در شستشوی با واتر جت چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

6 شهریور 1395

واتر جت در ظاهر یک روش مؤثر و ساده در نظافت و شستشوی نمای خارجی خانه به نظر می رسد اما همین روش ساده و یا آسان یکی از خطرناک ترین طرق شستشوی بوده که اگر به درستی انجام نگیرد سبب خسارت های جانی و مالی می شود. در این مقاله سعی بر بازگو کردن خطرات کارواش خانگی شده است.

واتر جتشستشوی پنجره با واتر جت

شستن پنجره ها همواره کاری دشوار است که باید به آن پرداخت. بسیاری معتقد هستند که واتر جت این شستشوی را آسان کرده؛ و این شستشوی وقت بسیار کمی را می گیرد. اما همین کارواش دستی به سادگی می تواند هزینه های شما را چندین برابر کند.

استفاده نادرست از کارواش خانگی می تواند رنگ دیواره پنجره را برده و آن را خراب کند. همچنین اگر فشار آب بالا باشد، می تواند شیشه را بشکند. اگر بخواهید پس از آنکه رنگ دیواره پنجره با فشار آب خراب شد، دوباره آن را رنگ کنید؛ سبب پوسته شدن و زشت شدن نمای پنجره می شود. همچنین شستن پنجره با واتر جت امکان پاشش آب به داخل را افزایش می دهد. همین امر موجب خیس شدن فرش، لوازم نزدیک پنجره و مبل ها می شود. اگر رطوبت در این گونه وسایل باقی بماند؛ سبب از بین رفتن بافت آن می شود.

یکی از راه کار های مناسب جهت رفع این مشکل، پوشاندن لوازم داخل خانه با یک پارچه می باشد. همچنین قبل از استفاده از واتر جت تمامی نازل ها و فشار های مختلف را امتحان کرده و متناسب با جنس دیواره پنجره، نازل را انتخاب کنید.

شستشوی درب با کارواش دستی

اگر بخواهید درب منزل را با کارواش دستی خود بشوئید؛ علاوه بر مشکلاتی که در بالا نام برده شد؛ سبب خراب شدن زنگ در و در مواردی برق گرفتگی می شود. همچنین واتر جت سبب از بین رفتن لایه خارجی در می شود که از لحاظ امنیتی تأئید نمی شود.

راهکار مناسب این است که با فشار کم و با فاصله همچنین با زاویه مناسب اقدام به شستشو درب کنید.

شستشوی نمای خانه با واتر جتشستن نمای خارجی

در ایران، نمای خارجی خانه ها عمدتاً از سنگ های طبیعی مرمر، گرانیت و ترواورتن و مصالح مختلفی مانند آجر، سنگ، شیشه، سیمان، سرامیک، انواع دانه‌های سنگی رنگی با چسب‌های مخصوص و نیز از چوب های گوناگونی ساخته می شوند. فشار آب در واتر جت می تواند نمای ساخته شده را به مرور زمان کنده و نابود سازد.

بهتر است در شستشوی نمای خانه از کارواش خانگی ای بهره ببرید که بتواند با حداقل فشار بالاترین کیفیت در شستشوی را فراهم آورد.






شستشوی با کارواش خانگیشستشوی ماشین

یکی از کاربرد های مهم این واترجت شستشوی ماشین است که به آسانی و ظرف چندین دقیقه می توان تمامی قسمت های خارجی یک ماشین را شست. اما اگر از فشار نامناسب استفاده کنید و همچنین از نازل های اشتباه بهره ببرید، امکان ایجاد خطوط بر بدنه ماشین وجود دارد. همچنین فشار نامناسب آب می تواند شیشه ماشین را خرد کند.

جهت رفع این قبیل از مشکلات توصیه می شود دفترچه راهنمای کارواش خانگی خود را به دقت مطالعه کرده و از نازل های مناسب بهرمند شوید.

البته استفاده از واترجت خانگی در مواردی نظیر شستشوی حیاط خانه و یا نرده همچنین کف پوش، نه تنها مضر نیست بلکه بسیار مفید بوده و شستشوی با کیفیت را تضمین می کند.

همچنین در حین استفاده از واتر جت امکان بروز حوادث وجود دارد که به چند مورد آن اشاره می کنیم:

واتر جت۱. خطر افتادن

یکی از بیشترین اتفاقاتی که در حین عملیات شستشوی با واتر جت رخ می دهد؛ افتادن از نردبان است. بسیاری از مردم فکرمی کنند باید برای شستشوی قسمت های بالای ساختمان از نردبان استفاده کنند. هنگامی که از پله های نردبان بالا رفته و واتر جت را روشن می کنند، فشار کارواش خانگی آنها را به زمین می اندازد. احتمال خطر مرگ در این موارد بسیار زیاد می باشد؛ زیرا این افراد غالباً از میزان فشار واتر جت بی خبر بوده و به درستی در نردبان جای نگرفته و محکم و با احتیاط نایستادند.

حال آن که، واترجت به دلیل پاشش آب پر فشار قادر به شستشوی مکان های مرتفع می باشد. هنگام استفاده از واتر جت نیازی به نردبان، چهار پایه و غیره نخواهید داشت. با گزینش نازل مناسب می توانید تا ۱۵ متر ارتفاع را به آسانی بشوئید.

s-l300۲. خطر برق گرفتگی

یکی دیگر از اتفاقاتی که در شستشوی با کارواش خانگی به وقوع می پیوندد؛ برق گرفتگی است. اغلب افراد حین کار با واتر جت خطر برق گرفتگی را فراموش کرده و سعی بر شستن پریز برق با واتر جت و از فاصله دور دارند. همچنین برخی افراد سعی بر خرد کردن سیم با واتر جت دارند که صدماتی را شامل می شود.

۳. مجروح شدن

یکی دیگر از خطرات کار با این کارواش برقی مصدومیت می باشد. واترجت خانگی می تواند به دلیل فشار بسیار بالای خود، بسیار ویرانگر باشد. هنگام روشن بودن این دستگاه، از شوخی با افراد توسط کارواش خانگی پرهیز کنید. چراکه این محصول پر فشار سبب خسارات جبران ناپذیری نظیر قطع عضو می شود.

در پایان می توان نتیجه گرفت که واتر جت علاوه بر خطراتی که ذکر آن رفت، می توان دستگاه مفیدی جهت شستشوی باشد اگر از آن به درستی استفاده شود. همچنان که این دستگاه می تواند خطراتی را متحمل شود که جبران ناپذیر باشد. بهتر است قبل از استفاده از کارواش خانگی ابتدا تمامی جوانب را در نظر گرفته و همواره مسائل ایمنی را رعایت کنید. سپس به شستشوی با واتر جت بپردازید.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: