انتخاب دستگاه فرش شوی مناسب

10 مهر 1395

در بسیاری از منازل مسکونی همچنین رستوران ها، هتل ها و سایر مراکز تجاری از فرش یا موکت بعنوان کف پوش استفاده می گردد. رفت و آمد پیوسته بر روی سطوح فرش یا موکت شده، باعث نفوذ انواع آلودگی، جرم، خرده های غذا و … به عمق الیاف فرش یا موکت می گردد. حذف آلودگی های جای گرفته در تار و پود فرش یا موکت در بسیاری از موارد با استفاده از دستگاه جاروبرقی امکان پذیر نبوده و مستلزم انجام عملیات نظافت و شستشوی به شیوه ای حرفه ای تر می باشد. دستگاه فرش شوی یک ابزار نظافت کارآمد و مکانیزه است که به طور ویژه برای شستشوی فرش و موکت طراحی و تولید شده است.غالبا از دستگاه های فرش شوی مدرن برای شستشوی مبلمان نیز می توان استفاده نمود. در این مقاله دستگاه فرش و موکت شوی و پارامترهای مهم در انتخاب یک دستگاه مناسب مورد بررسی قرار گرفته است.


اهمیت شستشوی فرش


امکان شستشوی عمیق فرش با دستگاه فرش شویاستفاده منظم و متناوب از دستگاه جاروبرقی روشی موثر برای تامین نظافت و پاکیزگی سطوح فرش شده می باشد اما این روش به تنهایی و در طولانی مدت، پاسخگوی نیازهای نظافتی چنین محیط هایی نخواهد بود زیرا همانگونه که ذکر گردید جاروبرقی تنها آلودگی های سطحی را جمع آوری کرده و قادر به مکش آلودگی از اعماق تار و پود فرش و همچنین حذف لکه های بر جای مانده بر سطح آن نمی باشد. بنابراین به منظور حفظ زیبایی و ظاهر مطلوب فرش و موکت شستشوی آنها در فواصل زمانی ۱۲ یا ۱۸ ماهه ضروری می باشد. بدون شک یکی از مهم ترین دلایل استفاده از دستگاه های فرش و موکت شوی و شستن فرش بصورت عمیق و موثر، حفظ ظاهر زیبا و شکیل آن می باشد اما استفاده از این دستگاه کارآمد مزایای متعدد دیگری نیز به همراه دارد که ممکن است کمتر مورد توجه قرار گرفته باشند. برخی از مهم ترین آنها عبارتند از:


– افزایش طول عمر فرش و جلوگیری از فرسایش زود هنگام آن بعلت حذف عوامل فرساینده
– حذف لکه های برجامده از گل و لای کفش، مایعات ریخته شده و …
– تامین سطح بالاتری از بهداشت در محیط بعلت حذف آلودگی، گرد و غبار، حشرات ریز پنهان شده در تار و پود الیاف فرش
– حذف بوی نامطلوب فرش بعلت از بین بردن میکرو ارگانهایی همانند باکتری ها و قارچ ها


انتخاب دستگاه فرش شوی مناسب


مهم ترین پارامترهایی که هنگام خرید یک دستگاه فرش و موکت و شوی مناسب باید مورد توجه قرار گیرند، عبارتند از:


عملکرد دستگاه

کاربرد فرش شوی برای شستن فرش به شکل موثردستگاه فرش و موکت شوی از بخش های مختلفی تشکیل شده است. عملکرد بهینه دستگاه وابسته به طراحی صحیح و اصولی هر یک از این بخش ها می باشد. مهم ترین اجزاء تشکیل دهنده یک دستگاه فرش شوی و موکت شوی عبارتند از:


برس ها :

وظیفه شستشوی فرش را بر عهده دارند، طراحی این برس ها بصورت غلطکی بوده و جهت گیری الیاف برس باید به گونه ای باشد که بدون آسیب رساندن به فرش، آلودگی را از اعماق تار و پود فرش به نحو موثر خارج نماید. استحکام و مقاومت الیاف برس نیز دارای اهمیت می باشد.


سیستم مکش:

جمع آوری و مکش آب و آلودگی حاصل از برس زنی بر عهده سامانه مکش در دستگاه مبل و موکت شوی می‌باشد. سیستم مکش علاوه بر حذف آلودگی از محیط، باعث تسریع عملیات خشک شدن فرش یا موکت می گردد. و عملکرد بهینه آن از این لحاظ نیز دارای اهمیت می باشد.


لوازم جانبی کاربردی:

وجود تجهیزات جانبی کاربردی همانند سری مخصوص شستشوی مبلمان، تی مخصوص سطوح سخت و … میزان سودمندی دستگاه را افزایش داده و امکان استفاده از آن را برای نظافت و شستشوی سطوح گوناگون فراهم می نماید.


سهولت کاربرد


اهمیت سهولت کاربرد در انتخاب یک فرش شوی مناسبیکی از مهم ترین نکاتی که به هنگام انتخاب دستگاه فرش و موکت شوی باید مورد توجه قرار گیرد، سهولت کاربرد دستگاه می باشد. طراحی دستگاه به صورت چرخ دار، موجب سهولت جابجایی و حمل و نقل آن می شود. چرخ ها باید دارای حرکت نرم و روان باشند. همچنین طول مناسب کابل برق، شلنگ ها و لوله های مکش قدرت مانور دستگاه را افزایش داده به سودمندی بیشتر آن کمک می کنند.
نکته دیگر سهولت تخلیه مخازن دستگاه می باشد که سطح بالای بهداشت را به هنگام کاربرد دستگاه تضمین می نماید.


طراحی ارگونومیک


رعایت اصول ارگونومیک در طراحی دستگاه فرش و موکت شوی همانند دسته های ارگونومیک قابل تنظیم و … سلامت کاربر را تضمین نموده و از آسیب دیدگی وی بعلت کار با دستگاه در طولانی مدت جلوگیری می نماید.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: