جاروبرقی صنعتی سیمان و نظافت کارامد و موثر

24 مهر 1399

سیمان از جمله مواد اولیه در ساخت و ساز است که در کارخانه های سیمان سازی تولید می گردد. مواد اولیه ای نظیر سیلیس، آهک، رس و انواع اکسیدهای معدنی در این کارخانه ها طی فرایندهای تخصصی به سیمان تبدیل می گردند. در طی این فرایند ها آلودگی های پودری و مواد چسبنده در حجم بالا در محیط تولید می شوند که عدم جمع آوری و حذف آنها می تواند مشکلات متعددی را برای محصول تولیدی و کارکنان داشته باشد. جاروبرقی صنعتی کارخانه سیمان از جمله دستگاه های نظافت صنعتی است که کاربرد بسیاری در این صنعت دارد. در ادامه قصد داریم شما را با دستگاه مکنده سیمان و کاربرد آن به طور کامل آشنا کنیم.

لزوم استفاده از جاروبرقی صنعتی سیمان

لزوم استفاده از جاروبرقی صنعتی سیمان

لزوم استفاده از جاروبرقی صنعتی سیمان

سیمان در چند مرحله تهیه و تولید می شود. استخراج مواد اولیه، ذخیره سازی و انبار، پخت مواد، ترکیب نمودن و در نهایت بسته بندی و حمل سیمان تولید شده روند کلی تولید این ماده است. در هر مرحله از تولید سیمان، آلودگی هایی تولید شده که با سرعت بالایی در محیط پخش می شوند. این آلودگی ها روی تمامی تجهیزات، ماشین آلات و سطوح قرار می گیرند و می توانند موجب خرابی دستگاه ها و متوقف شدن خط تولید شوند همچنین از طریق تنفس و لمس سطوح، سلامت افراد را تهدید می نمایند. از طرفی این آلودگی ها خطری جدی برای محیط زیست محسوب می شوند، که در طول زمان اثرات مخربی دارند. به همین دلیل نظافت مرتب کارخانه تولید سیمان، امری ضروری است. به کارگیری روش های نظافت صنعتی شامل استفاده از دستگاه هایی نظیر مکنده سیمان است تا با قدرت بالا این آلودگی ها را از محیط حذف نمایند.

 

جاروبرقی صنعتی سیمان چیست؟

مزایای استفاده از جاروبرقی صنعتی سیمان

مزایای استفاده از جاروبرقی صنعتی سیمان

مکنده سیمان از جمله تجهیزات نظافت مکانیزه است که به منظور جمع آوری آلودگی های پودری در بخش های داخلی کارخانه سیمان مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه می تواند با قدرت بسیار بالا ریزترین ذرات را نیز از محیط جمع آوری می نماید. به همین دلیل در افزایش کیفیت نظافت و حفظ سلامت کارکنان، بسیار موثر و کارآمد می باشد. یک دستگاه جاروبرقی صنعتی عملکردی کاملا مشابه با نمونه های خانگی دارد. به این ترتیب که مکش هوا و آلودگی ها به دلیل ایجاد خلا در مخزن صورت می گیرد اما بدون شک یکی از دلایل متمایز کننده این دستگاه ها با انواع خانگی قدرت فوق العاده بالای مکش و امکان جمع آوری مواد چگال، شیمیایی، غبارات قابل احتراق و … می باشد.

مزایای استفاده از جاروبرقی صنعتی سیمان

از جمله برخی از مهم ترین مزایای استفاده از یک دستگاه نظافت صنعتی مناسب نظیر مکنده سیمان در محیط صنعتی عبارتند از:

– بازیابی مواد

مکنده قدرتمند موجود در دستگاه جاروبرقی صنعتی سیمان، می تواند در بازیابی مواد اولیه بسیار موثر باشد. از آنجایی که مواد و ذرات ریخته شده روی سطوح و کف، در برخی موارد امکان استفاده مجدد دارند این جارو برقی ها می توانند با جمع آوری مواد از به هدر رفتن آن ها جلوگیری نمایند. به همین دلیل استفاده از مکنده صنعتی سیمان در کاهش هزینه های تولید و تهیه مواد اولیه بسیار موثر خواهد بود.

– سرعت و کیفیت بالای نظافت

مخزن بزرگ و قوی این دستگاه نظافت صنعتی می تواند حجم بسیار زیادی از ذرات و پودرهای ریخته شده را در خود جای دهد. این کار علاوه بر حفظ مواد اولیه، در افزایش سرعت نظافت نیز موثر می باشد. هنگام استفاده از این جارو برقی هیچ گونه گرد و غباری در هوا پخش نمی شود. از طرفی آلودگی در محیط جا به جا نمی گردد.

– فیلتراسیون قوی

 فیلتراسیون قوی جاروبرقی صنعتی سیمان

فیلتراسیون قوی جاروبرقی صنعتی سیمان

فیلتر هپا مورد استفاده در دستگاه جاروبرقی صنعتی سیمان، موجب می شود تا ریزترین ذرات را نیز جمع آوری نماید این فیلتراسیون از وارد شدن ذرات به موتور دستگاه جلوگیری نموده و به همین دلیل می تواند به افزایش عمر دستگاه کمک نماید.

– کاربری آسان

بر خلاف روش های سنتی که به انرژی و نیروی انسانی زیادی جهت نظافت کارخانه نیاز دارد، استفاده از جاروبرقی صنعتی سیمان به راحتی و با کمترین تعداد نیرو امکان پذیر می باشد. از طرفی نیازی به دریافت انرژی بالایی از فرد ندارد. کافی است کاربر آن را هدایت نموده و با استفاده از مکنده آلودگی ها را جمع آوری نماید.

– کمک به محیط زیست

از آنجایی که آلودگی های موجود در کارخانه سیمان، ذراتی خطرناک برای محیط زیست محسوب می شوند. استفاده از جاروبرقی صنعتی سیمان می تواند در حفظ محیط زیست نیز تاثیر گذار باشد.

– دسترسی به دورترین نقاط

غیر قابل دسترس ترین و دورترین سطوح نیز با استفاده از دستگاه مکنده صنعتی سیما، به راحتی نظافت خواهند شد.

– سیستم سایکلون

امکان عملکرد پیوسته مکنده صنعتی سیمان

امکان عملکرد پیوسته مکنده صنعتی سیمان

سیستم سایکلون مکنده به کارگرفته شده در این دستگاه، گرد و غبار را از ذرات درشت تر جدا می نماید. به همین منظور به راحتی می توان ذرات قابل استفاده را مجددا به چرخه تولید باز گرداند.

– عملکرد پیوسته

به کارگیری یک مکنده دائم کار این امکان را فراهم می نماید تا فرایند نظافت به صورت پیوسته قابل انجام باشد. این دستگاه صنعتی می تواند به صورت روزانه حجم زیادی از آلودگی ها را جمع آوری نموده و فضای گسترده تری را نظافت نماید.

– سرعت بخشیدن به تولید

با توجه به زمان کمتری که برای نظافت نیاز است، خطوط تولید با سرعت بیشتری قادر به فعالیت خواهند بود و وقفه ای برای تولید محصول به وجود نمی آید.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: