اهمیت نظافت بیمارستان با اسکرابر صنعتی

26 تیر 1398

در بیمارستان ها و مراکز درمانی سطح زمین به تنهایی می تواند منبع بزرگی برای انتقال آلودگی، میکروب و بیماری های عفونی باشد. به همین دلیل است که بیماران، پرستاران، پرسنل و ملاقات کنندگان ممکن است دچار بیماری شوند. با توجه به این که در مراکز درمانی غالبا افراد بیمار حضور دارند، وجود میکروب و باکتری در محیط اجتناب ناپذیر است اما با راهکارهای مناسب و پیشگیرانه نظافتی می توان از انتشار و انتقال میکروب و بیماری به اندازه زیادی جلوگیری نمود و مانع از رشد و گسترش باکتری ها شد. یکی از مهم ترین راهکارها برای ارتقای سطح بهداشت و تمیزی بیمارستان شستشوی سطوح کف با استفاده از دستگاه اسکرابر می باشد. کف شوی دستگاهی اید ه آل به منظور ارائه نظافت صنعتی در این مراکز است.

اهمیت نظافت مراکز بهداشتی

تحقیقات به عمل آمده نشان می دهد میکروب ها بر روی سطوح مختلف و به ویژه سطح زمین وجود داشته و به راحتی و به سرعت به نقاط دیگر منتقل می شود. سطوح بیمارستانی به میکروب های عفونی آغشته هستند. این امکان وجود دارد برخی وسایل پر مصرف مانند دستگاه فشار خون یا وسایل دیگر روی زمین پرتاب شود و در نتیجه میکروب ها و پاتوژن ها با تجهیزات تماس پیدا کرده و به سرعت به بیماران و کارکنان انتقال پیدا می کند. سطوح کف در بیمارستان در قسمت های مختلف مانند بخش، اتاق عمل، سی سی یو، آی سی یو، راهروها و … وجود دارد و بنابراین تمامی این سطوح نیازمند شستشوی صنعتی با دستگاه های نظافت تخصصی نظیر دستگاه اسکرابر هستند.

 

دستگاه شستشوی کف در بیمارستان

دستگاه اسکرابر یا کف شوی صنعتی ابزاری مکانیزه است که به طور انحصاری برای شستشو و خشک کردن هم زمان سطح زمین طراحی و تولید شده است. زمین شوی صنعتی دارای سامانه برس زنی (شستشو) و سامانه مکش (خشک کن) می باشد و شامل دو مخزن جداگانه آب تمیز و آب کثیف می شود. امروزه تقریباً همه بیمارستان ها و مراکز درمانی روش های قدیمی و سنتی نظافت سطوح کف را کنار گذاشته و ماشین آلات پیشرفته نظافت صنعتی همچون زمینشوی را جایگزین نموده اند.

 

 

مزیت استفاده از کف شوی مراکز درمانی

میکروب ها طیف وسیعی از بیماری های عفونی را ایجاد می کنند و برای جلوگیری از انتشار آن ها به افراد حاضر در بیمارستان نیاز به دستگاه های اسکرابر می باشد. دستگاه شستشوی کف به دلیل برخورداری از سیستم مکش، هم زمان با این که سطح را شستشو می دهد، آب و آلودگی باقی مانده در محیط را جمع آوری نموده و به مخزن آب کثیف ارسال می کند. در حقیقت مشکلی در روش های سنتی وجود داشت، عدم حذف کامل آلودگی در محیط بود، به این معنا که آلودگی های موضعی به طور کامل از روی سطح حذف نشده و فقط بر روی سطح پخش می شوند. دستگاه کفشوی صنعتی به همراه مواد شوینده نیز قابل استفاده هستند. می توان شوینده های مخصوص سطوح کف و قابل مصرف در بیمارستان ها را به مخزن آب تمیز دستگاه افزود. برخی ضدعفونی کننده های بیمارستانی به همراه دستگاه اسکرابر صنعتی نیز کاربرد دارند و بنابراین کفشوی هم برای شستشوهای روزمره و هم برای ضدعفونی نمودن سطوح به کار می رود.

 

نظافت صنعتی بیمارستان با زمین شور صنعتی

محیط های درمانی پیوسته به طور منظم و مرتب نیاز به نظافت و شستشو دارند، بنابراین اگر از ابزارهای مناسب و کارآمد استفاده نشود، به امری استهلاکی و طاقت فرسا تبدیل خواهد شد. از همین رو باید تجهیزاتی به کار گرفته شود که نیروهای انسانی بتوانند همواره برای نظافت و شستشوی محیط اقدام نمایند حتی اگر روزانه چندین ساعت نیاز به نظافت باشد. اسکرابر دستگاهی است که کاربران می توانند مدت زیادی در طول روز به کار با آن بپردازند بدون آن که دچار خستگی مفرط گردند.

 

 

 

اسکرابر صنعتی مناسب بیمارستان ها

اسکرابر صنعتی مناسب بیمارستان ها

دستگاه های کفشوی صنعتی در مدل های متنوعی تولید و به بازار عرضه شده اند. برای شستشوی سطوح کف بیمارستانی می توان از هر دو رده اسکرابر دستی و سرنشین دار بهره گرفت. جهت نظافت فضاهای بزرگ کف شوی خودرویی به کار می رود و جهت شستشوی سطوح کف اتاق ها کفشوی دستی بهترین گزینه به شمار می آید. با استفاده از دستگاه اسکرابر امکان پیش شستشو نیز وجود دارد، به این معنا که لاستیک تی دستگاه بالا قرار می گیرد، ابتدا سطح مورد نظر با سیستم برس زنی شستشو می شود، پس از گذشت زمان لازم کاربر سیستم خشک کن را فعال نموده و سطح خشک می شود. این فرآیند به تمیزی بهتر کمک می کند.

 

 

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: