نکاتی مهم به منظور خرید جاروبرقی خانگی

7 شهریور 1395

امروزه از جاروبرقی خانگی به عنوان یکی از مهم ترین وسایل نظافت در خانه یاد می شود که در طرح ها، اندازه ها و رنگ های گوناگونی تولید می شود. اولین جارو برقی در سال ۱۹۰۱ توسط هربرت سسیل بوث (Hubert Cecil Booth) در انگلستان اختراع شد. از آن موقع تا کنون جاروب های گوناگونی طراحی و تولید شده اند اما همگی به منظور نظافت ساخته شده اند.

با آنکه مدل های متفاوت جاروبرقی خانگی با ولتاژ و قدرت مکش متفاوتی ارائه شده اند؛ لیکن جملگی با عمل مکش غبار و رفع آلودگی به نظافت می پردازند. قطعاً جاروبرقی ها در زندگی امروز بشر نقشی مؤثر داشته و هنگامی که صحبت از نظافت و تمیزی می شود؛ اولین وسیله که در ذهن تداعی می گردد؛ جاروبرقی خانگی می باشد. همچنین نمی توان نقش جاروی را در نظافت فرش، موکت، مبل و سرامیک نادیده گرفت.

اما هنگام خرید یک جاروبرقی باید به نکاتی توجه کرد تا بتوان بهترین جاروی متناسب با نیاز را از میان انواع متنوع آن خریداری کرد. مهم ترین موارد از این نکات را با هم مرور می کنیم:

جاروبرقی خانگی۱. انتخاب جاروبرقی خانگی عصایی و یا معمولی

اولین سوالی که در خرید یک جاروبرقی به وجود می آید؛ انتخاب مدل عصایی و یا معمولی جاروبرقی می باشد. مدل های عصایی جارو برقی نیلفیسک،شارژی بوده و دارای باتری لیتیوم می باشد. این جارو برقی دارای ۲ سطح متفاوت سرعت در نظافت می باشد.

مدل های دیگر جاروبرقی خانگی نیلفیسک برقی بوده و در طرح ها و مدل های گوناگونی ارائه شده است. با توجه به نوع نیاز شما به نظافت با جاروبرقی و محیط مورد استفاده، می توانید جاروی مناسب را گزینش کنید.

۲. انتخاب جاروبرقی خانگی همراه یا بدون پاکت غبار

هر دو مدل دارای کارایی بالا بوده؛ اما انتخاب این که کدام یک بهتر است، بستگی به کاربر دارد. جاروبرقی خانگی هایی که بدون پاکت غبار تولید می شوند، نیاز به خرید مداوم پاکت غبار را نداشته و از این جهت کاملاً به صرفه می باشند. حال آنکه جاروبرقی های دارای پاکت، پس از پر شدن پاکت، باید آن را دور انداخته و یک پاکت دیگر جایگزین آن شود. البته در جاروبرقی های بدون پاکت باید این نکته را به خاطر داشته باشید که ظرف و فیلتر نیاز به نظافت و شستشوی دارد؛ که ممکن است کمی وقت گیر باشد. همچنین اگر اشتباهاً یک وسیله توسط جاروی به داخل پاکت مکش شود؛ باز گرداندن آن در جاروب های همراه با پاکت کمی سخت می باشد.

جاروب۳. سرعت مکش مناسب در جاروبرقی

اشتباه رایج در انتخاب و خرید یک جارو برقی توجه به میزان آمپر و توان می باشد. این اعداد فقط مربوط به موتور بوده و لزوماً در نظافت محیط تأثیر ندارد. عددی که در جارو برقی مهم می باشد، سرعت مکش (airflow) می باشد. سرعت مکش، حجم مکش را بیان و تعین می کند.

 

لوازم جانبی جارو برقی۴. لوازم جانبی جاروبرقی خانگی

قبل از خرید جاروبرقی مناسب، ابتدا نوع نظافت خود توسط جاروب را مشخص کنید. هر نوعی از نظافت نیاز به نوع خاصی از لوازم جانبی دارد. مثلا اگر جهت نظافت فرش وپرده بخواهید از جاروبرقی استفاده کنید نازل های مناسب نظافت فرش و پرده در اختیار شما قرار داده می شود. اگر بخواهید با جاربرقی خود به نظافت سرامیک و یا مبل بپردازید، نوع دیگری از لوازم جانبی در دسترس شما قرار می گیرد. بهتر است قبل از خرید یک جارو برقی، تمامی جوانب و حیطه کاری با این وسیله را بررسی نمائید.

جارو برقی۵. میزان مصرف

نکته مهم دیگر میزان مصرف شما می باشد. اگر در محیطی شلوغی بخواهید به نظافت بپردازید باید یک جاروبرقی جهت مصرف روزانه تهیه فرمائید. اگر محیطی آرام و کم تردد را بخواهید با جاروبرقی خانگی تمیز کنید، باید در هفته ۲ مرتبه آن را جارو بکشید. با توجه به میزان مصرف شما، مدل خاصی از جارو برقی در اختیار شما قرار می گیرد.

۶. زمان تغییر پاکت غبار

اگر شما دارای یک جارو برقی پاکت دار هستید، باید مراقب پر شدن پاکت غبار باشید. در اغلب جارو برقی های بدون پاکت غبار (bagless) نمایشگری که میزان پاکت را نشان می دهد وجود دارد. همچنین می توانید خودتان آن را چک کنید. البته بهتر است جهت کارایی بهتر و بیشتر، قبل از هر بار استفاده از جاروی، پاکت غبار را چک کنید.

۷. زمان تغییر فیلتر در جاروبرقی خانگی

فیلترها در جارو برقی خانگی بمانند پاکت غبار، نیاز به تغییر مداوم را ندارند. البته تغییر فیلتر بستگی به نوع استفاده نیز دارد. اگر جاروبرقی در محیطی بسیار آلوده مورد استفاده قرار گیرد؛ باید آن را در مدت زمان های کم تغییر داد. البته گفته می شود بهتر است هر ۶ ماه یک بار و یا با هر ۶ پاکت غبار، فیلتر را تعویض کرد. جهت جایگزینی فیلتر می توانید از فیلتر هپا بهره ببرید که اغلب جاروبرقی خانگی های نیلفیسک قابلیت تجهیز به آن را دارند. این فیلتر سبب نظافت محیط و بازگشت هوای پاک به آن می شود؛ چرا که فیلتر هپا بسیار قوی بوده و قابلیت نظافت و حذف غبار را تا ۹۹% دارا می باشد.

جاروی۸. میزان صدای تولید شده توسط جاروبرقی خانگی

جاروبرقی خانگی دارای صدایی در حدود ۷۰ دسیبل بوده که امکام بیشتر یا کم تر بودن آن می شود. برای آزمودن میزان صدای تولید شده در جارو برقی کافی است؛ دستگاه را روشن کرده و پس از چندین ثانیه به میزان صدا پی می برید.
بهتر است در حین خرید یک جاروبرقی به برچسب میزان مصرف آن نیز توجه کرد.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: