اهمیت نظافت سالن سینما به روش صنعتی

۲ بهمن ۱۳۹۹

سینما ها از جمله مکان های فرهنگی پر تردد می باشند که روزانه افراد بسیار زیادی در آن حضور پیدا می کنند. به همین دلیل به سرعت آلوده شده و نیاز به نظافت روزانه دارند. نظافت سالن سینما می تواند تاثیر مستقیمی در حفظ بهداشت و آرامش افراد داشته باشد. اما استفاده از روش های سنتی برای نظافت سالن های سینما، عملیاتی تقریبا غیر ممکن می باشد، زیرا این محیط فضای بسیار گسترده ای بوده و از بخش های با دسترسی کم تشکیل شده است. به همین دلیل نظافت آن با استفاده از روش های سنتی نه تنها کیفیت مطلوب را حاصل نمی کند بلکه نیاز به زمان زیادی دارد. به کارگیری دستگاه های تخصصی نظافتی نظیر انواع مکنده صنعتی یکی از راهکارهای پیشنهادی می باشد.

چرا نظافت سالن سینما مهم است؟

تردد افراد مختلف به یک مکان به معنی آلودگی بیشتر آن محیط می باشد. این درحالی است که عدم نظافت به موقع می تواند این مکان ها را به منبعی برای انتقال آلودگی ها تبدیل نماید. امروزه نظافت مکانیزه سالن سینما به یکی از فاکتورهای بسیار مهم در بررسی کیفیت و کارایی این سینما تبدیل شده است. وجود انواع مختلف لکه بر روی بخش های مختلف نظیر موکت و صندلی ها می تواند به طرز چشمگیری زیبایی سالن را تحت تاثیر قرار داده و افراد را برای حضور در آن سالن سینما دچار تردید نماید.

دلایل اهمیت استفاده از دستگاه های نظافت صنعتی سالن سینما

دلایل اهمیت استفاده از دستگاه های نظافت صنعتی سالن سینما

دلایل اهمیت استفاده از دستگاه های نظافت صنعتی سالن سینما

از آنجایی که نظافت سالن سینما باید به طور روزانه انجام شود. سرعت بالا از اهمیت زیادی برخوردار است. همچنین فضاهای کم دسترس بسیار زیادی در سالن سینما وجود دارد که با استفاده از روش های سنتی نمی توان به درستی همه آنها را پوشش داد. یکی دیگر از اصلی ترین مشکلات، زمان زیاد لازم برای خشک شدن صندلی،موکت و سطح کف بعد از شستشو به روش سنتی می باشد و این به معنای عدم امکان استفاده از محیط خواهد بود. در نتیجه امروزه نظافت مکانیزه سالن سینما با استفاده از دستگاه های پیشرفته و تخصصی به طور کامل جایگزین روش های سنتی شده است. در ادامه به بررسی برخی از رایج ترین دستگاه های نظافتی می پردازیم:

–  مکنده صنعتی در نظافت سالن سینما

از پرکاربردترین دستگاه های نظافتی در سینما می توان به جاروبرقی و یا مکنده صنعتی اشاره نمود. این مکنده ها با دارا بودن خرطومی های بلند می توانند به راحتی فضای غیر قابل دسترس مانند زیر صندلی ها را نظافت نمایند. از طرفی این جاروبرقی ها معمولا به صورت کوله ای قابل حمل هستند و از وزن کمی برخوردار می باشند. همین موضوع موجب می شود تا فرد به راحتی میان صندلی ها تردد نماید و فضاهای بین آن ها را نظافت کند. از طرفی برای نظافت نیاز به انرژی زیاد جهت حمل دستگاه های مکنده ندارد. از آنجایی که فضای بین صندلی ها به قدری کم است که نمی توان دستگاه های نظافتی را به راحتی از میان آن ها عبور داد استفاده از مکنده صنعتی کوله ای بهترین انتخاب می باشد.

– مبل و موکت شوی صنعتی مورد استفاده در نظافت سالن سینما

یکی از اصلی ترین بخش ها، صندلی و موکت سالن ها می باشد که در معرض انواع آلودگی، لکه و… قرار دارند که با استفاده از دستگاه های نظافت صنعتی مانند مبل و موکت شوی و دستگاه جاروبرقی صنعتی می توان به سادگی در سرعت بسیار بالا به نظافت و شستشوی این بخش ها پرداخت. از دیگر دستگاه های مکانیزه پرکاربرد در نظافت سالن سینما، مبل و موکت شوی صنعتی می باشد. که به منظور شستشو و نظافت صندلی و موکت های موجود در سینما مورد استفاده قرار می گیرد. سیستم مکش موجود در این دستگاه مکانیزه موجب افزایش سرعت خشک شدن صندلی ها می شود، به همین دلیل از انتقال آلودگی در سالن جلوگیری می نماید. همچنین جمع آوری تمامی آلودگی های سخت و عمیق از روی سطوح مختلف به کمک سیستم مکنده، موجب افزایش کیفیت نظافت آن ها می گردد.

مزایای نظافت صنعتی سالن سینما

از جمله برخی از این مزایا می توان به موارد زیر اشاره نمود:

– سرعت بالای نظافت

از ابتدایی ترین مزایای استفاده از روش های صنعتی در نظافت سالن سینما، می توان به سرعت بالای نظافت به وسیله دستگاه های تخصصی و مکانیزه اشاره نمود. از آنجایی که شستشوی روزانه سالن های سینما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، استفاده نمودن از این روش ها می تواند بهترین انتخاب باشد.

– افزایش کیفیت نظافت

به دلیل وجود فضاهای کم دسترس در سالن های سینما مانند زیر صندلی ها، استفاده نمودن از روش های صنعتی می تواند با تجهیزات کاربردی، نظافت این فضاها را به طور کامل انجام دهد.

– خشک شدن سریع پس از شستشو

مکنده صنعتی سالن سینما

مکنده صنعتی سالن سینما

شستشوی موکت و مبل ها در سالن سینما، ممکن است مدت زمان زیادی را جهت خشک شدن نیازمند باشد. اما استفاده از دستگاه های نظافت صنعتی مانند مبل شور صنعتی می تواند این زمان را به شدت کاهش دهد.

– سهولت استفاده

استفاده نمودن از دستگاه های مکانیزه نظافتی در سالن های سینما، بسیار آسان است. بنابراین هر فرد آماتوری نیز می تواند با استفاده از آن ها روند نظافت را پیش ببرد و از دستگاه ها استفاده نماید.

– صرفه جویی در مصرف آب و مواد شوینده

همچنین شستشو به وسیله مبل و موکت شوی صنعتی و همچنین جارو برقی صنعتی به میزان قابل توجهی در مصرف آب و مواد شوینده صرفه جویی می نماید. به همین دلیل این روش نظافتی علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب بسیار مقرون به صرفه نیز می باشد.

– حفظ ایمنی و سلامت افراد در نظافت صنعتی سالن سینما

جلوگیری از انتقال آلودگی در فضا و همچنین پیشگیری از سر خوردن افراد به دلیل خیس بودن سطوح و افزایش ایمنی کارکنان و مراجعه کنندگان از دیگر مزایای استفاده از این روش محسوب می گردد.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: