چگونه کارایی کارواش خانگی را افزایش دهیم؟

۳۱ مرداد ۱۳۹۵

در دنبای امروز، استفاده از واترجت خانگی یا همان کارواش خانگی به یک شستشوی معمول تبدیل شده است؛ و روزانه شاهد آن هستیم. کارواش دستی از سال ۱۹۷۰ تا به امروز جهت شستشوی به کار می رود؛ اما آیا تا به حال به نظافت و شستشوی خود دستگاه واترجت خانگی فکر کرده اید؟ آیا می دانستید که نگهداری درست از کارواش برقی، کارایی و کیفیت عملکرد آن را افزایش می دهد؟ 
واترجت خانگی مانند هر وسیله دیگری نیاز به نظافت شستشوی داخلی و خارجی دارد. این نظافت باید با دقت و با حوصله  انجام پذیرد. چرا که واتر جت ها علی رغم قدرت بالای خود، بسیار حساس بوده و اگر این نظافت به درستی انجام شود عمر مفید دستگاه را تا چندین سال افزایش می دهد و شستشوی را با کیفیت بالاتری انجام خواهد داد.

نکته قابل توجه در کارواش خانگی این است که هنگام رویت کوچکترین خرابی و یا شکستگی بدنه یا لوازم جانبی مانند نازل و یا شلنگ، باید آن را تعویض کرد. این تعویض به موقع و زودهنگام سبب می شود که به دستگاه واترجت خانگی فشار اضافی وارد نشود و بتواند به درستی به شستشوی بپردازد.

بهتر است قبل از شروع نظافت، دفترچه راهنمای واترجت خانگی خود را مطالعه کرده و سپس به شستشوی بپردازید. جهت شستشوی کارواش دستی خود و لوازم جانبی آن می توانید از روش هایی که در ذیل آمده؛ بهره ببرید.

نظافت نازل واترجت خانگینظافت نازل ها

همراه با دستگاه واترجت خانگی، یک سوزنی به صورت استاندارد ارائه می شود. این سوزنی به منظور نظافت نازل ها طراحی و تولید شده است.

جهت شستشوی، ابتدا باید تمامی نازل ها از واترجت خانگی جدا شوند. سپس این سوزنی را به آهستگی وارد نازل کرده و به آرامی رسوب های ایجاد شده را پاک کنید. به یاد داشته باشید این عمل باید با دقت و ظرافت فراوان انجام شود تا آسیبی به نازل نیاید.

دقت کنید در قطر حفره داخل نازل تغییری به وجود نیاید.

شستشوی فیلتر کارواش خانگی

به منظور شستشوی فیلتر کارواش دستی ابتدا آن را خارج کرده؛ سپس آن را زیر آب شیر بگیرید. اجازه دهید آب به خوبی فیلتر را تمیز کند. اگر فلتر پاک نشد و رسوبات همچنان به آن چسبیده بود؛ می توانید از یک مسواک نرم کمک گرفته و آن را به نرمی و آسانی تمیز کنید.

بهتر است میزان روغن در پمپ واترجت خانگی را اندازه بگیرید. در صورت لزوم، مقداری روغن به آن بیافزائید.

همچنین به منظور افزایش کیفیت شستشوی و عمر واترجت خانگی خود بهتر است موارد زیر را رعایت کنید:

نازل کف پاش در واترجت خانگی۱. مواد شوینده

بهتر است پس از هربار استفاده از واترجت خانگی و شستشوی با مواد شوینده، مخزن مواد شوینده را کاملا خالی کرده و به خوبی بشوئید.

همچنین باید پس از جداسازی نازل مواد شوینده، مقداری با واترجت خانگی خود با فشار کم استفاده کرده تا مواد شوینده باقی مانده در نازل به صورت کامل خارج گردد. این عملکرد سبب کیفیت شستشوی بعدی و افزایش عمر نازل می شود.

کارواش خانگی۲. خاموش کردن کارواش برقی

پس از اتمام کار، سریعاً دستگاه واترجت خانگی را خاموش نکنید. بهتر است ابتدا فشار را کم کرده و سپس آن را خاموش کنید.

همچنین از تفنگی تا بدان جا استفاده نمائید که هیچ گونه آبی داخل آن باقی نماند. سپس آن را قفل کرده و دور از دسترس کودکان قرار دهید.

۳. آب باقی مانده

پس از اتمام کار، آب باقی مانده در دستگاه باید بصورت کامل خارج شود. برای این منظور باید واترجت خانگی روشن مانده و تا اتمام آب از کارواش دستی استفاده شود.

انبار ساده کارواش خانگی۴. لوازم جانبی

پس از اتمام کار، تمامی لوازم جانبی واترجت خانگی مانند نازل ها، شلنگ، لنس و تفنگی را از دستگاه جدا کنید. پس از جداسازی، واترجت خانگی به آسانی انبار می شود.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: