راهکارهایی برای افزایش طول عمر جاروبرقی صنعتی

24 تیر 1398

برای نظافت محیط های مختلف از جمله محیط های اداری، تجاری، مسکونی و حتی صنعتی استفاده از دستگاه جاروبرقی بهترین گزینه می باشد. جاروبرقی دارای رده بندی های مختلفی است و شامل جاروبرقی خانگی، تجاری، نیمه صنعتی و صنعتی می باشد. اساس کار تمامی جاروبرقی ها به یک شکل است اما مشخصه هایی در آن ها متفاوت است که باعث شده کاربرد های متفاوتی نیز داشته باشد و هریک در یک محیط خاص به کار روند. با توجه به تفاوت هایی در جنس بدنه، قدرت مکش، نوع فیلتر، ظرفیت مخزن و غیره حتما باید قبل از انتخاب یک دستگاه به تمامی ویژگی های آن توجه نمود تا دستگاهی مناسب با محیط و نوع آلودگی مورد استفاده قرار گیرد. با انتخاب درست دستگاه جاروبرقی صنعتی علاوه بر این که عملیات مورد نظر به خوبی انجام می شود، بلکه دستگاه نیز بیشترین کارایی را از خود نشان می دهد. استفاده صحیح از دستگاه جارو برقی صنعتی و همچنین نگهداری درست از آن علاوه بر این که مانع از افت کارایی دستگاه می گردد، موجب افزایش طول عمر آن نیز می گردد.

 

راهکارهای سرویس و نگهداری جاروبرقی صنعتی

با رعایت نکاتی در هنگام استفاده و نگهداری از دستگاه جاروبرقی صنعتی می توان با بیشترین کارایی از آن استفاده نمود. همچنین با استفاده درست می توان علاوه بر این که افزایش طول عمر دستگاه، از خرابی های کلی و آسیب های جدی به دستگاه و همچنین هزینه های گزاف تعمیرات جلوگیری نمود. چند نکته برای استفاده درست از دستگاه وجود دارد که ادامه شرح داده می شوند.

 

۱- انتخاب دستگاه مناسب

جاروبرقی ها دارای انواع مختلفی هستند و در هنگام انتخاب باید به نوع موادی که باید جمع آوری شود و همچنین محیط مورد نظر توجه شود. انتخاب دستگاه متناسب با محیط علاوه بر این که عملکرد لازم را به دست می دهد و مواد و ذرات به خوبی جمع آوری می شوند، بلکه از خرابی دستگاه و آسیب به آن نیز جلوگیری می نماید. به طور مثال در محیطی که آلودگی ها و مواد مایع وجود دارد نمی توان از جاروبرقی معمولی استفاده نمود و باید حتما از جاروبرقی آب و خاک یا جاروبرقی صنعتی با توانایی مکش مایعات استفاده نمود.

 

۲- نظافت فیلتر

پس از مدتی استفاده از جاروبرقی صنعتی ، فیلتر انباشته از ذرات و آلودگی ها می شود. بنابراین قدرت فیلتراسیون کاهش می یابد. به همین دلیل فیلتر جاروبرقی باید پس از مدتی استفاده، نظافت شود. دستگاه های جاروبرقی صنعتی دارای سیستم نظافت فیلتر می باشند که می تواند در دستگاه های مختلف متفاوت می باشد. برخی دارای اهرم تکاننده دستی و برخی دارای سیستم نظافت فیلتر با دمش هوای معکوس هستند. بنابراین باید هرگاه جاروبرقی صنعتی دچار افت مکش شد، فیلتر آن نظافت شود.

 

۳- تخلیه مخزن

پس از مدتی که آلاینده ها درون مخزن جاروبرقی انباشته شدند، باید این مخزن تخلیه شود. این کار را می توان با چک کردن میزان پر بودن مخزن انجام داد و یا در فواصل زمانی منظم طبق برنامه تخلیه گردد. جارو برقی صنعتی در برخی مدل ها دارای مخزن جدا شونده است، در این صورت می توان به راحتی با جدا کردن مخزن از بدنه، آن را تخلیه و سپس شستشو نمود.

 

۴- نگهداری در محل مناسب

دستگاه ها و تجهیزات در محیط های صنعتی شدیدا در معرض آلودگی و گرد و غبار هستند. این گرد و غبار ها به مرور باعث اشکال در عملکرد دستگاه ها می گردد. برای حفظ کارایی دستگاه ها و همچنین افزایش طول عمر آن ها، باید حتما به صورت مرتب نظافت شوند. جارو برقی صنعتی نیز همانند سایر دستگاه ها برای حفظ عملکرد خوب و افزایش طول عمر نیاز به نظافت داشته و باید در محیطی به دور از آلودگی، رطوبت و نور مستقیم آفتاب نگهداری شود. حتی می توان با یک پوشش مناسب سطح جاروبرقی صنعتی را به خوبی پوشاند.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: