دستگاه مکانیزه فرش و موکت شویی

15 مهر 1399

فرش ها یکی از اعضای جدا نشدنی دکوراسیون داخلی می باشند که نظافت آنها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. مخصوصا فرش های دستبافت که به راحتی و با استفاده از هر ماده شوینده ای نمی توان آن ها را شست. در گذشته از روش های سنتی و دستی به منظور شستشوی انواع مختلفی فرش و موکت استفاده می گشت. اما امروزه دیگر نیازی به صرف زمان طولانی و انجام کار فیزیکی دشوار برای شستشوی این بخش لازم نیست. چراکه دستگاه های نظافتی پیشرفته با هدف تسهیل نمودن فرایند شستشوی طراحی شده اند. دستگاه های موکت شوی از جمله این تجهیزات هستند که در مدل های صنعتی و خانگی طراحی و تولید شدند. در کنار مدل های صنعتی و سخت کار دستگاه شستشوی موکت در ابعاد کوچکی طراحی شده است و می تواند با مانورپذیری بالا به شستشو بپردازد.

دستگاه موکت شوی چیست؟

دستگاه موکت شوی چیست؟

دستگاه موکت شوی چیست؟

از مهم ترین ویژگی و نیازهای یک قالیشویی معتبر و بزرگ، کیفیت و سرعت بالا در شستشوی فرش ها است. بنابراین شستشوی فرش ها به صورت دستی نمی تواند این نیاز را برطرف نماید. دستگاه های شستشوی فرش و موکت می توانند در کمترین زمان، فرش و موکت و سطو ح مشابه را با کیفیت مناسب شستشو دهند. به طور کلی دستگاه قالیشویی، یک وسیله برای شستشوی پر قدرت فرش ها است. این دستگاه می تواند تمامی آلودگی های روی فرش را بدون آسیب رساندن از بین ببرد. سپس فرش را آبکشی نموده و آماده خشک شدن نماید. دستگاه قالیشویی را نمی توان به دلیل ابعاد و ویژگی های فنی آن، در منزل و یا فضایی غیر از قالیشویی مورد استفاده قرار داد. اما امروزه وجود دستگاه فرش و موکت شوی این نیاز را برطرف نموده است. این دستگاه ها را می توان تحت عنوان دستگاه فرش شور و  تهیه نمود. برای تمیز کردن فرش ها باید مقداری از مواد شوینده با کیفیت را به همراه حجم مشخصی آب روی سطح پاشش شود.

دستگاه موکت شور ترکیب آب و شوینده را روی فرش پاشش می نماید. سپس با استفاده از موتور مکنده آلودگی ها جمع آوری شده و فرش خشک می گردد. اما نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که تا زمانی که فرش کاملا خشک شود، نباید روی آن حرکت کنید و یا وسیله ای روی آن قرار دهید.

نحوه عملکرد دستگاه موکت شور

برای استفاده از دستگاه مبل شور در ابتدا باید مبل ها را از آلودگی هایی مانند گرد و غبار پاک نمود. این گرد و خاک در طولانی مدت موجب پوسیده شدن پارچه های مبل خواهد شد. سپس برای استفاده از این دستگاه باید در ابتدا میزان مشخصی از مواد شوینده را به همراه آب درون مخزن دستگاه ریخت. پس از آن با استفاده از دستگاه فرش و موکت شور، مخلوط آب و شوینده روی سطح پاشش می گردد. در ادامه به کمک مکنده دستگاه، آب های آلوده را از روی مبل جمع آوری نمود. دستگاه موکت شویی در تمامی فضاهای مسکونی، اداری و تجاری قابل استفاده است. اما نکته ای که باید به آن توجه نمود، این است که یک مبل و موکت شوی صد درصد آب آلوده را جمع آوری نمی نماید. بنابراین پس از شستشوی مبل بهتر است اجازه دهید تا مبل کاملا خشک شود. سپس از آن استفاده نمود. بهترین زمان برای استفاده از دستگاه فرش شور در فصول گرم است. زیرا باز بودن در و پنجره به زودتر خشک شدن مبل ها کمک می نماید.

 

نکات حائز اهمیت استفاده از دستگاه فرش و موکت شور

نکات حائز اهمیت استفاده از دستگاه فرش و موکت شور

نکات حائز اهمیت استفاده از دستگاه فرش و موکت شور

از آنجایی که فرش و مبلمان از جمله لوازم خانگی هستند که به طور روزانه از آنها استفاده می شود آلودگی ها می تواند به راحتی در تار و پود آنها نفوذ کرده و موجب کثیف شدن شود. به همین دلیل است که تمیزی و نظافت فرش و مبلمان تاثیر بسیار زیادی در زیبایی دکوراسیون داخلی خانه دارد.

دستگاه مبل شور از جمله دستگاه های کاربردی است که می تواند بدون آسیب رساندن به بافت پارچه و  اسفنج ها به نظافت آنها کمک نماید. از طرفی داشتن دستگاه بخارشوی و یا مبل شور می تواند در طولانی مدت از نظر اقتصادی کاملا مقرون به صرفه محسوب گردد. البته باید توجه داشت که استفاده اصولی از دستگاه فرش و موکت شوی در افزایش عمر مفید دستگاه و حفظ کیفیت نظافت بسیار موثر خواهد بود. از طرفی برند تجاری، قدرت مکش، میزان آب گیری، قابلیت تنظیم درجه حرارت بخار و آب و … همگی از مواردی هستند که در تعیین قیمت دستگاه شستشوی موکت تاثیر گذار خواهند بود.

علل استفاده از دستگاه موکت شور

از مزیت های این دستگاه می توان به موارد زیر اشاره نمود.

– این دستگاه قابل استفاده در محیط های مختلف است.

– مبل شور مواد شوینده و آب را به گونه ای جمع آوری می نماید که موجب سریع تر خشک شدن فرش می شود.

– طراحی دستگاه مبل و موکت شوی به صورتی است که می تواند در مصرف آب و مواد شوینده صرفه جویی نماید.

– دسته این دستگاه قابل تنظیم می باشد به همین دلیل استفاده از آن را راحت تر می کند.

– مبل شور دارای ابزار مخصوصی است که با استفاده از آنها می توان مبل و سطوح ناهموار را نیز به راحتی تمیز نمایید.

– از آنجایی که علاوه بر شستشوی فرش می توان از آن برای نظافت دیگر سطوح پارچه ای مانند پرده و مبل نیز استفاده نمود. ابزارهای مخصوصی برای دستگاه شستشوی موکت طراحی شده است.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: