نحوه انتخاب دستگاه اسکرابر

30 آبان 1398

نظافت و بهداشت در هر محیطی رکن اساسی می باشد. در محل زندگی، کار، صنعت و یا هر محیط دیگری باید نظافت به صورت اساسی انجام پذیرد. در محیط های تجاری و صنعتی نظافت خوب و جلوه ظاهری مناسب محیط می تواند تاثیر مستقیمی در بازدهی و افزایش بهره وری داشته باشد. از آنجایی که استفاده از روش های سنتی در نظافت برخی محیط ها دیگر کیفیت و سرعت لازم را ارائه نمی کند لازم است تا از نظافت صنعتی بهره برد. در همین راستا دستگاه های نظافت صنعتی متنوعی طراحی و تولید شده اند که یکی از آنها زمینشوی صنعتی می باشد. در ادامه به بررسی نحوه انتخاب اسکرابر مناسب می پردازیم.

 

استفاده از اسکرابر برای شستشوی سطوح کف

در مجتمع های تجاری و فروشگاه ها پاکیزگی محیط می تواند به صورت مستقیم باعث جذب مشتریان شود به نحوی که از بودن در آن محیط احساس رضایت خواهند داشت. در نواحی صنعتی نیز محیط پاکیزه می تواند علاوه بر تاثیر بر روی سلامت و بهداشت کارکنان و کارگران، موجب صحت عملکرد دستگاه ها و بالا رفتن کیفیت محصولات تولیدی و افزایش بهره وری گردد.

در پی اهمیت نظافت بسیاری از صاحبان کسب و کار ها در پی استفاده از تجهیزات مدرن نظافتی برآمده اند. دستگاه ها و تجهیزات جدید توانسته اند علاوه بر کیفیت و سرعت بالا، عمل نظافت و شستشو را نیز بسیار آسان نمایند. جهت شستشوی سطوح کف می توان از دستگاه کفشوی که با نام اسکرابر معروف است استفاده نمود. اسکرابر قادر است همراه با شستشوی سطح، آن را بلافاصله به طور کامل خشک نماید. وجود دو مخزن مجزای آب تمیز و آب کثیف موجب بالا رفتن کیفیت شستشو و عدم انتقال آلودگی به نواحی دیگر می گردد. برس همراه با پاشش آب، سطح را به خوبی  شسته و آلودگی های چسبیده را جدا می کند، سپس تی لاستیکی با کمک سیستم مکش، آب و آلودگی ها را به طور کامل جمع آوری کرده و به داخل مخزن آب کثیف هدایت می نماید.

انواع مدل های مختلف اسکرابر صنعتی

اسکرابر ها بر اساس ابعاد به دو دسته کوچک و بزرگ تقسیم می شوند. کفشوی های کوچک با عنوان اسکرابر دستی نیز شناخته می شوند. با بزرگتر شدن دستگاه، حجم مخازن و پهنای شستشو نیز افزایش می یابد و به جای هدایت دستی، هدایت خودرویی انجام می شود. اسکرابر دستی برای محیط های کوچک اداری و کارگاهی و یا محیط های وسیعی که دارای اتاق و بخش های مختلف هستند و یا مانند انبار ها دارای موانع محیطی زیاد می باشند به کار می رود. اما در محیط های وسیع و مراکز تجاری، کارخانه ها، پایانه ها و سوله های بزرگ استفاده از اسکرابر سرنشین دار کارایی قابل توجهی خواهد داشت در حالی که در چنین محیط هایی به هیچ عنوان کفشوی دستی پاسخگو نخواهد بود و مدت زمان بسیار زیادی به طور خواهد انجامید. دو مسئله تایین کننده قدرت مانور دستگاه کف شوی می باشد یکی نوع هدایت و دیگری منبع تغذیه. در محیط های کوچک کفشور دستی قابلیت گردش و قدرت مانور بهتری را از خود نشان می دهد. اما در مورد مسئله منبع تغذیه می توان گفت کفشوی های دستی می توانند به صورت باتری دار یا کابلی باشند. اسکرابر کابلی تنها در محیط هایی که دارای پریز برق باشند مورد استفاده قرار می گیرد و این موضوع شاید در برخی محیط ها محدود کننده باشد. اما اسکرابر باتری دار در هر محیطی قابل استفاده بوده و قدرت مانور کافی را خواهد داشت. مسئله ای که استفاده از کفشور باتری دار را محدود می نماید این است که قبل از هر بار استفاده باید به طور کامل شارژ شود و در صورت اتمام شارژ نیاز به صبر کردن تا شارژ کامل دستگاه می باشد.

 

جمع آوری اطلاعات پیش از خرید اسکرابر

با توجه به مدل های مختلف دستگاه کفشور باید برای هر محیط مدلی متناسب با محیط انتخاب شود تا علاوه بر بالاترین کارایی، کمترین هزینه را نیز در بر داشته باشد. باید قبل از خرید دستگاه کف شور مساحت محیط مورد نظر و جنس سطح را بدانیم. سطح ممکن است از جنس سنگ، سرامیک، بتن، اپوکسی و … باشد. بازه های زمانی نظافت به طور مثال روزانه، هفتگی و یا ماهانه باید متناسب با میزان آلودگی محیط مشخص شود. پهنای راهرو ها و در ها را باید در نظر گرفت و نکته مهم در خصوص بودجه است که حتما باید حداکثر بودجه ای که برای خرید یک دستگاه کفشور در نظر گرفته شود. با دقت به موضوعات بیان شده می توان دستگاهی با ظرفیت مخزن متناسب، پهنای شستشو و ظرفیت باتری مناسبی را تهیه نمود.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: