۷ سوالی که قبل از خرید اسکرابر صنعتی باید پرسیده شود؟

19 مهر 1396

بسیاری از صنایع نیاز به اسکرابر صنعتی دارند تا سطوح کف را تمیز نگه دارند. زمانی که سطوح تمیز باشد، شانس ایجاد تصادف و خسارت کاهش می یابد. تمیز نگهداشتن یک سطح برای ایجاد محیط کاری امن تنها با اسکرابر امکان پذیر است. به دلیل اینکه اسکرابر سطوح را با آب و مواد شوینده تمیز می کند و به کمک مکنده انتهایی آن، آلودگی های باقی مانده را مکش می کند، سطح در چند لحظه نظافت، شستشو و خشک می شود. انتخاب یک اسکرابر مناسب بسیار مهم می باشد. اسکرابر در انواع مختلف طراحی می شود که انتخاب هرکدام از آن به عوامل بسیاری از جمله سایز محوطه، نوع سطح و نوع آلودگی بستگی دارد. به عنوان مثال باید بررسی شود که آیا آلودگی سطح روغنی، فیبری یا مرطوب است، یا جنس سطح از بتن، سرامیک و اپوکسی است. در ادامه مقاله سوال های مطرح می شود که قبل از خرید زمین شوی باید بررسی شود.

۱ . آیا به سوییپر، اسکرابر یا به هر دو نیاز است؟

در بعضی از صنایع نیاز به سوییپر است و در برخی دیگر به اسکرابر صنعتی، همچنین برخی از صنایع و محیط ها برای نظافت سطوح به هر دو نیاز دارند. سوییپرها برای نظافت گرد و خاک های شهری بسیار مناسب است. در بسیاری از موارد یک اسکرابر بسیار مناسب تر است. سوییپر در جمع آوری زباله های درشت تر نظیر تراشه های آهنی، خرده چوب و مواد گرانولی بسیار کارآمد تر است. در محوطه های بزرگ با آلودگی زیاد به هر دو دستگاه نیاز است، یک اسکرابر و یک سوییپر.

۲ . اسکرابر دستی یا سرنشین دار؟

اسکرابر صنعتیاز اسکرابر دستی و اسکرابر سرنشین دار باید در جای خود استفاده کرد. پاسخ به این پرسش بستگی به سایز محیط دارد. استفاده از اسکرابر سرنشین دار باعث افزایش ۶۵ درصدی کارایی دستگاه می شود و در طولانی مدت بر اثر کاهش نیروی انسانی هزینه سرمایه گذاری بازگشت پیدا می کند. اما اگر محیط مورد نظافت کوچک و گر تراکم باشد اسکرابر دستی بهترین گزینه می باشد.

۳ . وسعت و حجم محیط مورد نظافت، چقدر است؟

اسکرابر سرنشین دار اصلا مناسب محیط های کوچک با تراکم بالا نیست. اما اسکرابر دستی برای محیط های کوچک بسیار مناسب و کارآمدتر می باشد. اینکه کل منطقه نظافت را در نظر بگیریم بسیار مهم است. کاهش نیروی کار و افزایش سرعت عملیات باید به عنوان یک نکته دیگر مد نظر داشت. در صورت امکان با تغییر دادن محل اجسام از اسکرابر سرنشین دار استفاده کنید.

۴ . سطوح مورد نظر از چه جنسی می باشد؟

اسکرابر برای کار بر روی سطوح سخت طراحی شده است. اما برس اسکرابر را باید با توجه به نوع سطح انتخاب کرد. از برس نرم می توان برای نظافت سطوح حساس استفاده کرد یا برای سطوح سرامیکی و سخت شاید استفاده از یک پد زبر مناسب تر باشد.

۵ . باید از مواد شوینده استفاده شود؟

اسکرابر صنعتیبرای نظافت سطوح گاهی اوقات ممکن است که از مواد شوینده استفاده کنیم. بسیاری از مواد شوینده مورد استفاده در بعضی صنایع اسیدی بوده و برای نظافت این سطوح و جمع آوری این مواد به روش قدیمی نیاز به تجهیزات زیادی می باشد و بسیار خطرناک است. اسکرابر صنعتی با کنترل مقدار توزیع مواد شوینده به راحتی این سطوح را نظافت می کند . فقط برای استفاده از مواد شوینده در کنار اسکرابر باید از مواد شوینده مورد تایید که در دفترچه راهنما ذکر شده استفاده کنید.

 

۶ . آیا به اسکرابر سرنشین دار نیاز است یا به اسکرابر دستی با موتور جلوبرنده؟

اسکرابر سرنشین دار به صورت خودکار توسط کاربر هدایت می شود اما نوع دیگری از آن موجود می باشد که اسکرابر دستی با موتور جلو برنده می باشد. این اسکرابر دستی موجب راحتی کاربر می باشد و مناسب سطوح صاف می باشد. اسکرابر دستی به دلیل اجزای کمتر از قیمت کمتری هم نسبت به زمین شوی سرنشین دار برخوردار می باشد. این مدل یکی از پر فروش ترین مدل های اسکرابر می باشد. اگر سطوح دارای پستی بلندی نیست و سطح کف زبر و سخت نیست اسکرابر دستی با موتور جلوبرنده گزینه ی بسیار مناسبی می باشد.

 

۷ . چه کسی قرار است از اسکرابر صنعتی استفاده کند؟

در برخی موارد، اپراتور می تواند یک عامل بزرگ در انتخاب یک اسکرابر صنعتی باشد. اگر کاربر نتواند ار آن به خوبی استفاده کند نتیجه ی خوبی حاصل نمی شود. پیشنهاد می شود فقط افراد خاصی از دستگاه استفاده کنند. این فرآیند موجب می شود که عملیات سریعتر و با دقت تر انجام شود.

 

با بررسی پرسش های بالا می توان بهترین اسکرابر صنعتی مناسب با سطح و محیط مورد نظافت را انتخاب کرد. پیدا کردن و انتخاب مناسب ترین اسکرابر صنعتی می تواند موجب کاهش هزینه های نظافتی و افزایش راندمان آن شود.

 

 

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: