کاربرد جاروبرقی صنعتی ،تضمین کننده سلامت محصولات غذایی

15 دی 1395

مباحث پیرامون سلامت و ایمنی مواد غذایی بیشتر حول محور مراعات اصول بهداشتی، تجهیزات بهداشتی، ضد عفونی کننده های شیشمایی و … می باشد و کاربرد مکنده و جاروبرقی صنعتی بیشتر در مباحث مربوط به ایمنی کارخانه و کارکنان آن برای مثال در جلوگیری از آتش سوزی ناشی از گرد و غبار قابل اشتعال مطرح می گردد اما یک جاروبرقی صنعتی می تواند نقشی حیاتی در سلامت محصول یک کارخانه تولید کننده محصولات غذایی داشته باشد. در این مقاله نقش یک جاروبرقی صنعتی در حفظ سلامت مواد غذایی تولید شده در کارخانه مورد بررسی قرار می گیرد.


جلوگیری از آلودگی های باکتریایی


کاربرد جاروبرقی صنعتی در صنایع غذاییهزینه های مرتبط با آلودگی در صنایع غذایی مبلغ قابل توجهی می باشد. قسمت عمده این هزینه مرتبط به شکایات افراد مصرف کننده و دریافت غرامت به دلیل بیماری ناشی از مصرف مواد غذایی آلوده می باشد. در کنار این هزینه قابل توجه، ضرر ناشی از ایجاد دیدگاه منفی نسبت به سلامت محصولات غذایی یک کارخانه خاص هم باید در نظر گرفته شود.
برای نظافت تجهیزات فرآوری محصولات غذایی معمولا از جارو، تی و هوای فشرده استفاده می شود. اما کاربرد این سیستم ها دارای معایب متعدد می باشد:


– جارو کردن و استفاده از هوای فشرده، گرد و غبار را از محیط حذف نمی کند و تنها آن را جابجا می نماید.
– هنگام تی کشی، آب وارد محیط می شود و این آب می تواند به محلی برای رشد باکتری ها تبدیل گردد.

تنها با کاربرد یک جارو برقی صنعتی دارای گرید مواد غذایی با تکنولوژی فیلتراسیون پیشرفته، می توان اطمینان حاصل کرد که باکتری ها و سایر عوامل ایجاد کننده آلودگی از محیط حذف شده اند.


جلوگیری از آلودگی مواد غذایی با عوامل آلرژی زا


کاربرد جارو برقی صنعتی در کارخانه مواد غذاییدرصد بالایی از بیمارانی مراجعه کننده به اورژانس ها، افرادی مبتلا به آلرژی می باشند. برای حفظ یک محیط بصورت کاملا عاری از عوامل آلرژی زا، باید این عوامل بصورت۱۰۰% از کارخانه و تجهیزات آن حذف گردند.
دستگاه های جاروبرقی صنعتی مجهز به فیلترهای مناسب نظیر HEPA و ULPA به دو طریق از آلوده شدن مواد غذایی با عوامل آلرژی زا جلوگیری می نمایند:


– جاروبرقی صنعتی عوامل آلرژی زا را از محیط تولید حذف می نماید.
– فیلترهای قدرتمند به کار رفته در جاروبرقی صنعتی این عوامل آلرژی زا را از هوای خارج شده از دستگاه مکنده، جدا می نمایند و مانع بازگشت مجدد آنها به محیط می شوند.


امکان نظافت نقاط دور از دسترس


استفاده از جاروبرقی برای نظافت دور از دسترسمحدوده پوشش دهی جاروهای دستی و تی ها محدود می باشد و این ابزارهای دستی غالبا قادر به نظافت نقاط دوراز دسترس نمی باشند و مکان های با دشواری دسترسی معمولا محل مناسبی برای تجمع آلودگی و حشرات می باشند. یک جاروبرقی صنعتی امکان دسترسی و نظافت این نقاط را فراهم می نماید و با کاربرد آن می توان نسبت به نظافت نقطه به نقطه کارخانه اطمینان حاصل کرد.


سهولت نظافت جاروبرقی صنعتی


جاروبرقی صنعتی گزینه مناسب برای نظافت در صنایع غذایینظافت و حفظ بهداشت در محیط یک کارخانه صنایع غذایی تنها محدود به نظافت ماشین آلات و تجهیزات خط تولید نمی باشد و برای اطمینان از سلامت غذا، تمامی تجهیزات مورد استفاده در صنایع غذایی از جمله ابزارها و تجهیزات نظافت باید به سهولت و به نحو موثر تمیز شوند.


ابزارهای نظافت دستی مانند جاروها و تی ها ، خود می توانند بصورت محل تجمع باکتری و میکروب عمل نمایند. دستگاه های جاروبرقی صنعتی طراحی شده برای کاربرد در صنایع غذایی، غالبا از بخش های قابل جدا نمودن و اتصال مجدد تشکیل شده اند و دارای مخازن استیل می باشند، بنابراین نظافت و ضدعفونی کردن آنها به سادگی امکان پذیر است. این مسأله بدان معناست که در حین انجام عملیات نظافت، آلودگی بیشتری بصورت ناخواسته به سیستم وارد نمی شود.


با توجه به استانداردهای سختگیرانه اعمال شده به صنایع غذایی، کاربرد روش های سنتی نظافت و ابزارهای دستی نظیر جارو، تی و دستمال پاسخگوی نیازهای نظافتی کارخانه های تولید کننده مواد غذایی نبوده و نمی تواند سطح بهداشت مورد نیاز آنها را تضمین نماید. دستگاه های جاروبرقی صنعتی گزینه ای ایده آل برای کاربرد در صنایع غذایی بوده و علاوه بر تضمین سلامت مواد غذایی به دلیل برخورداری از استانداردهایی نظیر ATEX به حفظ ایمنی محیط کار و کارکنان نیز کمک می نمایند.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: