جاروبرقی مرکزی ساختمان چگونه موجب نظافت محیط می شود؟

30 شهریور 1399

مکش آلودگی ها با ایجاد خلا در مخزن اساس کار تمام دستگاه های جارو برقی اعم از یک مکنده صنعتی پرقدرت تا یک مدل خانگی می باشد. این تجهیزات از بخش های مختلفی ساخته شده اند. موتور، فیلتر، مخزن، خرطومی و… از جمله مهم ترین این بخش ها است، که با توجه به شرکت سازنده طراحی دستگاه ممکن است متفاوت باشد. زمانی که جارو برقی روشن می شود با تخلیه هوای مخزن و به دلیل خلا ایجاد شده آلودگی ها همراه هوا از محیط جمع آوری می شوند. فیلترهایی که در انواع مختلفی طراحی شده اند با قرارگیری در مسیر هوا ذرات و آلودگی ها را جذب کرده و ضمن افزایش کیفیت نظافت از بازگشت آلودگی ها به هوا جلوگیری می نمایند. یکی از انواع دستگاه های جاروبرقی که در نظافت صنعتی و در منازل مورد استفاده قرار می گیرد جاروبرقی مرکزی است. جاروبرقی مرکزی ساختمان را می توان یک ابزار مهم در نظافت ساختمان ها دانست.

 

تفاوت جاروبرقی مرکزی ساختمان با مدل های خانگی

تفاوت جاروبرقی مرکزی ساختمان با مدل های خانگی

تفاوت جاروبرقی مرکزی ساختمان با مدل های خانگی

تفاوت جارو برقی صنعتی و خانگی با جارو برقی مرکزی ساختمان در اساس کاری نبوده و همه این دستگاه ها با توجه به مکش مواد زاید عمل می‌کنند ولی در مکنده مرکزی مخزن اصلی زباله ها در نقطه ای خارج از واحدهای آپارتمانی قرار می گیرد و در کل ساختمان لوله کشی برای اتصال خرطومی ها انجام می شود. جارو برقی مرکزی دارای موتور، پمپ و فیلتر است و تفاوتی از نظر قسمت های تشکیل دهنده و عملکرد ندارد. در جارو برقی مرکزی دیگر نیازی نیست که دستگاه از یک محل به محل دیگر برود و در تمام نقاط ساختمان به طور همزمان نیز می توان به نظافت پرداخت.

 

مزایای استفاده از جاروبرقی مرکزی ساختمان

مزایای استفاده از جاروبرقی مرکزی ساختمان

مزایای استفاده از جاروبرقی مرکزی ساختمان

از جمله مهم ترین این مزایا می توان به موارد زیر اشاره نمود:

– جارو برقی مرکزی آپارتمان به دلیل دارا بودن مخزن زباله هیچگونه برگشت گرد و غبار را نخواهد داشت و هر گونه هوای آلوده به خاک و غبار را از محیط ساختمان دور کرده و هوا را مطبوع می سازد.

– جاروبرقی مرکزی ساختمان عملکردی بی صدا دارد و برای مکان هایی که سکوت اهمیت زیادی دارد بسیار مناسب است. در ساختمانی که جاروبرقی مرکزی وجود دارد نیاز به جابجایی تمام دستگاه وجود نداشته و با زدن یک کلید و استفاده از خرطومی به راحتی مکش دستگاه از راه دور انجام می شود.

– انواع ذرات با استفاده از این جارو برقی پرقدرت به راحتی مکش شده و نوع مرکزی جارو برقی با جلوگیری از ورود گرد و غبار به محیط از ایجاد آلرژی و آسم جلوگیری می نماید.

– با استفاده از این دستگاه می توان در کمترین زمان بهترین نتیجه را گرفت و به سرعت اکثر نقاط ساختمان را نظافت نمود. اندازه خرطومی دستگاه عموما بلند است و به این وسیله می توان تمام قسمت های دور از دسترس مانند گوشه پله ها را نیز تمیز نمود.

– مخزن به صورت کاملا مکانیزه طراحی می شود. کیسه های این جارو ها بسیار بزرگ بوده و در سال دفعات بسیار کمی نیاز به تمیزکاری دارند.

 

محیط های قابل استفاده از جاروبرقی مرکزی

محیط های قابل استفاده از جاروبرقی مرکزی

محیط های قابل استفاده از جاروبرقی مرکزی

برخی از محیط های مناسب برای به کارگیری جاروبرقی مرکزی عبارتند از:

– آپارتمان های بزرگ

جارو برقی مرکزی در انواع محیط های مسکونی، تجاری و صنعتی قابل استفاده است. قدرت مکش این دستگاه برای همه نقاط ساختمان یکسان است و با روشن کردن هر بخشی از این دستگاه مکش یکسانی از زباله ها در ساختمان ایجاد خواهد شد و برای ساختمان های بزرگ که در آن کاربر نمی تواند به راحتی دستگاه را جابجا کند بسیار مطلوب می باشد.

 

– محیط های با امکان نصب دستگاه

- محیط های با امکان نصب دستگاه

– محیط های با امکان نصب دستگاه

مخزن به عنوان یکی از مهم ترین تجهیزات جاروبرقی مرکزی ساختمان در اپارتمان هایی که دارای مکان هایی مانند زیر زمین، پارکینگ و تراس هستند به راحتی قابل نصب است. جارو برقی مرکزی ساختمان هایی که با روش های سنتی قابل تمیز شدن نیستند و یا به سختی این کار انجام می شود بسیار سودمند می باشد، البته باید قبل از ساخت ساختمان محل لوله های انتقال زباله ها مشخص گردد تا خرطومی به این قسمت ها وصل شود.

 

– مراکز صنعتی

یکی از مکان های مهمی که این نوع مکنده ها مورد استفاده قرار می گیرد کارخانه هایی است که در خط تولید نیاز به مکش زباله ها و مواد زاید دارد البته خط تولید بخشی از کارخانه است که نیاز به نظافت صنعتی دارد کلیه بخش های یک کارگاه به هم وابسته هستند و برای نظافت گاهی همزمانی کار مهم است که مکنده مرکزی این توانایی را دارد و با قدرتی که دارد می تواند به صورت همزمان با توان بالا مکش را در نقاط مختلف انجام دهد.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: