همه چیز در مورد انتقال دهنده های پنوماتیکی

12 دی 1396

سیستم منتقل کننده پنوماتیکی در واقعا یک مکنده صنعتی می باشد که برای منتقل کردن موادی مانند پودر، جودانه، کپسول خالی و مواد خشک توده ای سبک از طریق مسیر لوله، استفاده می شود. نیروی محرک این فرآیند از ترکیب اختلاف فشار و جریان هوا به وجود می آید. اجزای اصلی این منتقل کننده پنوماتیکی شامل یک دمنده هوا، منبع تغذیه، مسیر انتقال و جذب کننده گرد و خاک هستند.

نحوه عملکرد سیستم منتقل کننده پنوماتیکی

مکنده صنعتی منتقل کنندهانجام شدن هرکاری به انرژی نیاز دارد. انرژی لازم برای جا به جا شدن مواد توسط این مکنده صنعتی از ایجاد اختلاف فشار و خلا به همراه جریان هوا تامین می شود. در این دستگاه، فشار هوای درون مسیر انتقال توسط یک پمپ مکش تغییر کرده و خلا ایجاد می شود. بر اساس اینکه پمپ در چه نقطه ای از مسیر سیستم قرار گرفته باشد عملکرد آن به دو صورت کلی دسته بندی می شود: اگر پمپ در نقطه شروع دستگاه باشد با دمیدن هوا به داخل مسیر باعث افزایش فشار در نقطه شروع شده و انتقال صورت می گیرد. اگر پمپ در نقطه پایانی مسیر انتقال قرار گرفته باشد با مکش هوای درون لوله باعث کاهش فشار داخل آن شده و انتقال صورت می گیرد.

 

انواع نقاله های پنوماتیکی

منتقل کننده پنوماتیکیاین مکنده صنعتی منتقل کننده بر اساس نوع ایجاد اختلاف فشار به دو دسته فاز رقیق و فاز غلیظ تقسیم بندی می شود. نقاله های پنوماتیکی دارای طیف وسیعی از توان ۰.۳۷ کیلووات تا ۲۲ کیلووات و دبی جریان از ۱۰۰ کیلوگرم بر ساعت تا ۳۰۰۰ کیلوگرم بر ساعت می باشد. موتور های استفاده شده در این دستگاه ها نیز می توانند از نوع تک فاز یا سه فاز باشند.

 

برتری منتقل کننده پنوماتیکی نسبت به نقاله مکانیکی

جاربرقی صنعتی منتقل کنندهدر یک نقاله مکانیکی فرآیند جا به جایی در یک مسیر مستقیم با تغییر جهت های مختصر انجام می شود که هر مسیر نیاز به یک موتور جلوبرنده اختصاصی دارد. مسیر منتقل کننده مکانیکی به دلیل آن که روباز می باشد، به طور طبیعی تولید گرد و خاک می کند. نقاله مکانیکی فضای زیادی را اشغال می کند و به محل های بزرگ تر نیازمند است. همچنین این سیستم دارای اجزای مرتبط زیادی است که نیاز به تعمیرات و نگهداری مداوم دارند. در مقابل، یک مکنده صنعتی منتقل کننده از لوله های با قطر کوچک و ساده برای انتقال مواد استفاده می کند. این مسیر های انتقال می توانند به راحتی خم شوند تا در کنار تجهیزات موجود در اطراف سیستم قرار گیرند، این امر به انعطاف پذیری نقاله پنوماتیکی کمک می کند. این سیستم به طور کامل ایزوله می باشد و از اجزای متحرک کمتری برخوردار است.

 

کمبود های مکنده صنعتی منتقل کننده نسبت به یک نقاله مکانیکی

سیستم پنوماتیکیک مکنده صنعتی منتقل کننده نسبت به یک نقاله مکانیکی به توان بیشتری برای ایجاد اختلاف فشار و جا به جایی مواد نیاز دارد. در واقع در شرایط کاملا یکسان برای منتقل کردن مواد در یک مسیر مشخص، یک منتقل کننده پنوماتیکی به توانی در حدود ۱۰ برابر یک نقاله مکانیکی احتیاج دارد. این جاروبرقی صنعتی انتقال دهنده، به یک دستگاه جمع آوری گرد و خاک بزرگ تری نیز احتیاج دارد، زیرا بر خلاف یک نقاله مکانیکی مسیر انتقال مواد و هوا در این دستگاه به صورت جداگانه تعیین می شود. خواص فیزیکی برخی مواد باعث می شود که جابه جایی آن ها توسط یک منتقل کننده پنوماتیکی، سخت شود. به عنوان مثال، مواد با ابعاد بزرگ و انبوه بیشتر مانند سنگ و ریگ و مواد با خاصیت لزج مانند دی اکسید تیتانیوم.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: