استفاده از جارو برقی مرکزی عملیات نظافت را تا چندین برابر آسان تر می کند!

25 آذر 1399

امروزه پیشرفت تکنولوژی حوزه نظافت را نیز تحت تاثیر قرار داده است. به همین دلیل است که دیگر از روش های سنتی برای نظافت فضاهای گسترده استفاده نمی شود. استفاده نمودن از روش های سنتی نیاز به زمان و انرژی بسیار زیادی دارد که با استفاده از روش های نظافت صنعتی می توان این نیازها را به شدت کاهش داد. یکی از این دستگاه های نظافت صنعتی بسیار پرکاربرد، جاروی مرکزی است. که در بسیاری از مکان ها با توجه به نیاز مورد استفاده قرار می گیرد.

جاروی مرکزی چیست؟

در پاسخ به سوال جاروبرقی مرکزی چیست باید گفت که این دستگاه اساس کار کاملا مشابهی با سایر دستگاه های مکنده دارد، اما برخی تفاوت ها موجب برتری این دستگاه در مقایسه با دیگر جاروبرقی ها است. این جاروها به گونه ای طراحی شده اند که موتور و مخزن آن ها در جایی غیر از فضای داخلی خانه تعبیه شده است. به همین دلیل صدای ناشی از جارو کشیدن بسیار کم می باشد. به گونه ای که با صدای کم نیز می توان هنگام کار، به راحتی موسیقی گوش دهید.

نحوه، زمان و مکان احداث جارو برقی مرکزی

نحوه، زمان و مکان احداث جارو برقی مرکزی

نحوه، زمان و مکان احداث جارو برقی مرکزی

جاروی مرکزی در بسیاری از مکان ها مورد استفاده قرار می گیرد. حتی از آن ها می توان در خانه های مسکونی نیز استفاده نمود. البته معمولا در خانه های بزرگ کاربرد بیشتری دارند. از جمله مکان هایی که از استفاده نمودن این جارو ها استقبال نموده اند، می توان به هتل ها و برج های بزرگ اشاره نمود. به دلیل طراحی منحصر به فرد معمولا در تمامی قسمت های ساختمان قابل نصب می باشند. بهترین محل نصب این جارو ها جایی بیرون از محوطه می باشد. در این صورت امکان تخلیه نمودن مخزن نیز آسان تر می شود. از طرفی به دلیل ظرفیت بسیار بالای مخزن جاروی مرکزی، کافی است حدودا دو بار در سال آن را تخلیه نمود.

انواع امکانات جارو برقی مرکزی

معمولا در صورت استفاده نمودن از جارو برقی مرکزی، در هر واحد محلی برای نصب خرطومی تعبیه شده است که از طریق لوله کشی به دستگاه اصلی متصل شده است. برای استفاده نمودن از این دستگاه نظافت صنعتی کافی است خرطومی را به این محل متصل نمایید. ساختار جارومرکزی به گونه ای است که می توان انواع دسته های آن را با توجه به نیاز انتخاب نمود.

– دسته کنترلی Deluxe

انواع امکانات جارو برقی مرکزی

انواع امکانات جارو برقی مرکزی

این دسته دارای صفحه نمایش deluxe است. که معمولا وضعیت های غیر طبیعی جاروی مرکزی را نمایش می دهد. از جمله این مشکلات می توان به پر شدن مخزن، مسدود شدن مسیر مکنده جارو، زمانی که جارو نیاز به تعمیر و یا سرویس دارد و … اشاره نمود.

– دسته کنترل بی سیم

این نوع دسته کنترلی دارای صفحه ال ای دی می باشد. که با روشن نمودن آن به سرعت می تواند مشکلات جارو را شناسایی نماید. بنابراین اخطار خاموش کردن دستگاه را می دهد.

– دسته کنترل استاندارد

این دسته کنترلی معمولی ترین نوع دسته های جارو برقی مرکزی است. که فقط می توان به کمک آن جارو را روشن یا خاموش نمود.

مزایای استفاده از جاروی مرکزی

مزایای استفاده از جاروی مرکزی

مزایای استفاده از جاروی مرکزی

نظافت فضاهای گسترده با استفاده از جارو برقی های معمولی کار نسبتا دشواری می باشد. زیرا کاربر مجبور است دستگاه سنگین جارو برقی را در تمامی مدت نظافت با خود حمل نماید. از طرفی کار کردن زیاد با این جارو ها موجب فشار به موتور دستگاه شده که در نهایت، باعث ایجاد دود و بوی نامطبوعی در محیط خواهد شد. به علاوه هنگام نظافت، به دلیل نزدیک بودن موتور جارو صدای نامطلوبی نیز ایجاد می شود. ساختار و طراحی جاروی مرکزی به گونه ای است که در فضای داخلی خانه فقط خرطومی و نازل دستگاه قرار گرفته است. موتور، مکنده و مخزن دستگاه در محل دیگری از ساختمان تعبیه شده است. برخی از مزیای استفاده از این دستگاه نظافتی عبارتند از:

– سهولت در نظافت

یکی از مهم ترین مزایای استفاده از جاروی مرکزی، سهولت در استفاده نمودن از آن است. از آنجایی که برای استفاده کردن از جارو نیازی به حمل موتور و مخزن سنگین جارو برقی نیست به همین دلیل هنگام کار کردن با آن، فرد دیرتر خسته می شود و می تواند هر جایی را به راحتی نظافت نماید. یکی از مشکلات هنگام استفاده از جارو برقی های معمولی رد کردن موتور جارو از میان وسایل مختلف است. اما جارو برقی های مرکزی به راحتی در میان وسایل عبور می نمایند و نیازی به بلند کردن موتور جارو نیست.

– جلوگیری از ایجاد صدا و بو نامطبوع

از آنجایی که موتور و مخزن جاروی مرکزی، جایی خارج از محیط خانه مانند پشت بام، زیر زمین یا حیاط قرار گرفته است. بنابراین میزان صدای آن در حین کار کردن بسیار کمتر از جارو برقی های معمولی است. همچنین داغ شدن موتور جاروبرقی و جمع شدن گرد و خاک در مخزن آن بوی نامطبوعی ایجاد می نماید. اما جارومرکزی به دلیل عدم وجود مخزن و موتور در فضای داخلی خانه، از ایجاد این بوی نامطبوع در خانه جلوگیری می نماید.

– راحتی در به کارگیری

راحتی در به کارگیری جارو برقی مرکزی

راحتی در به کارگیری جارو برقی مرکزی

در طراحی این جاروبرق به ارگونومی بدن انسان توجه بسیار زیادی شده است. خرطومی این جارو برقی ها به قدری بلند هستند (معمولا ۹ متر) که به راحتی می توان تمام فضاهای یک خانه را با آن نظافت نمود به همین دلیل است که بدون فشار به کمر و دست های انسان، می توان با استفاده از آن زیر مبل ها، فاصله میان وسایل و … را جارو کشید. طراحی و ساختار جارو مرکزی از بروز آسم، آلرژی و بیماری های تنفسی پیشگیری می نماید.

– کاهش زمان نظافت

عملکرد ایده آل جارو مرکزی موجب می شود تا پس از جارو کشیدن، هوای داخل محیط را بهبود بخشد. همچنین قدرت مکش بسیار بالای این جارو برقی از ماندگاری گرد و خاک درون خانه، جلوگیری نموده و از آن می توان به راحتی برای نظافت تمامی بخش های آپارتمان از جمله راه پله استفاده نمود. استفاده نمودن از جارو برقی مرکزی، مدت زمان جارو کشیدن را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. زیرا با سرعت و قدرت بیشتری تمامی ذرات را جمع آوری می نماید.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: