انواع جاروبرقی صنعتی و خانگی و کاربرد های آن

29 آذر 1396

جاروبرقی یا مکنده دستگاهی است که با ایجاد خلا داخل مخزن موجب جمع آوری آلودگی ها و مکش مواد به درون مخزن دستگاه می گردد. استفاده روز افزون از دستگاه جاروبرقی در محیط های گوناگون موجب طراحی و تولید محصولات متنوع گردیده است تا مشتریان بتوانند دستگاهی متناسب با نیاز خود انتخاب نمایند. امروزه یک دستگاه مکنده در انواع صنعتی و خانگی طراحی و طراحی می شود که در زیر به اختصار توضیح داده می شود.

جاروبرقی خانگی

جاروبرقی خانگی

جاروبرقی خانگی

جاروبرقی خانگی یک دستگاه مکش گرد و غبار و آلودگی فوق العاده قوی می باشد. این وسیله گرد و غبار را را به وسیله موتور قدرتمند خود مکش می کند. دستگاه جاروبرقی خانگی با استفاده از فیلتر آلودگی های هوای ورودی را جذب می کند. با استفاده از جاروبرقی خانگی که انواع متفاوتی دارد  می توان نظافت را به سادگی انجام داد. در حین انجام نظافت گرد و غبار نیز همراه با هوا و زباله های ریز و درشت وارد مخزن می شود. در صورتی که فیلتر جارو دارای کیفیت مناسب باشد و ذرات ریز آلوده را عبور ندهند، مکنده مانع ورود مجدد آلودگی به هوا می شود. دستگاه جاروبرقی خانگی از واحد های متفاوتی تشکیل شده است که عملکرد صحیح همه این واحد ها در کنار هم موجب فعالیت صحیح جارو برقی می گردند. واحد مخزن و فیلتر در همه مکنده ها یکسان بوده و از اهمیت بالایی نیز برخوردار است. از این وسیله به منظور رفع غبار و گرد و خاک فرش ها، نظافت خانه از مو، فضولات حیوانات، نظافت مبل ها، گردگیری میز و بخش های باریک و… در خانه ها استفاده می گردد.

دستگاه جاروبرقی صنعتی

یک دستگاه جاروبرقی صنعتی برای جمع آوری طیف وسیع تری از آلودگی ها طراحی شده است. قدرت و سرعت مکش به مراتب بالاتر از یک مدل خانگی و تجهیز به فیلتراسیون دقیق تر، بدنه مقاوم تر، مخازن در حجم های بزرگ ها، امکان استفاده پیوسته از دستگاه در برخی مدل ها و موارد دیگر عامل تمایز دستگاه جارو برقی صنعتی با مدل های خانگی شده است. در ادامه به بررسی برخی از مدل های این دستگاه ها می پردازیم:

– مکنده صنعتی آب و خاک

مکنده صنعتی آب و خاک

مکنده صنعتی آب و خاک

مکنده آب و خاک برای نظافت انواع فضاهای کوچک و بزرگ کارایی مناسب دارد. توانایی جمع آوری همزمان آلودگی های جامد و ضایعات مایع از اصلی ترین ویژگی های یک جاروی آب و خاک می باشد. تخلیه آسان، مقاومت در برابر خوردگی، وجود پمپ تخلیه در مواقع اضطراری، تجهیز به یک فیلتر فوق العاده در قسمت بیرونی مخزن دستگاه از دیگر ویژگی های مهم دستگاه جاروبرقی اب و خاک است. جداسازی دقیق آلودگی های جمع آوری شده به وسیله فیلتر، از ورود مایع به پمپ و سایر اجزا دستگاه جلوگیری می نماید. این دستگاه در انواع محیط های خانگی، اداری، تجاری و از همه مهم تر صنعتی به منظور مکش انواع آلودگی ها مانند گرد و غبار، مایعات روغنی و غیر روغنی، براده های چوب و آهن و …. استفاده می شود.

 

– جاروبرقی صنعتی هواکار

جاروبرقی صنعتی هواکار

جاروبرقی صنعتی هواکار

اساس کار این دستگاه به این گونه است که برخلاف سایر دستگاه های مکنده صنعتی برای تامین انرژی کاری خود نیاز به استفاده از منبع برق نداشته و با دریافت هوای فشرده توسط یک کمپرسور مرکزی یا سیار تغذیه می شوند. سیستم موتور مکش مکنده هواکار با نام ونتوری شناخته می شد. بدنه این دستگاه بسیار مستحکم، مقاوم و با ضخامت بالا از جنس فولاد می باشد که دارای رنگ اپوکسی می باشد. برای مصارف گوناگون می توان از لوازم جانبی های متفاوتی در کنار این جاروبرقی استفاده کرد، همچنین فیلتر جاروبرقی هواکار قابلیت جداسازی ذرات تا ۶ میکرون از مواد مایع را دارد.

 

– مکنده صنعتی ضد انفجار

مکنده صنعتی ضد انفجار

مکنده صنعتی ضد انفجار

در یک مرکز صنعتی انواع مختلقی از آلودگی ها به چشم می خورد. برخی از این مواد قابلیت انفجار داشته و در صورت مهیا شدن شرایط ممکن است باعث اتش سوزی شوند. برای جمع آوری آلودگی های خطرناک در بعضی صنایع، از جاروبرقی معمولی نمی توان استفاده کرد. بدین منظور باید از مکنده ضد انفجار استفاده کرد که دارای استاندارد EX است. طراحی جاروبرقی ضد انفجار به گونه ای است که می تواند مواد اشتعال زا و گرد و غبارهای خطرناک را جمع آوری کند. تمامی دستگاه های جاروبرقی ضد انفجار با بالاترین استاندارد های امنیتی و تجهیزات مختلف وارد بازار می شوند. جاروبرقی صنعتی ضد انفجار به فیلتر کیسه ای مجهز می باشند که از جنس پلی استر است و  قابلیت شستشو و استفاده از فیلتر را فراهم می کند. بدنه و ساختار  مکنده های ضد انفجار از جنس استیل ضد زنگ و با ضخامت بالا می باشد.

 

– جاروبرقی صنعتی غبارات خطرناک

برای جمع آوری آلودگی های سمی و خطرناک باید از دستگاه های کاملا تخصصی استفاده نمود که علاوه بر مهار گرد و غبار با جمع آوری آن ها از وارد شدن آسیب به سلامتی افراد جلوگیری شود. عملکرد این جاروبرقی به گونه ای است که مواد پخش شده روی سطح و گرد و غبار موجود در فضا را می بلعند، بدون آن که مواد را دوباره به محیط بازگردد و تهدیدی برای سلامتی باشند. آلودگی های موجود در محیط های صنعتی و نیمه صنعتی مانند سیلیس، مواد سرطان زا، مواد دارویی، آرسنیک، فلزات سنگین و … می توانند نمونه ای از مواد خطرناک و زیان آور برای سلامتی باشند. مکنده های غبارات خطرناک بر اساس نوع فیلتر به سه دسته تقسیم می شوند: فیلتر کلاس L که در محیط های با آلودگی کم خطر تر به کار می روند. فیلتر کلاس M بر روی مکنده هایی تعبیه می شود که برای جمع آوری آلودگی های با خطر متوسط به کار می روند. فیلتر H قوی ترین نوع فیلتر می باشد و به منظور جمع آوری آلودگی های پر خطر و سمی به کار گرفته می شود. فیلتر هپا ذرات خطرناک کوچکتر از ۱ میکرون را با دقت ۹۹.۹۹۵ درصد در خود نگه می دارد و اجازه عبور آن ها را نمی دهد.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: