نحوه انتخاب سوییپر مناسب برای انبار

10 مهر 1398

در محیط های صنعتی و کارخانه ها انبار بخشی مهم است که برای ذخیره سازی مواد اولیه و محصولات تولیدی مورد استفاده قرار می گیرد. نگهداری مواد و محصولات در انبار باید به بهترین شکل انجام شود و شرایط بهداشت و ایمنی به طور کامل باید مهیا شود. حفظ سلامت مواد و محصولات موجب بالا رفتن کیفیتی و بهبود بهره وری و در نتیجه افزایش سود آوری می گردد. بنابراین نظافت به موقع انبار می تواند نقشی اساسی در کیفیت محصولات تولیدی و در نتیجه سودآوری داشته باشد. نظافت انبار به روش های سنتی ضمن اینکه کیفیت نامطلوبی دارد، موجب انتشار گرد و خاک و آلودگی ها در محیط نیز می گردد. بنابراین انتخاب روش مناسب برای نظافت نیز بسیار مناسب است. استفاده از دستگاه های نظافت صنعتی و تجهیزات مکانیزه مانند سوییپر صنعتی برای نظافت انبار می تواند روشی مناسب و ایده آل برای جمع آوری آلودگی ها در انبار باشد.

 

آشنایی با عملکرد دستگاه سوییپر

دستگاه سوییپر صنعتی یک دستگاه مکانیزه است که برای جمع آوری گرد و خاک و سایر آلودگی ها مورد استفاده قرار می گیرد. سویپر دارای دو برس دیسکی جانبی است که آلودگی ها را به سمت مرکز هدایت می کند. برس غلطکی مرکزی آلودگی های جمع آوری شده به کمک سیستم مکنده به درون مخزن ضایعات می ریزد. سپس مخزن را می توان به آسانی در یک سطل زباله بزرگ تخلیه نمود. جاروب صنعتی دارای مدل های مختلفی است که در هر محیط بسته به شرایط مورد استفاده قرار می گیرند. سوییپر ها دارای ابعاد مختلفی هستند و به دو دسته اصلی سوییپر دستی و سوییپر سرنشین دار تقسیم می شوند. سوییپر دستی با ابعاد کوچک هدایت بسیار آسانی دارد. سوییپر سرنشین دار دارای ابعاد بزرگتری است و برای محیط هایی با وسعت بالا به کار می رود. در این مدل کاربر بر روی دستگاه نشسته و آن را همانند ماشین با فرمان و کلید های کنترلی هدایت می نماید. منبع تغذیه دستگاه جاروب صنعتی بسته به مدل می تواند برق و یا دیزل باشد. در مدل برقی دستگاه دارای باتری می باشد که باید قبل از استفاده شارژ شود.

 

ویژگی سوییپر انبار

در انبار ها برای نظافت محیط و جمع آوری گرد و خاک و سایر آلودگی ها به جای استفاده از جارو یا هر ابزار دیگری می توان از دستگاه جاروب صنعتی استفاده نمود. این دستگاه با کنترل آلودگی ها و گرد و خاک نقش مهمی در نظافت انبار دارد. برای انتخاب دستگاه مناسب برای انبار باید به چند نکته توجه نمود تا بتوان از نظر هزینه و کارایی بهترین مدل را از بین مدل های مختلف انتخاب نمود.

 

منبع تغذیه

منبع تغذیه در سوییپر ها بسته به مدل آن ها، می تواند باتری یا دیزل باشد. سوییپر دیزلی به دلیل تولید گاز های سمی در فضاهای مسقف مورد استفاده قرار نمی گیرد. گاز های سمی در انبار ها می توانند خطر آفرین باشند. انبار ها نیز محیط هایی سرپوشیده هستند که برای نظافت آن ها باید از سوییپر باتری دار استفاده نمود.

 

قابلیت مانور بالا

معمولا انبار ها دارای قفسه بندی هستند که باعث ایجاد راهرو های باریک در آن فضا می شود. سویپر باید پهنای کاری مناسبی داشته باشد تا به راحتی از میان راهرو های بین قفسات عبور نماید و فضای کافی برای دور زدن داشته باشد. بنابراین در انتخاب سوییپر باید حتما به ابعاد آن و پهنای نظافت توجه نمود.

 

ایمنی بالا

برخی سوییپرها برای ایمنی بیشتر دارای کابین هستند که می تواند از کاربر در برابر خطرات محیطی محافظت نماید. ممکن است برخی بسته ها از بخش های بالایی قفسه به پایین سقوط کنند که این ممکن است برای کاربر سوییپر خطری جدی باشد. برخی سوییپر ها می توانند به کابین محافظ مجهز شوند تا از کاربر در برابر خطرات محیطی محافظت نماید.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: