کاربرد های جاروبرقی صنعتی در صنایع تولید کاغذ

29 مهر 1396

صنایع کاغذ در بخش های مختلف تولید، پردازش و بسته بندی محصولات ، با آلودگی هایی روبرو هستند. این آلودگی ها در حین فرآیند های برش ، قالب گیری و وظایف دیگر بر روی سطح زمین و تجهیزات ایجاد می شود. نظافت دقیق بخش های مختلف تولیدی کاغذ و مقوا ، سبب افزایش بهداشت محیط و اطمینان افراد از تولید شدن یک محصول با کیفیت میگردد. دستگاه جارو برقی از جمله تجهیزات نظافتی قابل اتکا در صنایع کاغذ می باشد که به منظور جمع آوری براده های کاغذ و مواد دیگر بکار می رود. در این مقاله به بررسی نقش جاروبرقی صنعتی در این صنایع پرداخته می شود.

 

صنایع کاغذآلودگی های موجود در صنایع کاغذ

صنایع کاغذ با آلودگی های منحصر به فردی شامل فیبر ها و آلودگی های سرسخت مواجه هستند. این آلودگی ها به دیوار ها ، سقف و ماشین آلات می چسبند و علاوه بر کند کردن فرآیند تولید، تهدیدی برای کیفیت محصولات به حساب می آیند. ذرات و مواد دور ریختنی در صنایع کاغذ همچنین مشکلاتی را برای سلامت کارکنان ایجاد نموده و تاسیسات را به جهت حوادث ناشی از ذرات و گرد و غبار انفجاری ، در معرض خطر قرار می دهد. بنابراین نیاز است تا از دستگاه های جارو برقی صنعتی در این صنایع استفاده شود.

 

مزیت جاروبرقی صنعتی برای بخش های تولید کاغذ

گرد و غبار موجود در بخش های تولید کاغذ ، می تواند کارکنان را به بیماری های تنفسی مانند سرفه های مزمن ، تنگی قفسه سینه، خس خس کردن سینه، آسم و گلو درد دچار کند. همچنین خطر حوادث ناشی از گرد و غبار قابل اشتعال، همیشه در بخش های تولیدی کاغذ که دارای حجم زیادی از گرد و غبار معلق در هوا هستند، وجود دارد. جارو برقی صنعتی ، دستگاه قابل تنظیمی است که برای هرگونه کاربردی قابل تجهیز بوده و دارای ساختار مستحکمی می باشد. این دستگاه ، گرد و غبار موجود در بخش های صنعتی تولید کاغذ را جمع آوری نموده و موجب بهبود ایمنی کارکنان و افزایش بهره وری می شود.

 

انواع جاروبرقی های مناسب برای با صنایع کاغذ

جاروبرقی صنعتیدستگاه های جاروبرقی ، برای جمع آوری آلودگی ها در بخش های مختلف صنایع کاغذ کاربردی هستند. قابل حمل بودن این دستگاه ها و بهره مندی از چرخ های روان و محکم سبب می شود تا کاربر بتواند از ان جهت نظافت کلی ذرات کاغذ و بطور متناوب استفاده نماید. جارو برقی های مداوم کار و جارو برقی های مرکزی نیز به منظور کاربرد های یکپارچه استفاده می گردند. جاروبرقی های ضد انفجار نیز به منظور مکش ذرات خطرناک قابل استفاده هستند.

 

جمع آوری ذرات کاغذ در بخش های تولید

مکنده صنعتی مجهز به خرطومی و اتصالات مناسب قادر است بخش های تولید را در یک مدت زمان کم و بدون کاستی در کیفیت عملکرد نظافت نماید. با استفاده از تجهیزات جانبی مانند نازل های بلند و انحنا دار نیز می توان با سرعت و سهولت بالا ، ذرات کاغذ را از بالای لوله ها و بخش های دیگری که از دید کاربر مخفی هستند، جمع آوری کرد.

 

کنترل گرد و غبار

یایمنی کارکنان با نظافت محیط کاردستگاه نظافتی جاروبرقی ، علاوه بر افزایش سطح ایمنی کارکنان، توقف عملکرد دستگاه را به حداقل می رساند. نازل های مخصوص و اتصالات نظافتی برای جمع آوری گرد و غبار کاغذ مورد نیاز هستند. نازل PVC یکی از بهترین نازل های قابل استفاده برای این صنایع است با ساختار منعطف خود به خوبی به بخش های مختلف دسترسی دارد.

 

 

کنترل جوهر و ذرات تونر

ذرات جوهر و تونر بسیار ریز بوده و جمع آوری و به دام انداختن آن ها اغلب کار دشواری است. فیلتر کیسه ای، فیلتر کلاس M، فیلتر کارتریجی و فیلتر هپا اغلب در ساختار جاروبرقی تعبیه شده و برای این کار استفاده می گردند. بعضی از شرکت ها به جای این روش ، از چندین نیرو جهت جمع آوری جوهر و تونر استفاده می نمایند که چندان روش مناسبی نیست. دستگاه های جاروبرقی مرکزی با فیلتر مناسب جهت به دام اندازی این ذرات و نازل PVC به منظور جلوگیری از انباشت ذرات استاتیک مناسب این کار هستند. کاهش زمان نظافت، کاهش هزینه ها و افزایش ایمنی و سلامت کارکنان از مزایای این دستگاه به حساب می آیند.

لینک مفید :

جاروی صنعتی : فهرستی از تجهیزات نظافتی

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: