چگونه یک دستگاه اسکرابر انتخاب کنیم؟

18 آذر 1398

اسکرابر ها بر اساس نوع هدایت و منبع تغذیه به چند دسته تقسیم می شوند که با این که اصول کار همه آن ها یکی است اما تفاوت هایی جزئی با یکدیگر دارند. یک تفاوت مشهود در دستگاه های کفشوی ابعاد آن ها است. دستگاه های کفشوی از ابعاد کوچک تا دستگاه های بزرگ صنعتی می باشند که متناسب با همین موضوع، قطر برس، پهنای تی لاستیکی، ظرفیت مخازن، ظرفیت باتری و ابعاد دستگاه متفاوت می باشد. از نظر نوع هدایت اسکرابر ها به دو رده کفشوی دستی و کفشوی سرنشین دار تقسیم می شوند. کنترل و هدایت دستگاه های کوچک به صورت دستی می باشد. اما برای کنترل اسکرابر با ابعاد بزرگتر هدایت دستی میسر نمی باشد بنابراین هدایت آن ها به صورت خودرویی است. اسکرابر سرنشین دار دارای ابعاد بزرگتر، پهنای شستشوی بیشتر و مخازن بزرگتری می باشد به همین دلیل در محیط هایی با وسعت بالا استفاده می شود. منبع تغذیه در دستگاه کف شوی می تواند برق شهری و یا باتری قابل شارژ باشد. مدل های سرنشین دار همگی باتری دار هستند زیرا برای محیط های وسیع مورد استفاده قرار می گیرند و داشتن کابل به هیچ عنوان امکان پذیر نخواهد بود. اسکرابر دستی دارای دو مدل باتری دار و کابلی می باشد. در صورتی که پریز برق در دسترس باشد، مدل های کابلی مورد استفاده قرار می گیرند. کفشوی کابلی به دلیل عدم نیاز به شارژ در هر موقع به هر میزان که نیاز بود و بدون هیچ گونه نگرانی بابت اتمام شارژ، مورد استفاده قرار می گیرد. در عوض اسکرابر شارژی با این که هر بار قبل از استفاده باید به طور کامل شارژ شود اما قدرت مانور بیشتری در محیط دارد و به راحتی می تواند جابجا شود. به همین دلیل در محیط هایی که دسترسی به پریز برق میسر نباشد می توان از این مدل کف شوی ها استفاده نمود.

 

نحوه انتخاب دستگاه اسکرابر

با توجه به وجود مدل های مختلف اسکرابر که در قبل معرفی شدند، در هر محیط باید با توجه به برخی شرایط یک مدل مناسب را انتخاب نمود تا علاوه بر اینکه بیشترین کارایی را در محیط داشته باشد، کمترین هزینه را نیز به همراه داشته باشد. همیشه لزوما خرید گرانترین دستگاه مطمئن ترین راه انتخاب نیست و همیشه نیز بهترین راه تهیه دستگاه بزرگ نیست. به همین دلیل باید به چند نکته توجه نمود تا بتوان بهترین انتخاب را داشت.

 

وسعت محیط: قبل از انتخاب دستگاه کفشوی باید ابتدا به وسعت محیط مورد نظر توجه نمود. در محیط های کوچک و متوسط می توان از کفشوی دستی استفاده نمود. در محیط های وسیع برای کارایی بیشتر می توان از مدل های سرنشین دار استفاده نمود. در انبار ها و یا فروشگاه هایی که دارای راهرو ها و قفسات زیادی هستند ممکن است استفاده از کفشوی خودرویی قابلیت مانور کافی نداشته باشد. بنابراین در چنین محیط هایی کفشوی دستی می تواند کارایی مناسبی داشته باشد.

 

مدت زمان استفاده: میزان استفاده از دستگاه نیز تاثیر بسزایی در انتخاب کفشوی دارد. در یک محیط ممکن است از کفشوی هر روز و روزی ۸ ساعت استفاده شود و حال آن که در محیطی دیگر به دلیل کم بودن حجم آلودگی ها و تردد پایین افراد، ممکن است هفته ای یک بار شستشوی کف انجام شود.

 

میزان تردد افراد: در فروشگاه ها و پایانه ها معمولا تردد افراد بالا است و نظافت باید بسیار سریع انجام پذیرد تا خللی در رفت و آمد آن ها ایجاد نگردد. در چنین محیط هایی معمولا کفشوی خودرویی کارایی مناسبی را خواهد داشت.

 

دسترسی به پریز: با توجه به اینکه اسکرابر های دستی دارای دو رده باتری و کابلی هستند. در صورتی که دسترسی به پریز آسان باشد معمولا مدل های کابلی مورد استفاده قرار می گیرند تا به راحتی در هر زمان بدون هیچ محدودیتی مورد استفاده قرار گیرند. اما مدل های باتری دار در شرایطی که دسترسی به پریز برق آسان نباشد، قدرت مانور بیشتری از خود نشان می دهند و باید قبل از هر بار استفاده به طور کال شارژ شوند.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: