جشن ۱۱۰ سالگی شرکت نیلفیسک

10 اسفند 1394

در سال ۲۰۱۶ شرکت نیلفیسک به عنوان اولین مخترع جاروبرقی خانگی در کل اروپا، سالگرد ۱۱۰ سالگی خود را جشن گرفت. از این رو در ادامه قصد داریم تا نگاهی اجمالی بر تاریخچه درخشان این شرکت داشته باشیم:


جاروبرقی و دیگر محصولات شرکت نیلفیسک در طول ۱۱۰ سال

جاروبرقی صنعتی و مکنده در سال ۱۹۰۶ شرکت نیلفیسک توسط یک مهندس جوان دانمارکی به نام Peder Adersen Fisker تاسیس شد. میل به کسب دانش بیشتر و تمایل به راه اندازی کمپانی جهانی با هدف بهره برداری از پتانسیل های فن آوری، اصلی ترین دلایل این مهندس جوان برای راه اندازی شرکت نیلفیسک بود. در سال ۱۹۱۰، Fisker اولین جاروی برقی خود را با نام Nilfisk که بر گرفته از ترکیب نام صاحبان کمپانی و اولین جاروی الکتریکی در تمام اروپا بود، ثبت کرد. جاروبرقی Nilfisk C1 به عنوان انقلابی در امور نظافتی، به پایه اصلی شرکت نیلفیسک تبدیل شد.از ویژگی های درخشان این محصول در زمان خود می توان به وزن ۱۷.۵ کیلوگرمی آن اشاره نمود که به راحتی توسط یک فرد قابل حمل بود.


اختراع جاروبرقی خانگی، زندگی را برای بسیاری از افرادی که مجبور به جاروکشی سطوح بودند آسان نموده و مورد تقاضای بسیاری از افراد ، حتی در کشور های خارجی قرار گرفت. محدودیت و کوچک بودن بازار تقاضا در دانمارک، این مهندس جوان را به فکر صادرات به سایر کشور ها انداخته، و او توانست در اوایل سال ۱۹۱۱ اولین صادرات خود را که شامل نیمی از محصول تولید شده بود، به دیگر کشور ها انجام دهد. در سال ۱۹۵۴ محصولات تولیدی شرکت از مرز یک میلیون گذشت. بسیاری از آنها به واسطه کیفیت بالای محصول هم چنان قابل استفاده می باشند.


مکنده صنعتی و در نهایت تولید موتوراز آنجایی که در دوران سخت لوازم الکتریکی در طول جنگ جهانی اول Fisker نمی توانست فقط به جاروبرقی تولید شده اتکا کند در سال ۱۹۱۹ موتور سیکلت Nimbus را به نام خود ثبت نمود. طراحی این موتور سیکلت نیز همانند اولین جاروبرقی، انقلابی در زمان خود بود. خوشبختانه در دهه ۱۹۴۰ بازار فروش جاروبرقی مجددا به حالت اول خود برگشته و شرکت نیلفیسک اولین جاروبرقی صنعتی خود را به بازار عرضه کرد. به دنبال آن در دهه ۱۹۵۰ اولین دستگاه اسکرابر و در دهه ۱۹۶۰ اولین نمونه از جاروبرقی های آب و خاک روانه بازار شدند. به واسطه اوضاع مناسب در دهه ۶۰ تولید موتورسیکلت به منظور تمرکز بر روی تجهیزات نظافتی متوقف شد.


فراتر از جاروی برقی

در دهه ۱۹۵۰ محصولات تولیدی شرکت به واسطه عرضه دستگاه های اسکرابر گسترش یافت، عرضه این محصول خلاقانه معیاری از مصمم بودن شرکت نیلفیسک در بدست گرفتن بازار نظافت بود. در ابتدا این محصول تنها برای صادرات تولید شده بود، اما به منظور تولید ان نیاز به فراهم نمودن مواد خام و اولیه بود. اگر چه هدف اصلی از تولید این محصول افزایش ایمنی و کیفیت نظافت بود اما دستگاه اسکرابر نظافت سطوح را برای کاربران آسان نموده بود.


جاروبرقی صنعتی و اسکرابردر اواخر دهه ۱۹۸۰ شرکت نیلفیسک به عضویت گروه NKT در آمده، و نقش موثری در تحکیم این صنعت در دهه های بعدی ایفا نمود. گسترش و بزرگ شدن هر روزه این شرکت موجب عرضه محصولات متنوعی چون اسکرابر، مکنده صنعتی، واترجت و سوییپر شده است.شرکت نیلفیسک اکنون با عرضه محصولات متنوع به عنوان یکی از بهترین تولید کنندگان دستگاه جاروبرقی، ماشین های نظافتی چند منظوره، مکنده های ضد آلرژی، برنده جوایز متعددی در زمینه های تجهیزات مراقبت از سطوح، ماشین های چند منظوره فضای خارجی، پمپ ها و موتور های اختراعی، طراحی خلاقانه شوینده های فشار قوی و … شده است.


لینک های مفید:

مکنده صنعتی : فهرست محصولات

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: