معرفی اجزا و ساختار دستگاه اسکرابر

16 مرداد 1398

شستشوی سطوح کف در محیط های گوناگون به ویژه در مراکز تجاری، صنعتی، درمانی، آموزشی و … به یک چالش تبدیل شده است و روزانه نیروهای کار باید زمان و انرژی زیادی را صرف نظافت و شستشوی سطوح نمایند. اما امروزه دیگر دشواری در زمینه شستشوی سطوح کف معنایی ندارد زیرا که دستگاه های اسکرابر این مشکلات را از میان برداشته اند. اسکرابر یا کف شوی دستگاهی مکانیزه است که می تواند عملیات شستشو و خشک کردن سطح زمین را به طور هم زمان انجام دهد. فرآیند شستشو با استفاده از دستگاه کفشوی کاملاً به صورت مکانیزه می باشد و از همین رو کیفیت شستشو در بالاترین سطح قرار می گیرد. کفشورهای صنعتی با هدف شستشو و خشک نمودن سطوح سخت طراحی و تولید شده اند بنابراین در محیط های مختلف قابل به کارگیری هستند.

ساختار اسکرابر

دستگاه زمین شوی صنعتی از سه بخش اصلی تشکیل شده است:

 

 

 

 

سامانه برس زنی (شستشو)

همه دستگاه های اسکرابر صنعتی دارای یک یا دو برس هستند که با سرعت بالا می چرخند و در طول شستشو آب تمیز بر روی برس ها پاشش می گردد. حرکت سریع این برس ها گرد و خاک و آلودگی های عمیق و تثبیت شده را از سطح زمین جدا می نماید بدون آن که آسیبی به سطح وارد کند. برس دستگاه در انواع نرم، استاندارد و زبر قابل ارائه هست که با توجه به میزان حساسیت کفپوش و شدت آلودگی انتخاب می شوند. برس ها در مدل های دیسکی و رولی قابل ارائه می باشند و کفشوهای دارای برس دیسکی بسیار متداول هستند.

سامانه مکش (خشک کن)

وجود سیستم مکش بر روی دستگاه های اسکرابر یک ویژگی منحصر به فرد و برجسته به شمار می آید. این سامانه از تی لاستیکی، موتور وکیوم، شیلنگ مکش و مخزن آب کثیف تشکیل می شود و عملکردی هماهنگ با یکدیگر دارند. تی لاستیکی هلالی شکل تعبیه شده در انتهای کفشوی آب و آلودگی باقی مانده بر روی سطح زمین را جمع آوری می نماید. از طرف دیگر شیلنگ مکش به این تی متصل است و از طریق آن مواد جمع آوری شده به درون مخزن آب کثیف انتقال پیدا می کنند. موتور مکنده درون مخزن آب کثیف خلأ به وجود می آورد و به دلیل اختلاف فشار به وجود آمده بین محیط بیرون و مخزن آب کثیف، انتقال آلودگی ها به این مخزن صورت می گیرد.

مخازن آب تمیز و آب کثیف

در همه دستگاه های کف شوی صنعتی مخزن های آب تمیز و آب کثیف از یکدیگر مستقل هستند. به این معنا که در طول شستشو همواره آب تمیز مصرف می شود و آب آلوده جمع آوری شده در داخل مخزن باقی مانده و هرگز به چرخه شستشو راه نمی یابد. ساختار دستگاه نیز به گونه ای است که مخزن آب تمیز و کثیف کاملاً مستقل از یکدیگر هستند در حالی که انسجام کف شوی همچنان حفظ شده می شود. سیستم مکش آلودگی ها را به طور کامل از محیط حذف می گرداند‌، بر خلاف روش سنتی یعنی استفاده از یک سطل آب و تی رشته ای که فقط آلودگی های موضعی را در محیط پخش می کند.

 

مزایای بهره مندی از اسکرابر

کاهش مصرف آب و مواد شوینده و در نتیجه سازگاری بیشتر با محیط

افزایش سرعت شستشو در مقایسه با روش های دستی و سنتی (متناسب با نوع دستگاه)

کاهش هزینه های نیروهای کار به دلیل بالا رفتن سرعت عملیات شستشو

افزایش قابل توجه کیفیت شستشو به دلیل سیستم برس زنی یکنواخت و منظم

کاهش مدت زمان مربوط به خشک شدن سطح زمین به دلیل وجود سیستم مکش

کاهش سرعت جذب دوباره آلودگی به دلیل خشک شدن سریع زمین

کاهش چشمگیر حوادث ناشی از خیس بودن زمین مانند سرُ خوردن

کاربردهای اسکرابر صنعتی

 

کارخانه ها و کارگاه ها

بیمارستان، درمانگاه، کلینیک، مطب و سایر مراکز پزشکی

دانشگاه، مدرسه و دیگر موسسات آموزشی

مجتمع تجاری اداری، هایپرمارکت، مرکز خرید و سایر مراکز تفریحی

مجموعه های ورزشی و استخرها

انبار و سردخانه

و …

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: