اثر خلوص آب بر کارایی واترجت صنعتی

9 مرداد 1398

دستگاه واترجت صنعتی از مهم ترین تجهیزات نظافتی است که با تبدیل آب با فشار معمولی به جریان آب با فشار بالا آلودگی های سرسخت را از میان برمی دارد. آب عنصر حیاتی این دستگاه می باشد و به همین دلیل خلوص و کیفیت آب ورودی به واترجت اهمیت زیادی دارد و بر کیفیت عملیات شستشو تأثیر مستقیم دارد. به منظور پوشش دهی دوباره فلزات باید لایه های پیشین و فرسوده برداشته شوند و فرآیند آماده سازی سطح به وسیله جریان پرفشار آب انجام می پذیرد. استانداردها گویای درجه اهمیت کیفیت آب هستند چرا که اگر کیفیت و خلوص آب به اندازه مناسب نباشد خود می تواند سبب انباشت آلودگی بر روی سطح فلز گردد و رسوبات به جا مانده مشکلات بیشتری را به وجود آورند. این امر نه تنها در زمینه لایه برداری فلزات بلکه در همه فعالیت های نظافتی مرتبط با واترجت صنعتی مصداق دارد. بنابراین پیش از شروع شستشو باید از کیفیت آب اطمینان حاصل نمود.

مزایای کار با واترجت صنعتی

شستشوی فشار قوی یک راهکار نوین است که امروزه جایگزین بسیاری از روش های نظافتی و یا لایه برداری گردیده است و از همین رو برای کاربران سوالات زیادی پیرامون این روش ها پیش خواهد آمد. واترجت صنعتی جایگزین روش های قدیمی مانند سندبلاست خشک گردیده و مزیت های بی شماری به همراه دارد؛‌ سازگاری با محیط زیست، هزینه کمتر در بلند مدت،‌ شستشو و لایه برداری هم زمان، دقت و سرعت عمل بالا و … از مهم ترین مزیت های شستشوی فشار قوی هستند. آشنایی با این مزایا بسیاری از ابهامات مصرف کنندگان و مدیران را مرتفع می سازد. اکنون این پرسش مطرح می شود که کیفیت آب مورد نیاز برای واتر جت صنعتی چگونه است؟

 

 

ارتباط مستقیم کیفیت آب و کارایی واترجت صنعتی

کیفیت آب باید به گونه ای باشد که سبب خرابی پمپ و کاهش طول عمر آن نشود، هم چنین به سطح آسیب نرساند یا اثر منفی بر آن نداشته باشد. برای آن که بدانیم چه آبی برای دستگاه مناسب است ابتدا باید به دستورالعمل های ارائه شده از سوی کارخانه سازنده توجه نمود زیرا هر یک از تولید کنندگان بر اساس ویژگی های محصولات خود توصیه هایی دارند. همه دستگاه های واترجت صنعتی جهت فیلتراسیون آب به فیلتر مکانیکی مجهز هستند که رسوبات ۵ تا ۱۰ میکرونی آب را می گیرد. این فیلتر همه ذرات سخت آب را در خود نگه می دارد. آب آشامیدنی دارای املاح حل شده ای است که امکان جداسازی آن ها از آب وجود ندارد، اما میزان غلظت این املاح به اندازه ای نیست که به پمپ دستگاه آسیبی وارد کند.

با توجه به فیلتراسیون ذرات سخت آب و حل شدن املاح در آب آشامیدنی، آسیبی به سطحی که شستشو می شود، وارد نخواهد شد. هنگام به کارگیری واترجت صنعتی برای شستشوی یک سطح در پایان کار ظاهر سطح، حذف تمامی آلودگی های مشاهده پذیر مانند جرم، روغن، گریس، خاک و … اهمیت زیادی دارد و کیفیت آب موضوع چندان قابل تأملی نخواهد بود. این بدان معنا است که اگر شستشو با واترجت صنعتی نتایج ذکر شده را ارائه دهد، دیگر لزومی به حساسیت بیشتر نسبت به کیفیت آب نیست.

 

تاثیر سختی یا خلوص بالا بر واترجت صنعتی

بیشتر تولیدکنندگان دستگاه های کارواش صنعتی آب شرب را آب مناسب دستگاه می دانند. درجه سختی آب استاندارد در هر منطقه ای به یک میزان تعریف می شود، اگر نمک کلسیم و منیزیم آب بیش از ۶۰ میلی گرم در لیتر باشد، آب اندکی سختی دارد و اگر به بیش از ۱۸۰ میلی گرم در لیتر برسد، سختی آب بسیار زیاد است. اگر از چنین آبی برای واترجت صنعتی استفاده شود،‌ بدون تردید پمپ پس از مدتی دچار خرابی و استهلاک می گردد. از طرف دیگر خوب است بدانیم که آب کاملاً خالص و دیونیزه برای واتر جت مناسب نیست. بر اساس مشاهده ها و تجربیات به دست آمده آب کاملاً خالص به پمپ دستگاه صدمه وارد می نماید. بنابراین می توانیم دریابیم کیفیت آب به چه اندازه می تواند بر کارکرد دستگاه واترجت صنعتی اثرگذار باشد و برای دست یابی به شستشویی موثر و باکیفیت باید تامین آب مناسب دستگاه را در اولویت قرار دارد و فیلتر دستگاه را حداقل سالی یک بار تعویض نمود.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: