راهنمای تهیه جاروبرقی صنعتی

4 آبان 1395

جاروبرقی دستگاهی است که با استفاده از ایجاد خلا نسبی با استفاده از پمپ هوا، آلودگی ها را از سطح زمین و دیگر سطوح جمع آوری می کند. مواد مکش شده در پاکت خاکروبه (جاروبرقی کیسه ای) و یا در مخزن (جاروبرقی بدون کیسه) جمع می شود و هر دو به منظور استفاده های بعدی می بایست تخلیه شوند. جاروبرقی های خانگی و هم چنین دستگاه های مکنده صنعتی در مدل ها و ابعاد بسیار متنوع و متعددی طراحی و ساخته شده اند که هر یک دارای کاربردهای منحصر به فردی می باشند. یکی از گسترده ترین کاربردهای جاروبرقی در زمینه های صنعتی است و به دلیل وجود انواع آلودگی های متداول و خاص در محیط های صنعتی، انتخاب یک جاروبرقی صنعتی مناسب از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ زیرا امکان ایجاد اختلال در فرآیندهای صنعتی و هم چنین آسیب رسیدن به محیط زیست توسط این آلودگی ها وجود دارد و لازم است با به کارگیری شیوه های صحیح نظافتی از میان برداشته شوند. از این رو بهره مندی از یک مکنده متناسب با شرایط می تواند مشکلات به وجود آمده ناشی از آلاینده های محیطی را رفع نماید.

 

توجه به نکات لازم هنگام تهیه جاروبرقی صنعتی

در همه محیط صنعتی و یا غیر صنعتی شرایط و امکانات موجود با یکدیگر تفاوت داشته که تمامی آن ها هنگام تهیه مکنده مناسب باید در نظر گرفته شوند. جاروبرقی های صنعتی نه تنها جهت جمع آوری مواد دور ریختنی مورد استفاده قرار می گیرند بلکه به عنوان انتقال دهنده مواد و جدا کننده جامدات و مایعات به کار می روند. بنابراین توجه به چند نکته ضرورت دارد:

 

۱- نوع آلودگی

جاروبرقی صنعتینخستین گام برای نظافت مراکز صنعتی شناخت نوع آلودگی، حجم و نحوه پراکندگی آن در محیط است. کاملا واضح خواهد بود که شیوه جمع آوری آلودگی های سخت و خشن با آلودگی های سبک مانند گرد و غبار تفاوت دارد و تعیین کننده قدرت جاروبرقی صنعتی خواهد بود. هنگام آلودگی های سمی، شیمیایی، خورنده، رادیواکتیو و ذرات خطرناک معلق در هوا بر اثر انجام فرآیندهای صنعتی و شیمیایی ایجاد می شوند و جز آلودگی هایی به شمار می آیند که تهدیدی جدی برای سلامتی انسان و محیط زیست هستند. به کار گیری مکنده صنعتی متناسب با هر یک از این مواد تاثیر به سزایی در کنترل آلودگی دارد. آلودگی های پودری، مایعات، مواد نفتی و روغنی، تراشه های فلزی و … دیگر آلاینده های صنعتی تلقی می شوند که جمع آوری هر یک از آن ها نیازمند دقت و توجه است.

 

۲- سرعت تولید آلودگی

جاروبرقی صنعتییکی دیگر از مواردی که کارکنان مراکز صنعتی با آن مواجه هستند، سرعت تولید و انتشار آلودگی است؛ اگر آلودگی ها به سرعت در محیط پخش شوند و یا وجود آن تهدیدی برای سلامتی کارکنان باشد، عملیات نظافتی باید به طور پیوسته و مداوم صورت گیرد و لازمه آن استفاده از یک جارو برقی صنعتی با دوام و با ظرفیت مخزن مناسب خواهد بود. هم چنین ممکن است بسته به شرایط، مکنده های صنعتی روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه مورد استفاده قرار می گیرند.

 



۳- قدرت و سرعت مکش مورد نیاز

جاروبرقی صنعتیمی توان از قدرت و سرعت مکش به عنوان اساسی ترین تفاوت های دستگاه های مکنده صنعتی و نیمه صنعتی یاد کرد. با در نظر گرفتن نوع و حجم آلودگی ها جاروبرقی صنعتی انتخاب می گردد که قدرت و سرعت مکش مورد نیاز را برای جمع آوری این مواد فراهم نماید. انتخاب یک مکنده بر اساس قدرت و سرعت مکش به میزان سختی، حجم و وزن آلودگی بستگی دارد و این موضوع بر اهمیت توجه به شرایط و موقعیت موجود می افزاید. به منظور جمع آوری ذرات و دانه های سنگین مکنده ای استفاده می شود که دارای قدرت مکش بالاتری است و برای جمع آوری غبارات سبک از جارویی بهره گیری می شود که از سرعت مکش زیادی برخوردار باشد تا بتواند در لحظه حجم قابل توجهی از هوا را مکش کند.

 

لینک های مفید:

جاروبرقی صنعتی : فهرستی از محصولات

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: