نحوه شستشوی کف ورودی پارکینگ با واترجت

6 آبان 1396

ورودی پارکینگ یا بخش ماشین رو ، با عبور خودرو ها و عوامل محیطی به روغن ، گرد و خاک و آلودگی دچار می شود. انباشته شدن این آلودگی ها به مرور زمان سبب می گردد تا بر طرف نمودن آن ها به دشواری قابل انجام باشد. بنابراین نیاز است تا افراد بطور منظم از این سطوح را شستشو نمایند. استفاده از تجهیزات دستی شستشو ، زمان بر بوده و کارایی لازم را در رفع آلودگی های عمیق و سخت ندارد. واترجت صنعتی با پاشش آب پر فشار ، جایگزین مناسبی برای روش ها دستی شستشو به حساب می آید. در این مقاله به تفصیل به نحوه شستشوی بخش ماشین رو مجتمع های مسکونی یا اداری پرداخته می شود.

 

مراحل شستشوی کف ورودی پارکینگ با واتر جت

واترجت صنعتی ، به کمک یک پمپ فشار قوی ، آب پر فشاری تولید می کند که به خوبی در رفع آلودگی های سطوح کف موثر است. در ادامه مراحل شستشوی بخش ماشین رو خانه با دستگاه واترجت صنعتی شرح داده می شود.

مهیا کردن محیط

مهیا کردن محیط برای استفاده از واترجتبرای انجام عملیات شستشو ، ابتدا هرگونه تجهیز ، خودرو ، سنگ یا آلودگی های درشت را از محل ماشین رو بردارید. همچنین به منظور استفاده از واترجت ، جهت جریان آب و محل خروج آب بررسی شود. بهتر است جریان آب طوری تنظیم گردد که آب به داخل باغچه ها یا فضای سبز برود.

 

 

 

استفاده از مواد رقیق کننده

لکه های روغن از جمله لکه هایی هستند که معمولا بر روی سطح ماشین رو باقی می مانند. قبل از بکارگیری واترجت ، یک مایع رقیق کننده شستشو را بر روی لکه ها بریزید. راه کار دیگر استفاده از ماده شوینده همراه با دستگاه واترجت می باشد. اگر از ماده رقیق کننده بطور جداگانه استفاده می کنید، آن را به مدت یکی دو ساعت بر روی سطح بریزید تا آلودگی های عمیق به خوبی برطرف شوند.

 

بکارگیری کارواش فشار قوی

واترجت صنعتیواترجت ها در مدل های خانگی و صنعتی عرضه و تولید می شوند. برای شستشوی ورودی و حیاط خانه ، معمولا واتر جت خانگی بکار می آید. برای استفاده از کارواش خانگی ، ابتدا دستگاه را به شلنگ آب معمولی (باغبانی) متصل کنید تا آب به دستگاه وارد شود. بخش انتهایی کارواش را نیز به نازل و لنس مناسب متصل نمایید. آب ورودی به دستگاه با ورود به پمپ فشار قوی ، به فشار های بالا می رسد. برای راه اندازی دستگاه از دفترچه راهنمای آن استفاده نمایید. برای تمیز نمودن سطوح آجری ، تنها در صورتی از نازل های دوار استفاده کنید که آلودگی بسیار سخت باشد.

 

 

افزودن ماده شوینده به کارواش خانگی

در دفترچه راهنمایی که همراه کارواش خانگی ارائه می شود، نوع ماده شوینده قابل استفاده همراه با آن ذکر شده است. برای رفع آلودگی های عمیق ، تنها از مواد شوینده ای استفاده کنید که با واترجت سازگار می باشد. برای اعمال ماده شوینده به سطوح آلوده ماشین رو ، از نازل های کم فشار استفاده نمایید. دستگاه را روشن کنید و نازل را رو به پایین بگیرید و با حرکت رو به جلو و عقب سطح را تمیز کنید. ماده شوینده را پاشیده و به مدت ۱۵ دقیقه آنرا بر روی سطح حفظ کنید.

 

آبکشی با واترجت

ابکشی با واترجتبعد از حدود ۱۵ دقیقه ، واترجت را دوباره روشن نموده و با استفاده از یک نازل شستشو، مواد شوینده را شستشو دهید. مطمئن شوید که دستگاه بدون ماده شوینده فعال شده است. با حرکت بر روی سطح ، مواد شوینده را بطور کامل به سمت محل تخلیه و خروج آب منتقل کنید. برای شستشوی سطوحی که دارای آلودگی عمیق هستند، عملیات را با فشار کاری و دقت بیشتری انجام دهید. به منظور اثربخشی بهتر فرآیند شستشو از تجهیزات جانبی شستشوی سطح استفاده کنید. نازل زمین شوی یکی از این تجهیزات است، که با اتصال به دستگاه قادر است ، سطوح کف را با قدرت نظافتی بیشتری از بین ببرد. به کمک نازل های دوار نیز می توان آلودگی های عمیق را بطور موثرتری از بین برد.

 

نکات ایمنی

اگر محل شستشو دارای یک خروجی فاضلاب نیست ، آب آلوده را به سمت فضای سبز یا باغچه ها هدایت نمایید. آب پر فشار خروجی از دستگاه ، ممکن است به کاربر آسیب برساند. بنابراین هنگام کار با دستگاه، علاوه بر استفاده از تجهیزات حفاظتی برای چشم ها ، مراقب محیط اطراف و افراد در حال عبور باشید. برای استفاده صحیح و ایمن از دستگاه واترجت ، حتما دفترچه راهنمای آن را با دقت مطالعه کنید.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: