مدیریت جمع آوری غلات با مکنده های صنعتی

5 مرداد 1398

گندم در طول فرآیند های تمیز کردن، آسیاب کردن، بسته بندی و دیگر فرآیند ها قرار می گیرد تا به محصول نهایی یعنی آرد و سبوس تبدیل گردد. در طول این فرآیند ها ذرات پودری از روی سطوح و یا نوار نقاله بر روی زمین ریخته شده که بایستی جمع آوری و بازیابی شوند. استفاده از مکنده صنعتی راهکار مناسب و ایمنی برای انجام موثر و بی نقص بازیابی این مواد به حساب می آید.

مشکل انتقال آرد  و غلات

برای تولید آرد از گندم به عنوان ماده اولیه استفاده می شود. در داخل انبار ها ضایعات این مواد گرفته شده و پس از نم زدن آن ها، فرآیند آسیاب و تبدیل گندم به آرد صورت می گیرد. آرد ماده ای پودری است که فرآیند انتقال آن از دستگاه های تولید به دیگر ماشین آلات یکی از بخش های مهم در حین فرآیند تبدیل گندم به آرد می باشد. از دست دادن این محصول در حین انتقال باعث هدر رفت سرمایه و حتی آلودگی محیط زیست می شود. پاکسازی آرد از روی سطوح امر دشواری بوده و عملیات نگهداری از ماشین آلات بایستی بطور مکرر انجام گیرد.

 

انتقال پنوماتیک مواد برای آرد و غلات

با توجه به مشکلات ذکر شده در ارتباط با جابجایی و حمل و نقل مواد پودری مانند آرد، مکنده های انتقال دهنده مواد بصورت پنوماتیک بهترین راهکار برای انتقال مواد پودری و غلات از ماشین آلات تولید به دیگر بخش ها به حساب می آیند. این مکنده ها از مکش هوا برای انتقال این ذرات پودری بهره می برند. در نتیجه بهداشتی ترین و ایمن ترین راه برای به حداکثر رساندن بهره وری خط تولید می باشد. با استفاده از این مکنده ها، هیچ گونه موادی از ماشین آلات نشت نخواهد کرد و بنابراین بخش های تولید بصورت بهداشتی نگهداری شده و ایمنی افزایش می یابد.

مزایای استفاده از مکنده انتقال مواد برای غلات و آرد

پنج مزیت اصلی برای استفاده از دستگاه های مکنده انتقال مواد جهت جابجایی آرد و غلات وجود دارد.

کاهش نشتی مواد

از آنجاییکه مکنده انتقال مواد بصورت پنوماتیک، با استفاده از واترلیفت هوا کار می نماید، موادی مانند آرد و سایر غلات در حین انتقال بر روی سطوح کف و ماشین آلات نشت نمی کنند.

مکنده انتقال موادعدم آلودگی محصولات و محیط زیست

مکنده های انتقال مواد از روش محافظتی بسته استفاده می نمایند. بنابراین مواد در داخل خرطومی ها و بدون نشت به محیط انتقال می یابند. در نتیجه علاوه بر محیط زیست، مواد انتقال یافته نیز در مسیر بسته و بدون آلوده شدن، بصورت پنوماتیک منتقل می گردند. در واقع مواد از ورودی سیستم وارد شده و تنها در مرحله نهایی فرآیند، خارج می شوند. با این روش آرد و غلات آلوده نشده و حداقل تماس را با اپراتور خواهند داشت.

امکان بازیابی مواد

با استفاده از این سیستم، می توان از انتشار مواد در محیط جلوگیری نمود. در نتیجه امکان بازیابی مواد و بازگشت آنها به چرخه تولید وجود دارد. در واقع ذرات جمع آوری شده در پایان فرآیند بازیابی دوباره به چرخه تولید بر می گردند.

حفظ محصولات

با انتقال پنوماتیک آرد بوسیله مکنده صنعتی، از تغییرات فیزیکی و ارگانیکال محصول جلوگیری می شود. همچنین در صورت امکان، این سیستم از احتمال ترکیب شدن مواد جلوگیری می کند.

عدم نیاز به زمان نگهداری بیشتر

مکنده انتقال موادماشین آلات در صنعت فرز کاری بطور متوسط روزانه چندین تن مواد را مدیریت می کنند. بخش های مکانیکی سیستم های قدیمی انتقال مواد، دارای هزینه های تعمیر و نگهداری بالایی و لزوم نگهداری بی وقفه هستند. برعکس در مکنده های انتقال مواد، جابجایی قسمت های مکانیکی تقریبا وجود ندارد. این موضوع کاهش عمده زمان نگهداری دستگاه را تضمین می نماید.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: