنگام روشن کردن دستگاه می تواند خطراتی را برای کاربر ایجاد نماید.

– نحوه استفاده از کف پاش کارواش خانگی

یک کارواش برقی خانگی با قطعات جانبی و تجهیزات مختلفی ارائه می گردد، یکی از رایج ترین آنها نازل کف پاش (فوم پاش) می باشد که به سادگی بر روی دستگاه قابل نصب است. فقط کافی است مخزن را از مایع شوینده مناسب پر کرده و به لنس اتصال دهید در این صورت به هنگام فشردن ماشه تفنگی آب به همراه ماده شوینده به سطح پاشش می گردد.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: