آموزش تعمیر کارواش خانگی با عیب یابی دقیق

9 فروردین 1396

بهره گیری از دستگاه کارواش خانگی به منظور شستشو و نظافت روزمره در باغ، پارک، خانه و… بسیار کاربردی و بهینه است؛ به طوری که با استفاده از واترجت خانگی میزان مصرف آب و مواد شوینده، هزینه ها، نیروی انسانی، زمان شستشو و… به صورتی ملموس، کاهش پیدا خواهد کرد. اما گاهی اوقات استفاده اشتباه و نادرست موجب آسیب به دستگاه و در نتیجه پایین آمدن کیفیت و کارایی دستگاه خواهد شد. برخی از عیب های بوجود آمده به سادگی و با دانش فنی کمی، قابل رفع شدن هستند و برای برخی مشکلات نیز می بایست به تعمیر کار متخصص برای عیب یابی و تعمیرات کارواش خانگی مراجعه کرد. در ادامه به آموزش تعمیر کارواش خانگی با عیب یابی دقیق دستگاه و بررسی برخی از مشکلات رایج و ساده خواهیم پرداخت.

آموزش تعمیر کارواش خانگی

برخی از رایج ترین مشکلات به هنگام به کارگیری دستگاه کارواش خانگی در ادامه بررسی می گردد:

تعمیر افت فشار کارواش خانگی

تعمیر افت فشار کارواش خانگی

۱.  کم شدن فشار پمپ کارواش

یکی از مهم ترین بخش ها به هنگام آموزش تعمیر کارواش خانگی اطلاع دقیق از علت افت فشار کارواش خانگی است. از رایج ترین مشکلاتی که از طرف صاحبان دستگاه واترجت بیان شده و موجب نارضایتی آنان گردیده است، عدم ارائه فشار تنظیم شده و مورد انتظار توسط این دستگاه است. افراد اظهار کرده اند که فشار جریان آبی که از نازل خارج می شود کمتر از میزان تنظیم شده و مورد انتظار است. در صورتی که فشار به درستی به مشتری بیان شده باشد، می بایست عملکرد پمپ را بررسی کرد.

در صورت سلامت کامل پمپ، باید به سراغ دیگر عوامل رفت. از هر ۱۰ مورد که در دستگاه های خود با کاهش فشار آب روبه رو می باشند ۹ مورد آن به دلیل وجود جرم و آلودگی در پمپ دستگاه اتفاق افتاده است. این آلودگی موجب گرفتگی شیر، لنس و نازل می گردد. در نتیجه بهتر است پس از رفع این مشکل نازل تعویض گردد. پیش از اقدام برای تعویض باید از سایز مناسب نازل اطمینان حاصل نمود. سایر دلایل عبارتند از:

  1. ۱) فرسودگی نازل: در این حالت می بایست نازل کارواش خانگی را تعویض کرد.
  2. ۲) نفوذ هوای غیر طبیعی در لوله های ورودی آب: به منظور رفع این مشکل باید در ابتدا لوله ها را باز کرد، هوا را آزاد کرد و سپس مجددا لوله ها را وصل کرد.
  3. ۳) وجود نشتی در شلنگ خروجی آب: در این حالت می بایست شلنگ جدیدی جایگزین شلنگ قبلی کرد.
  4. ۴) فرسودگی واشر ها: می بایست واشر ها را بازبینی کرد و در صورت وجود فرسودگی، آن ها را تعویض نمود.
  5. ۵) گرفتگی دهانه شیر خروجی: شیر خروجی در صورت گرفتگی باید تعویض گردد.
  6. ۶) عدم تامین آب کافی توسط منبع: بررسی شار آب تامین شده توسط منبع و اطمینان از عدم وجود مانع بر سر راه آب ورودی
  7. ۷) وجود گرفتگی در فیلتر مکش: بازبینی مجدد و تمیز کردن فیلتر

۲. عملکرد غیر طبیعی و تعمیر پمپ کارواش خانگی 

تعمیر کارواش خانگی و حل عملکرد غیر طبیعی پمپ

تعمیر کارواش خانگی و حل عملکرد غیر طبیعی پمپ

  1. ۱) در صورت احساس بروز مشکل در کارکرد پمپ دستگاه کارواش خانگی و سختی آن در فعالیت، می بایست موارد زیر سریعا بررسی و تعمیر پمپ کارواش خانگی در صورت لزوم صورت گیرد:
  2. ۲) دمای زیاد و غیر مجاز آب ورودی: ممکن است دمای خود آب زیاد باشد و یا در مناطق گرم و در معرض نور آفتاب، دمای آب داخل شلنگ افزایش یابد. برای رفع این مشکل می بایست شلنگ را تا حد امکان در سایه قرار داد و از آب سرد استفاده نمود.
  3. ۳) کم بودن سطح مقطع دهانه ورودی آب به پمپ دستگاه کارواش خانگی: می بایست سایز دهانه متناسب با نوع دستگاه باشد.
  4. ۴) نفوذ هوا به لوله ها: در صورت اطمینان از نفوذ هوا به داخل لوله ها می بایست لوله ها به شکل و محکم متصل گردند.

در صورتی که عیب یابی کارواش خانگی ناموفق باقی ماند می توانید با کارشناسان شریف برای تعمیر پمپ واترجت ارتباط برقرار نمایید.

۳. داغ شدن موتور کارواش خانگی

با فراگیری آموزش تعمیر کارواش خانگی می توان دریافت که داغی بیش از حد موتور به هنگام استفاده از دستگاه واترجت خانگی، می تواند به دلایل زیر رخ دهد:

  1. ۱) نازل با دهانه کوچک: در صورت عدم انطباق دستگاه با سایز نازل، می بایست نازل تعویض گردد و سایز متناسب بر روی دستگاه نصب شود.
  2. ۲) گرفتگی یا چسبیدن شیر تخلیه: باید شیر تخلیه کننده تمیز شود و یا به منظور دستیابی به نتیجه بهتر، تعویض گردد.
انواع نازل کارواش خانگی

انواع نازل کارواش خانگی

می توان با بررسی این مشکلات و رفع آن ها بدون نیاز به مراجعه به تعمیر کار متخصص، کارواش خانگی خود را به سادگی و با کمترین ابزار و تجهیزات رفع خطا کرد. اما برای اینکه به تعمیر کارواش خانگی نیاز نداشته باشید لازم است تا دمای آب ورودی را مدنظر قرار دهید. دمای آب ورودی نیز یکی از اصلی ترین موارد به هنگام استفاده از یک واتر جت صنعتی آب سرد می باشد. به منظور کسب بهترین نتایج لازم است تا از آب کاملا خنک در دستگاه استفاده شود. در فصول گرم سال حتی تابش نور خورشید به شیر آب ورودی نیز می تواند سبب گرم شدن اب ورودی و بروز مشکلات مختلف گردد. آب گرم می تواند به موتور و پمپ دستگاه آسیب وارد نماید. همچنین چک کردن شیر های تخلیه نیز از اهمیت زیادی برخورداری است ممکن است.

۴. چکه کردن آب

پیچ و مهره و اتصالات بسیار زیادی در طراحی یک دستگاه واتر جت خانگی وجود دارد به هنگام آموزش تعمیر کارواش خانگی اصلی ترین نکته بررسی کارکرد صحیح این اتصالات است چراکه در صورت نقص در هریک از این بخش ها، چکه کردن اب اتفاق می افتد. این فقط چکه کردن آب نیست که موجب بروز مشکل می گردد بلکه در برخی موارد روغن نیز چکه می کند. به همین منظور به هنگام تعمیر واترجت خانگی باید حداقل ۲ بار در سال سالم بودن تمامی پیچ و مهره ها مورد بررسی دقیق قرار بگیرد و در صورت نیاز تعویض گردند.

چکه کردن آب و تعمیر کارواش خانگی

چکه کردن آب و تعمیر کارواش خانگی

 

۵. علت قطع و وصل شدن کارواش خانگی

این مشکل تقریبا بیشتر مواقع به دلیل وجود گرفتگی در شیر آب ورودی و شلنگ فشار قوی است. برای اینکه نیازی به تعمیر کارواش خانگی نباشد بهتر است بعد از هر  ۵ یا ۶ بار استفاده از دستگاه این بخش ها به صورت کامل تمیز گردند. به ویژه به هنگام شستشوی آلودگی های از جنس چوب، چراکه به دلیل فشار بالای آب چوب شکسته شده و آلودگی های کوچک با ورود به بخش ورودی و خروجی آب موجب گرفتگی می شوند. به هنگام آموزش تعمیر کارواش خانگی ممکن است تا پلانچر و یا پیستون شکسته شده باشد. پس در صورت تمیز بودن ورودی و خروجی آب باید این مورد را مدنظر قرار داد.

علت قطع و وصل شدن کارواش خانگی 

علت قطع و وصل شدن کارواش خانگی

در چه صورت به تعویض واترجت صنعتی اقدام کنیم؟

با کمی تعمیرات بر روی دستگاه واترجت خانگی عمده مشکلات دستگاه جت واش خانگی رفع می گردد. اما در صورتی که نیاز است تا هزینه هنگفتی صرف تعمیر کارواش خانگی خود انجام دهید تعویض دستگاه می تواند مقرون به صرفه تر باشد.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: