کاربرد دستگاه اسکرابر در صنایع نساجی

1 اسفند 1397

کارخانه نساجی به عنوان مجموعه ای برای تولید انواع منسوجات فعالیت می کند که دارای بخش های مختلف از جمله سالن های فرآوری، آماده سازی، خطوط تولید، آزمایشگاه، سالن های تولید پارچه و رنگ آمیزی می باشد. کارخانه های نساجی در گروه مراکز صنعتی قرار می گیرند و همانند دیگر صنایع عملیات تولید و فرآوری با ایجاد انواع آلاینده ها و ضایعات همراه است. در کارخانه نساجی حجم زیادی از پرز و گرد و غبار بر روی سطوح مختلف از جمله ماشین آلات و سطح زمین نشست کرده و سبب آلودگی و ایجاد اختلال در عملکرد خط تولید کارخانه می شود. به منظور افزایش طول عمر تجهیزات و ماشین آلات، بهبود کارکرد آن ها و ارتقای سطح بهداشت و ایمنی کارخانه، حذف این ضایعات ضرورت دارد. برای نظافت ماشین آلات جاروبرقی صنعتی و جهت نظافت سطوح کف در کارخانه نساجی دستگاه اسکرابر کاربرد دارد.

صنعت نساجی شامل چه کارخانه‌هایی است؟

صنعت نساجی کارخانه های تولید پارچه، لباس، صنایع ریسندگی، بافندگی، کارخانه های تولید فرش، موکت و سایر منسوجات  را شامل می شود. تمامی این کارخانه ها با نخ، پشم و الیاف دیگری سر و کار دارند که در نهایت پرز و الیاف سبک در محیط کارخانه و در میان ماشین آلات انتشار پیدا می کند. صنایع نساجی غالباً کارگاه ها و کارخانه هایی با وسعت بالا هستند و جهت نظافت و تمیزی محیط امکان استفاده از ابزارهای سنتی وجود ندارد و لازم است تجهیزات پیشرفته و مکانیزه برای دست یابی به تمیزی محیط های صنعتی به کار گرفته شود.

 

آشنایی با دستگاه اسکرابر

اسکرابر یا کف شور صنعتی دستگاهی تخصصی برای شستشوی سطوح کف می باشد و هم زمان با شستشوی مکانیزه سطوح کف را خشک می نماید. اسکرابر ساختاری صنعتی و کاربر پسند دارد و جهت به کار گیری در محیط های صنعتی بسیار مناسب و ایده آل است. طراحی و تولید دستگاه اسکرابر صنعتی به گونه ای صورت گرفته که شستشو و خشک شدن زمین از ابتدا تا انتها بدون دخالت کاربر انجام می پذیرد و کاربر فقط به هدایت و کنترل دستگاه می پردازد. بنابراین برخلاف روش های سنتی دیگر کاربر الزامی ندارد برای دست یابی به تمیزی بیشتر نیرو و انرژی بیشتری صرف نماید.

 

 

 

کاربرد اسکرابر در صنایع نساجی

سطح زمین در سالن های تولید، انبارها، آزمایشگاه ها و دیگر بخش های کارخانه نساجی باید شستشو گردد و اسکرابر بهترین و کارآمدترین ابزار برای شستشوی سطوح کف در این محیط ها به شمار می آید. با توجه به وسعت کارگاه یا کارخانه می توان دستگاه اسکرابر دستی و یا اسکرابر سرنشین دار انتخاب نمود. اگر فضای میان ماشین آلات دارای محدودیت باشد کفشوی دستی مورد استفاده قرار می گیرد و اگر محیط قدرت مانور بالاتری داشته باشد، اسکرابر خودرویی مناسب خواهد بود. اسکرابر صنعتی یا کف شوی صنعتی سطوح کف را در محیط کارخانه نساجی به راحتی شستشو داده و آلودگی ها را از بین می برد.

 

 

مزایای بهره مندی از اسکرابر در صنعت نساجی

دستگاه های زمین شوی صنعتی در کارخانجات نساجی فقط برای تمیزی کاربرد ندارند بلکه مزیت های زیاد دیگری به همراه دارند که ارزش سرمایه گذاری برای خرید این تجهیزات را به روشنی آشکار می سازد.

 

 

توقف هدر رفت وقت و انرژی

کیفیت بالای شستشوی حاصل از دستگاه اسکرابر صنعتی در کنار سرعت عمل بالا معنا پیدا می کند. این دستگاه در کوتاه ترین زمان و تنها با یک بار عبور از مسیر سطح زمین را شستشو داده و به طور کامل تمیز می گرداند. وقتی نظافت و شستشوی کفپوش های کارخانه با کیفیت مطلوب و سرعت عمل بالا انجام گیرد، بدون تردید بهره وری نیروهای انسانی افزایش یافته و می توانند وقت و انرژی خود را برای به انجام رساندن سایر امور صرف نمایند.

 

 

 

 

کاربرد آسان و طراحی ارگونومیک

طراحی کاربر پسند از مهم ترین ویژگی های منحصر به فرد دستگاه های اسکرابر صنعتی به شمار می آید. اپراتور دستگاه پس از یادگیری کار با کف شوی توسط کارشناسان به راحتی و بدون احساس خستگی و زحمت اسکرابر را مورد استفاده قرار می دهد.

 

 

 

 

 

 

ایمنی بالا و کاهش حوادث در محیط کار

لغزندگی یا سر خوردن یکی از رایج ترین حوادثی است که در محیط های کاری گوناگون به خصوص مراکز صنعتی رخ می دهد و یکی از دلایل آن خیس بودن سطح زمین است. تجهیز اسکرابر به سیستم خشک کن سبب گردیده آب و آلودگی باقی مانده هنگام شستشو جمع آوری شود و زمین در مدت زمانی کوتاه خشک گردد. به این ترتیب خطر لغزش کاربر و دیگر افراد حاضر در محیط را تهدید نمی کند.

 

 

 

 

لینک های مفید :

اسکرابر : فهرستی از محصولات

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: