فیلتر جاروبرقی خانگی

28 شهریور 1395

در تمامی منازل مسکونی گرد و غبار معلق در هوا وجود دارد و ساکنین در معرض این گرد و غبار قرار داشته و آن ها را تنفس می کنند. پوست بدن انسان، کتاب ها و روزنامه ها، پرده ها، دود دخانیات، حیوانات خانگی، لوازم الکترونیکی و غیره، همگی مستعد تولید گرد و غبار و هم چنین جذب آن ها هستند. علاوه بر این، ذرات گرد و خاک خارج از محیط منزل به وفور یافت می شود و این آلودگی ها به راحتی وارد خانه شده و بر روی سطوح می نشیند. هر چند که بینی، ریه و نای انسان فیلترهای محافظتی دارند و ما را از آسیب های تنفسی در امان نگه می دارند، اما بعضی از ذرات مجاری تنفسی عبور می کنند و وارد بدن انسان می شود؛ بنابراین لازم است با این ذرات مقابله شود. به همین دلیل به منظور از بین بردن ذرات آلاینده در منزل از جاروبرقی خانگی استفاده می شود. این جارو ذرات و غبارهایی که در سطح خانه پراکنده شده را جمع آوری می کند و مانع از ورود آن ها به مجرای تنفسی افراد می شود.

 

فیلتر جارو برقی خانگی

فیلتر جاروبرقیکلیه مکنده ها هنگام فعالیت ذرات و گرد و غبار را مکش کرده و چرخه ای از گردش هوا ایجاد می نمایند. جاروبرقی جریان هوا را به سمت بیرون دستگاه و به محیط هدایت می کند که این جریان هوا پیش از آن که به محیط بازگردد از میان یک فیلتر عبور می کند و در نتیجه هوای پاکیزه از جاروب خارج می شود. اما باید این نکته را بدانیم که این فیلترها همیشه کارآمد نیستند و ذرات ریز در فیلتر به دام نیفتاده و به طور مستقیم و بدون فیلتر شدن وارد چرخه جریان هوا می شود و دوباره به صورت آلوده به هوای محیط باز می گردد. ممکن است در وهله اول این اتفاق محسوس نباشد ولی برخی افراد نسبت به دیگران حساس تر هستند و وجود گرد و غبار آلوده بر آن ها اثر گذار خواهد بود. این ذرات و گرد و غبار آلوده به طور قطع برای سلامتی مضر هستند و عوارض تنفسی مانند آسم، آلرژی و برونشیت بر جای می گذارد.

 

فیلتر هپا

فیلتر جاروبرقیبه منظور رفع مشکل یعنی جلوگیری از ورود دوباره ذرات آلوده به محیط، نصب فیلتر کلاس H (هپا) می تواند یک راه حل کاملا ایده آل به شمار آید و به همین سبب شرکت نیلفیسک جاروبرقی های خانگی خود را به این فیلتر مجهز ساخته است. فیلترهای هپای نصب شده روی جاروی خانگی بازدهی نظافت را به مقدار بسیار قابل توجهی افزایش می دهند و مناسب با سطوح مختلف نظافتی در پنج رده ارائه شده اند که شامل هپای ۱۰ تا ۱۴ می باشد. دسته سیزدهم و چهاردهم فیلترهای هپا قادر هستند ذرات میکروسکوپی حساسیت زا مانند ذرات ناشی از دخانیات و یا مایت ها را در خود نگه دارد و مانع از ورود دوباره این ذرات به محیط می شود. علاوه بر این، نه تنها هوای بازگشتی به محیط آلوده نیست بلکه نسبت به جریان هوای اولیه پاکیزه تر خواهد بود.

 

 

 

فیلتر جاروبرقیمیزان اثربخشی فیلتر هپای ۱۴ که در جاروبرقی خانگی تعبیه گردیده است، مورد آزمایش قرار گرفته و نتایج حاصل از آن نشان داده است که این فیلتر دارای قابلیت به دام انداختن ۹۹.۹۹۵ درصد بوده و تنها مقدار ۰.۰۰۵ درصد ذرات مکش شده توسط جارو از فیلتر عبور می کند.
شرکت نیلفیسک، سازنده جاروبرقی خانگی با فیلتر هپا، به مشتریان خود انواع طبقه بندی فیلترهای هپا را ارائه می دهد که از جمله آن ها می توان به فیلتر هپای ۱۴ اشاره نمود زیرا که این فیلتر بهترین و موثرترین فیلتر موجود در بازار محسوب می شود.

 

لینک های مفید :

جاروبرقی خانگی : فهرستی از محصولات

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: