نظافت هتل ( سالن غذاخوری )

27 آذر 1396

به منظور رفاه حال مهمانان و مسافران مستقر در هتل، سالن های غذاخوری در مکانی زیبا و امن ساخته می شوند که نظافت این قسمت با توجه به رابطه مستقیم با سلامت افراد از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. چگونگی انجام نظافت در این مکان ها از بزرگترین چالش های ذهنی مدیران هتل است که کمپانی نیلفیسک با ارائه تجهیزات نظافتی مطابق با شرایط موجود در هتل اقدام به ارائه راهکارهای مفید جهت حفظ بهداشت و پاکیزگی و نظافت در این مکان ها نموده است. انواع آلودگی ها همچون ریختن بقایای مواد غذایی، مایعاتی همانند نوشیدنی های رنگی سطوح کف و تجهیزات موجود در سالن غذاخوری را آلوده می نماید که در صورت عدم نظافت و حذف این مواد، بوی نامطبوعی در سالن غذاخوری هتل پراکنده می شود و زمینه برای انتشار باکتری ها و عوامل بیماری زا به وجود می آید که تهدیدی جدی برای سلامت افراد می باشد. در این مقاله کاربرد تجهیزات نظافت صنعتی را در نظافت موثر سالن غذا خوری هتل مورد بررسی قرار می دهیم که در صورت بکارگیری این تجهیزات در امور نظافت هتل محیطی مطلوب و دلنشین به ارمغان آمده و افراد ساعات خوشی را در این مکان ها پشت سر می گذارند.

جاروبرقی صنعتی

نظافت هتل همانطور که اشاره شد سطوح کف در سالن غذاخوری در معرض انواع آلودگی های خشک قرار می گیرند که با استفاده از دستگاه های جاروبرقی صنعتی می توان فضاهای وسیع سالن غذا خوری را نظافت نمود. این دستگاه ها از سطح صدای پایینی برخوردار بوده و در صورت لزوم به استفاده از آنها هیچگونه مزاحمتی برای حاضرین در این سالن ها به وجود نخواهد آمد. به علاوه کلیه فضاهای دور از دسترس همچون بخش های زیرین میز و صندلی ها، قرنیز دیوارها، مبلمان موجود در سالن و بخش هایی از این قبیل نیز با استفاده از این دستگاه ها مورد نظافت قرار می گیرند و در کل دستگاه جاروبرقی صنعتی کارآیی بالایی در نظافت هتل دارند.

موکت شوی

نظافت هتل طراحی سالن غذاخوری در هتل ها متفاوت بوده و کفپوش های مورد استفاده در این مکان ها عمدتا شامل انواع موکت، سنگ و سرامیک می باشد که هر یک در معرض آلودگی های فراوانی قرار می گیرند. موکت دارای الیاف نرمی می باشد که آلودگی ها در میان این الیاف رسوخ می نمایند در صورتی که این آلودگی ها به صورت خشک و ذرات ریز گرد و غبار باشند با استفاده از جاروبرقی قابل جمع آوری می باشند اما گاهی اوقات انواع آلودگی های تر در میان این الیاف نفوذ نموده و سبب تغییر رنگ و از بین بردن زیبایی ظاهری موکت می شوند. در اینجا با استفاده از دستگاه موکت شوی می توان آلودگی های ایجاد شده در سطح موکت را شستشوی نمود. این دستگاه ها مجهز به برس سیلندری شکل می باشد که آب بر روی این برس ها پاشش شده و با حرکت مداوم برس آلودگی ها از میان الیاف موکت خارج می شوند.

اسپری مکش

نظافت هتل عوامل متعددی سبب ایجاد لکه و تغییر رنگ کفپوش مبلمان و صندلی های موجود در سالن غذاخوری می شوند که از زیبایی ظاهری این وسایل کاسته و جلوه بصری محیط را به مخاطره می اندازد. یکی دیگر از ابزارهای نظافتی پر کاربرد در نظافت هتل ، دستگاه اسپری مکش با پاشش آب و مواد شوینده بر سطح لایه های آلودگی ایجاد شده بر سطح را از بین برده و سپس تمامی مواد را از سطح مکش می نماید. در این صورت زیبایی ظاهری مبل و صندلی حفظ شده و پاکیزگی آنها سطح بهداشت محیط را نیز ارتقا می بخشد.

 

اسکرابر

نظافت هتل در صورتی که سطوح کف سالن غذا خوری در هتل از جنس کفپوش های هموار و صیقلی همچون سنگ و سرامیک باشند از بین بردن آلودگی ها از آنها با استفاده از دستگاه اسکرابر صورت می پذیرد که قدرت مانور بالایی داشته و به راحتی در میان مبلمان و صندلی های موجود در سالن حرکت می کنند. این دستگاه ها مشکلات ناشی از استفاده از شیوه های سنتی نظافتی همچون باقی ماندن آب بر سطح و سر خوردن افراد بر سطوح مرطوب سالن را مرتفع نموده اند. این دستگاه شستشوی سطوح کف را با استفاده از آب و مواد شوینده به انجام می رساند و پس از پاکسازی آلودگی ها از سطح، آب آلوده بلافاصله به کلی از مقطع مورد نظافت جمع آوری می گردد و سطحی پاکیزه را به ارمغان می آورد. اسکرابر نیز از جمله تجهیزات نظافتی پرکاربرد جهت بهینه سازی نظافت هتل می باشد که در انواع دستی و سرنشین دار در بخش های متفاوت هتل مورد استفاده قرار می گیرد.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: