چگونه موتور سیکلت را با واترجت صنعتی بشوییم؟

26 مهر 1396

شستشو و نظافت موتور سیکلت با واترجت صنعتی نه تنها موجب زیباتر شدن وسیله می شود بلکه در صورت عدم رسیدگی و نظافت به صورت منظم ظاهر و قطعات موتور سیکلت آسیب می بینند. شستن و نظافت موتور سیکلت با واترجت صنعتی بسیار راحت می باشد و تنها نیازمند منبع آب، واتر جت، اسفنج و مواد شوینده است همچنین استفاده از جلا دهنده ها برای نظافت لاستیک و قطعات پلاستیکی و فایبرگلاس قبل از اتمام عملیات شستشو موجب افزایش کیفیت نظافت و زیباتر شدن موتور سیکلت می شود.

الف. مرحله پیش شستشو

واترجت صنعتی موتور باید خنک شود. پاشش آب بر روی موتور گرم فاجعه بار است. تفاوت دما به صورت آنی می تواند باعث شکستگی در بدنه موتور شود. حتی اگر موتور سیکلت بر روی جاده ی خیس و گلی حرکت کرده است باید تا سرد شدن موتور منتظر ماند و سپس اقدام به نظافت آن کرد.

جمع آوری لوازم و وسایل مورد نیاز شستشو. در مدت زمانی که باید منتظر خنک شدن موتور ماند می توان وسایل مورد نیاز برای شستشو را جمع آوری کرد. تمام وسایل مورد نیاز شستشو موجود می باشد و واترجت صنعتی مخصوص شستشوی وسایل نقلیه، تولید شده توسط شرکت های معتبر را به راحتی سفارش داد و در کوتاه ترین زمان ممکن در محل انتخابی تحویل گرفت.

  • یک سطل
  • یک یا دو عدد اسفنج
  • چندین دستمال با جنس میکرو فیبر یا … برای خشک کردن
  • مواد شوینده
  • یک عدد مسواک قدیمی
  • واکس موتور سیکلت

واترجت صنعتیشروع عملیات شستشو با نظافت زنجیر. اگر موتورسیکلت دارای زنجیر باشد نظافت موتور سیکلت و چربی زدایی و گریس زدایی آن می تواند بسیار مفید باشد. این عملیات موجب می شود که کثیفی زنجیر در طول عملیات به سایر نقاط بدنه منتقل نشوند. به مانند شکل روبرو ماده پاک کننده را بر روی زنجیر اسپری کنید. و سپس با دستمال آن را تمیز کنید. می توان برای انجام این عمل نیز از واترجت صنعتی نیز استفاده کرد. توجه شود که بعد از نظافت موتور سیکلت از روان کنند زنجیر برای عملکرد بهتر آن در حرکت استفاده کرد.

 

 

 

واترجت صنعتینظافت قطعات پلاستیک موتور سیکلت با آب و مواد شوینده. قبل از شستشوی بدنه موتور سیکلت زوایا و مکان های کمتر در دسترس باید نظافت شوند. این زوایا و فرورفتگی های اطراف موتور بسیار مهم می باشند. می توان به کمک یک مسواک قدیمی این زوایا و فرو رفتگی ها را نظافت کرد. از مواد شوینده برای افزایش کیفیت استفاده شود. در حالت کلی از نظافت و شستشوی دیسک ترمز ها و یاتاق با این روش خودداری شود، هرگونه تماس با آب برای این اجزا مضر است و موجب خوردگی و سایر مشکلات می شود

 

 

ب. شستشو با واترجت صنعتی و خشک کردن بدنه

واترجت صنعتیشستشوی موتورسیکلت با واترجت صنعتی آب سرد. کارواش صنعتی با قابلیت پاشش پر فشار آب موجب جدا شدن هرگونه آلودگی از روی سطوح می شود. برخی از این واترجت های صنعتی مخصوص شستشوی بدنه خودرو و موتور سیکلت و کارهای سبک می باشد که با فشار آب مناسب به بدنه و سطوح معمولی آسیب نمی رساند.

شستشوی همه ی بدنه با اسفنج. به کمک یک اسفنج و مواد شوینده کل بدنه باید شستشو شود تا تمام آلودگی های روغنی از بین برود.

نظافت قسمت های پلاستیکی با مخلوط آب و مواد شوینده. اگر موتور سیکلت بخش های پلاستیکی داشت باید از محلول آب و مواد شوینده استفاده شود. به کمک اسفنج و مواد شوینده این سطوح را نظافت کنید.

واترجت صنعتیشستشوی دوباره موتور سیکلت با واترجت صنعتی. بعد از شستشوی بدنه موتور با اسفنج و مواد شوینده از کارواش صنعتی برای آب کشی و نظافت عمیق استفاده شود تا تمام آلودگی ها از بین برود.

خشک کردن آب موجود بر روی بدنه. به کمک دستمال بدنه موتور سیکلت را خشک کنید. به آرامی از دستمال بر روی بدنه استفاده کنید تا آسیبی به آن نرسد. هرگز اجازه ندهید که موتور سیکلت زیر نور آفتاب خشک شود.

 

 

 

واترجت صنعتیصندلی خودرو از جنس چرم می باشد. بعد از شستشو و خشک کردن بدنه از روغن مخصوص سطوح چرمی استفاده کنید تا رطوبت این سطح را خراب نکند. این روغن به راحتی قابل خرید است و از مواد شوینده اسیدی بر روی آن استفاده می کنید.

 

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: