کاربرد و دلیل استفاده از مکنده صنعتی کارخانه سیمان

30 دی 1399

کارخانه های سیمان سازی از جمله صنایعی است که به شدت نیاز به نظافت دارد. این صنایع به دلیل مواد اولیه ریز و پودری، در نهایت آلاینده و آلودگی های بسیاری را در فضای کارخانه و خط تولید به جا خواهد گذاشت. به همین دلیل به منظور جلوگیری از آسیب دیدگی تجهیزات و ماشین آلات در این کارخانه ها و همچنین افزایش ایمنی و حفظ سلامت افراد، نظافت این کارخانه ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. از جمله دستگاه نظافت صنعتی مورد استفاده در این بخش، مکنده صنعتی کارخانه سیمان می باشد.

همه چیز درباره مکنده صنعتی کارخانه سیمان

مکنده صنعتی کارخانه سیمان تقریبا عملکردی مشابه دیگر دستگاه های جاروبرقی صنعتی دارد. اما از آنجایی که آلودگی و آلاینده های صنایع سیمان، بسیار ریزتر و سخت تر از دیگر آلودگی ها می باشند، معمولا قدرت مکش و ظرفیت مخزن جاروبرقی صنعتی کارخانه سیمان، بسیار بیشتر از دیگر مدل ها می باشد. این مکنده ها به گونه ای طراحی و تولید شده اند که می توانند حجم زیادی از آلاینده ها را در مخازن خود جای دهند. از طرفی خرطومی مکنده صنعتی کارخانه سیمان، به گونه ای طراحی شده است که می تواند فضاهایی با دسترسی بسیار کم را نیز نظافت نماید. همچنین فیلتر تعبیه شده بعد از خرطومی و قبل از مکنده، موجب می شود تا آلودگی ها حین نظافت مجددا در هوا پراکنده نشوند، در نهایت می توان اینگونه بیان نمود که جارو برقی صنعتی کارخانه سیمان جزو سخت کارترین جارو برقی ها بشمار می آید که با توجه به نیاز کارخانه سیمان به انواع مختلفی دسته بندی شده اند.

– انواع دستگاه مکنده کارخانه سیمان

انواع جاروبرقی صنعتی کارخانه سیمان، با توجه به مکانیزم نظافتی آنها کاربرد و همچنین محل استفاده به دو دسته ثابت و وکیوم لودر تقسیم بندی نمود. از نوع ثابت مکنده کارخانه سیمان در مکان های بسیار وسیع استفاده می شود. همانطور که از نام این دستگاه پیداست، این دستگاه مکنده ای ثابت دارد که توسط چند انشعاب به فضاهای مختلف منتقل شده است. اما مکنده های پرتابل معمولا بر روی یک لودر قرار می گیرند و به محل مورد نظر برده می شوند.

– کاربرد جارو برقی صنعتی کارخانه سیمان

کاربرد جارو برقی صنعتی کارخانه سیمان

کاربرد جارو برقی صنعتی کارخانه سیمان

نظافت کارخانه های سیمان با استفاده از روش های سنتی، کاری کاملا غیر ممکن و بی فایده است. به دلیل وسعت بالای کارخانه و همچنین آلودگی های سخت آن، نظافت این فضاها فقط با استفاده از دستگاه های نظافت صنعتی امکان پذیر می باشد. مکنده کارخانه سیمان از جمله دستگاه های نظافت مکانیزه است که کاربرد بسیار فراوانی در این صنایع دارد. از مکنده صنعتی کارخانه سیمان علاوه بر جمع آوری و نظافت آلودگی ها می توان در جابه جایی مواد نیز استفاده نمود. از آنجایی که در صنعت سیمان، منتقل شدن آلودگی از بخشی به بخش دیگر می تواند خطرناک و آسیب زننده باشد. ورود آلاینده ها و ذرات درون تجهیزات و ماشین آلات موجود در خط تولید می تواند طول عمر آنها را کاهش داده و موجب خرابی آن ها شود.

– مزایای استفاده از جاروبرقی کارخانه سیمان

از آنجایی که پخش شدن گرد و غبار ناشی از آلودگی های کارخانه سیمان، می تواند سلامت کارکنان حاضر در کارخانه را به خطر بیاندازد. از طرفی کارخانه های سیمان، بیشترین آلاینده و آلودگی را تولید می نمایند. به همین دلیل نظافت به موقع و با فاصله زمانی کم این صنایع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. از جمله دلایل استفاده از جاروبرقی صنعتی صنعتی کارخانه سیمان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • استفاده از مکنده صنعتی کارخانه سیمان موجب می شود تا علاوه بر نظافت و جمع آوری آلودگی ها، بتوان مواد قابل بازیافت را نیز جمع آوری و تفکیک نمود. به همین دلیل در کاهش هزینه های کارخانه موثر واقع شود.
  • به دلیل عدم ورود آلاینده ها درون تجهیزات و دستگاه های صنعتی، عمر مفید دستگاه ها افزایش می یابد. از طرفی نیاز دستگاه های صنعتی به سرویس و تعمیر نیز کاهش خواهد یافت.
  • میزان ایمنی و سلامت کارکنان، هنگام نظافت به وسیله جاروی صنعتی کارخانه سیمان، به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.
  • همین دلیل است که استفاده از این مکنده ها در افزایش کیفیت نظافت نیز نقش موثری دارد.
  • استفاده از این دستگاه نظافت مکانیزه، موجب می شود تا حین نظافت، نیاز به نیروی کار به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند.
  • تجهیزات و خرطومی بلند مکنده های صنعتی کارخانه سیمان، موجب می شود تا به راحتی فضاهای غیر قابل دسترس را نیز بتوان نظافت نمود.
  • جلوگیری از انتقال آلودگی ها از بخشی به بخش دیگر نیز، موجب می شود تا عمر مفید دستگاه های صنعتی افزایش پیدا نماید.
  • از آنجایی که آلاینده های ناشی از نظافت کارخانه های سیمان از حجم بسیار بالایی برخوردار هستند. جابه جا نمودن آلاینده های جمع آوری شده به روش سنتی، تقریبا غیر ممکن می باشد. به همین دلیل است که سهولت در جا به جا نمودن آلودگی های کارخانه سیمان، از دیگر مزایای این دستگاه ها محسوب می گردد.
  • همچنین استفاده از این مکنده های صنعتی موجب می شود تا بخش هایی با دسترسی کم را نیز بتوان به راحتی نظافت نمود.

– خرید مکنده کارخانه سیمان

خرید مکنده کارخانه سیمان 

خرید مکنده کارخانه سیمان

جاروی صنعتی نقش موثری در افزایش عمر دستگاه ها، حفظ ایمنی کارکنان، کاهش زمان نظافت، افزایش کیفیت نظافت، توانایی تفکیک و بازیافت مواد اولیه و … دارد. به همین دلیل است می تواند به کاهش هزینه های نظافت و اقتصادی بودن این روش نظافتی در طولانی مدت اشاره نمود. اما به هنگام خرید دستگاه توجه به برخی بسیار اهمیت دارد. ازجمله:

  • توجه به نوع مکنده صنعتی کارخانه سیمان با توجه به وسعت و نیاز کارخانه
  • اطمینان از وجود تجهیزات دستگاه مکنده و همچنین سلامت آن ها
  • توجه گارانتی دستگاه جارو
  • خرید از مراکز معتبر
اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: